Une Pure Affaire (2011)

Frankrijk
Komedie / Actie

geregisseerd door Alexandre Coffre
met François Damiens, Pascale Arbillot en Laurent Lafitte

David Pelama is bijna veertig. Hij is al zolang getrouwd met Christine dat hun amoureuze relatie tot een ver verleden behoort. Hij heeft twee kinderen waar hij steeds moeilijker mee kan communiceren. Ook professioneel gezien is het David niet echt voor de wind gegaan. Hij is nooit de grote advocaat geworden waarvan hij droomde en blinkt eerder uit in nutteloos papierwerk. Het leven ziet er voor David niet al te rooskleurig uit. Mocht hij de kans krijgen, zou hij het allemaal opnieuw proberen. Op kerstavond ontdekt hij toevallig een aktetas vol cocaïne en een gsm die niet stopt met afgaan. David denkt dat hij een manier heeft gevonden om zijn leven in een totaal nieuwe richting te sturen.

avatar van borasi
Zeker vermakelijke komedie, had wel iets langer mogen duren.

avatar van Pazmaster
Leuke film waarin goed wordt geacteerd. Niet echt een actiefilm maar meer een komedie. En hoewel ik niet echt heb moeten lachen is het toch wel komisch om te zien hoe zo`n burgerlijk gezin met de situatie omgaat als ze in het gangsterwereldje terechtkomen. Ik geef 3 dikke sterren