Win Win (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Tom McCarthy
met Paul Giamatti, Alex Shaffer en Bobby Cannavale

De wanhopige advocaat Mike Flaherty (Giamatti) klust bij als worstelcoach op een middelbare school. Via een aantal bedenkelijke zakelijke deals stuit hij per toeval op een topatleet en hij probeert de familie van de jongen voor zich te winnen. Net als hij denkt dat hij een gouden zaak kan doen, duikt de moeder van de jongen op uit de ontwenningskliniek. Ze is platzak en dreigt roet in het eten te gooien.

Genre maar aanpassen naar drama.
voor een komedie is dit een super slechte film

avatar van Insignificance
En als drama?

avatar van Leo1954
Fijne charmante films maakt Thomas McCarthy. The Station Agent was voor mij zijn beste, bij deze film heb ik wel wat mixed feelings. Wat zoetig verhaal, niet elke rol vond ik bijzonder, de rol van de vriend van Mike Flaherty zelfs overdreven. Maar de balans slaat toch uit naar de positieve kant en dat komt voor een groot deel op conto van Paul Giamatti. Die acteur is geknipt om een rol te spelen als een goedzak met menselijke fouten, zijn schuldige blik is onbetaalbaar. Dat deed hij in Sideways en doet het hier weer. Sideways kende als film imo geen zwakheden, dat doet deze film dus wel. Maar ik vergeef het de film, uiteindelijk gaat deze film over vergeving en je krijgt er een warm gevoel voor terug.

avatar van Number23
Ja ik kan dit wel waarderen, zo'n klein independant filmpje van Amerikaanse makelaardij. Heerlijke personages vertolkt door acteurs/actrices in topvorm. Fijne sfeer, boeiend onderwerp en oprecht verteld. Zo wil ik ze constant wel...

avatar van The_Game
Prima, klein, komisch drama.
Een vrij simpel verhaal, maar hij wordt gewoon sterk gespeeld door vooral Giamatti.

avatar van booyo
Aangename verassing, met uiteraard een goede Giamatti. Prima, klein, komisch drama kan ik me goed in vinden. Maar wat is worstelen toch een domme sport zeg.

avatar van Thibbledorf
Niet enkel een komedie, zoals hierboven al aangegeven. Sterke rol van Giamatti, die ik eigenlijk altijd goed vind. Een dergelijke rol is hem op het lijf geschreven. Ook leuk om Burt Young eens te zien buiten zijn normale grommende Paulie uit de Rocky serie. De hele film heeft een alledaags voorkomen en niet die Hollywood opsmuk waar ik helemaal op uitgekeken ben. Het verhaal is niet heel erg moeilijk, maar dat hoeft ook niet. Het is een aangename familie/feel-good film die voorbij vliegt door de realistische karakters, het goede acteerwerk, de rustige suburb setting en de leuke bijrollen (Burt Young en Jeffrey Tambor).

avatar van henkula
Soort Cinderella film met Alex Shaffer als angry young man, Bobby Cannavale als vriend die zijn buddy nooit laat vallen, mooi hoor.

Bescheiden zogenaamde indiefilm over een doorsnee type, die het vooral van kleine momenten en sympathieke personages moet hebben. Met dramatische en gematigd komische momenten als de situatie daar om vraagt, dus een echte komedie is het geenszins. De film is aan de ene kant vlot en stemmig en aan de andere kant word je haast moedeloos van de eentonigheid. Volgens mij hangt het van je eigen stemming af of deze productie je bevalt of niet.

Uitstekende film waarin een advocaat en worstelcoach op een highschool een jongen onder zijn hoede neemt. Ook al kent het verloop weinig echte verrassingen, de film blijft meer dan onderhoudend. Dit is vooral te danken aan de goed uitgewerkte personages en ook zeker het acteerwerk waarin vooral Amy Ryan opvalt naast uiteraard Paul Giamatti. Een kleine 4.0 sterren.

avatar van DVD-T
Verassende film. Ik had gedacht dat dit niets voor mij zou zijn, mede doordat ik Giamatti vaak niet kan uitstaan. Gelukkig is het de andere kant opgegaan en kon ik hem hier ontzettend waarderen. Komt denk ik ook door de regie van Thomas McCarthy, waar ik net achterkwam dat hij ook The Station Agent heeft gemaakt. De film moet het echt hebben van de kleine momenten, en die komen erg goed uit de verf. McCarthy laat echt het menselijke in zijn films zien. Goede indie drama/komedie.

