The Big Year (2011)

geregisseerd door David Frankel
met Steve Martin, Jack Black en Owen Wilson

Het verhaal volgt drie mannen die geobsedeerd zijn door het vogelspotten. Ze beginnen aan een ware queeste om elkaar de loef af te steken door zoveel mogelijk verschillende soorten vogels in Noord-Amerika te vinden. Op hun zoektocht, die symbool staat voor de vele uitdagingen die ze moeten aangaan in hun levens, worden ze niet alleen geplaagd door zee- en hoogteziekte, insecten en schulden, maar zullen ze ook met elkaar moeten afrekenen.

Onderhoudende film (dat is meetal niet echt een compliment) die nergens grappig wil worden. De cast is prima en het verhaal, met verschillende locaties, is best origineel. Het script is verder maar matig, met half uitgewerkte verhaallijntjes over relationele strubbelingen die niet boeien. Het is het allemaal net niet, wat jammer is van de prima cast.

avatar van Angelo2
Lekkere wegkijk film over een aantal vogelspotters. Nergens hilarisch maar wel erg vermakelijk. Veel mooie plaatjes en natuurlijk veel vogels die de revu passeren. Een 7

avatar van frolunda
Sympathieke film die lekker wegkijkt en ook nog eens gaat over een niet alledaags onderwerp.Niet echt een komedie al wordt het zo heel af en toe nog best leuk.
Meer indruk maakte the Big year met de vaak prachtige locaties en ook de acteerprestaties van Jack Black en Steve Martin mochten er best wezen.Over Owen Wilson ben ik iets minder enthousiast maar dat geldt eigenlijk voor zijn meeste films.Speelt hier ook niet echt een aangenaam personage.
Aardig tussendoortje en een kleine drie sterren.

avatar van TronMan
Prettige rustige film, met een goede cast. Je verwacht het niet om over dit thema een film te maken,maar het is gelukt. Let ook even op 'Sheldon ' jim Parsons van de tv sitcom, Big Bang Theorie.