The Recall (2017)

Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Mauro Borrelli
met RJ Mitte, Wesley Snipes en Jedidiah Goodacre

Vijf vrienden gaan op vakantie naar een afgelegen huis aan een meer. Ze willen niets meer dan een leuke tijd doorbrengen met elkaar. Ze zijn zich er echter niet van bewust dan de planeet aarde te maken krijgt met een buitenaardse invasie en massale ontvoeringen. Ze zullen alles in het werk moeten stellen om te overleven.

10 BERICHTEN 5 MENINGEN
avatar van tattoobob
Snipes

Laat hem nou maar gewoon een keer een Blade film maken

avatar van Alexander1900

Hmm ziet er niet eens zo verkeerd uit. Waarschijnlijk een van de betere Wesley Snipes films van de laatste jaren.

avatar van tattoobob
Vervelende acteurs,vervelende personages,vervelend verhaal!!

Jammer dat Snipes zich weer uitleent voor zo'n wanproduct.
Tis nog niet te laat voor een nieuwe Blade

Deze film lekker overslaan want er word niets gemist.

Matig B-filmpje met gejatte elementen uit o.a. War of the Worlds en Alien. Doet beetje denken aan de vele bovennatuurlijke TV-series die je de laatste tijd ziet.

Simpel verhaaltje dat ook niets nieuws brengt.

Heb het uitgekeken maar daar is ook alles mee gezegd.

Snipes man, in zo'n flutfilms spelen ppff.

pffffff wat een draak van een film

Alle clichés te pakken en lullig uitgevoerd. Als je kop er naar staat: heerlijk! Bende net lekker vakantie aan 't vieren. Krijg je in ene een invasie van aliens. Keilullig. ...

Ik weet niet, zo'n invasie geeft toch iets extra aan uw vakantie

avatar van Collins
Na afloop zag ik de CV van de regisseur en daaruit blijkt dat ik ooit eens een film van de beste man heb gezien. Toen erg laag gewaardeerd en nu zelfs geen enkele herkenning meer bij die film. Echt geen idee meer. Het ging om Box of Shadows (2011) en ik denk dat toen de intrigerende verhaallijn en poster de triggers zijn geweest. Het is natuurlijk niet zaligmakend, maar soms is het gewoon verstandig om eerst de CV even door te nemen, alvorens je enthousiast op een film te storten.
De plotbeschrijving van deze productie over een invasie door buitenaardsen, klinkt nog wel ok. En ach, een aantal scènes waarin de aliens voorkomen zijn dat ook wel. Maar verder houdt het niet over. Het begint al bij de voorspelbare inleiding en zet zich daarna voort in elke gebeurtenis die daarop volgt.
Ja, de ontwikkeling van het verhaal is op voorhand in grote lijnen gemakkelijk uit te stippelen. Slechts een enkel detail is hier en daar nog niet helemaal uitgelijnd en daar moet je het in verrassend opzicht mee doen. Zo is de verklaring voor de aanwezigheid van de aliens aardig gevonden en enigszins opzienbarend.
De personages zijn niet interessant. Het is het gebruikelijke groepje vrienden, waarvan er één altijd nerdish is en een ander altijd stompzinnig en hanig gedrag vertoont. Uiteraard zijn er wat mooie maar inhoudsloze dames toegevoegd. En oh ja, Wesley Snipes doet ook mee in een toepasselijke niet-opwindende rol.
Redelijke effecten. Ruimteschepen, aliens en een stuk interieur van het ruimteschip zien er goed uit. Andere effecten zijn wat knullig en duidelijk nep.
De genreaanduiding sci-fi/thriller dekt de lading redelijk. Imdb voegt er nog de aanduiding horror aan toe. Die aanduiding is overdreven. Een jumpscaretje hier en een beetje bloed daar maken er in mijn ogen geen horror van.
Geen beste film.

Uitgekeken. Zware bagger.