Bijzonder leuke komedie met 'serieuze' inslag, die komedie en drama op een perfecte manier verenigt.
Een film die ook volledig staat als drama.
Paul Giamatti is hier al een vis in het water als uitgebluste raadsman. Ondanks financiële tegenslag en depressie, verdrinkt hij niet in zelfmedelijden, maar neemt hij het niet meer zo nauw met morele wetten. Dat zet een reeks absurde gebeurtenissen in gang.
Veel aangename personages en een leuke kijk op het worstelwereldje onder junioren.
Win Win is ook min of meer een commentaar op de crisis, waarin een advocaat als worstelcoach moet bijklussen om rond te kunnen komen.

avatar van benni
leuk verhaaltje, goed gespeeld! Paul kan dit als gen ander. alleen die kop van hem al.

avatar van david bohm
Win Win, een aardig niemendalletje over mensen die worstelen met de gevolgen van de economische en andere crises. Acteerwerk is prima en Kyle is een interessant personage. Prettig kabbelt de film voort naar het een tikje hartverwarmende slot.

avatar van nightbreed
Heerlijk filmpje met leuke karakters, grappige dialogen en goed acteerwerk.

avatar van Jawaddedadde
Fijn klein filmpje.

Houdt perfect het evenwicht tussen drama en komedie, al mist het misschien wel de grote emoties om echt goed te scoren. Desalniettemin kijkt het lekker weg, mede dankzij uitstekende acteerprestaties van Giamatti en de jonge Alex Shaffer die een intense performance geeft. Bobby Cannavale als gekke Terry zorgt voor de komische noot.

Prima!

laundromat
Fijne film! Paul Giamatti en Bobby Cannavale zijn lekker op dreef! Net als de totaal onbekende acteur die Kyle speelt. Ook leuke bijrol voor Jeffrey Tambor. Heb geregeld zitten grinniken en de serieuze toon was ook goed getimed.

The Station Agent binnenkort maar weer uit de kast halen.

avatar van lovecraft
Heerlijke film. Net als die andere topper van hem, The Station Agent. Gek genoeg vond ik The Visitor nou net de minste van de films die aangegeven staan op deze site. Nog steeds erg goed, hoor. Daar niet van. Maar The Station Agent en deze film vond ik aanmerkelijk beter. De sfeer, de locaties, het verhaal. Eigenlijk draait het om bizar weinig. Veel gebeurt er niet. Maar als ik zo'n film aanschouw, bedenk ik me dat dergelijke verhalen overal zijn. Om de hoek of aan het andere eind van de wereld. Dagelijks vinden zich interessante verhalen af die de moeite waard zijn om verfilmd te worden. Dit is er één van. En als je dan een regisseur hebt die het geheel lekker kan omzetten in een filmpje als Win Win, zit ik gebeiteld. Ik geniet hier zoveel meer van dan van de zoveelste actiefilm met voorspelbare achtervolgingen en onmogelijke schietpartijen. Begrijp me niet verkeerd. Dergelijke films vind ik op zijn tijd heerlijk. Maar die kunnen niet - en zullen nooit - tippen aan een filmpje als bovenstaand.

avatar van Kaas9
Ik ben ook helemaal weg van de films van Thomas McCarthy. Ze hebben voor mij precies de juiste toon in humor en drama. Win win vind ik de minste van drie, maar nog steeds erg leuk. Vooral de rol van de jongen is erg ontroerend. En Bobby Cannavale zorgt voor de nodige humor. Ik heb me bij The Station Agent al helemaal suf gelachen en ook nou weer om zo'n beetje elke opmerking die hij maakt. Die scene met de paniekaanval tijdens het hardlopen!

Regisseur Thomas McCarthy is een rasverteller. Hij heeft nog maar drie films gemaakt, maar in korte tijd is hij uitgegroeid tot een van mijn favoriete regisseurs. Ook in deze film komt McCarthy met uit het leven gegrepen personages, wars van elke vorm van glamour. Het is vooral McCarthy’s oog voor de kleine dingen, voor details (in beeld en dialoog), die zijn films tot een boeiend geheel maken. Het zijn “warme” films, die het hart op de juiste plaats hebben en je met een goed gevoel achterlaten. Een schitterende mix van komedie en drama, met sterke vertolkingen van Paul Giamatti en Alex Shaffer.

avatar van m1701
hele leuke film
Aardige snelheid, soms beetje saai.
Maar al met al de moeite waard.
Vooral die advocaat acteerde erg goed!!

avatar van wendyvortex
Paul Giamatti...dat is inmiddels toch wel één van mijn favoriete acteurs.
En de eerste helft van de film is dan ook echt helemaal geweldig met Giamatti als underscore-advocaat die opeens opgezadeld wordt met puber Kyle.
Tweede helft gaat het voornamelijk over het worstelen en de juridische strijd met de moeder van Kyle, dat is allemaal wat bekender terrein en wordt het niveau wat algemener.
Hele sterke eerste helft, maar vervlakt daarna wat.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt via tv en vond het geen slechte film. Het kwam wel overtuigend over. Het is geen grootse film, maar klein maar fijn.
'k vond het wel eens het bekijken waard.

keimpeS
Aangename film, ik had deze al een tijdje maar nooit zin om te kijken. Daar was geen reden voor, want het was een mooie kleine film met Giamatti als grote ster! Zekers de moeite waard..