CHiPs (2017)

Actie / Komedie

geregisseerd door Dax Shepard
met Michael Peña, Dax Shepard en Jessica McNamee

Francis "Poncho" Poncherello en Jon Baker werken als motoragenten bij de California Highway Patrol (CHiPs). Ze werken in en rond Los Angeles en zien toe op snelheidsovertreders en autodieven, helpen gestrande automobilisten, assisteren paramedici bij ongevallen en assisteren soms bij onderzoeken. Al snel komen ze in een situatie als geen ander, wanneer een sadistische voormalig agent en zijn huurmoordenaar een ravage aanrichten in de stad.

Ben opgegroeid met de tv serie, maar vond die eigenlijk niet zo veel. Veel jaren zeventig/tachtig kitsch met telkens slappe verhaallijntjes, zelfs als tiener kon ik dat destijds niet waarderen. Misschien daarom dat deze nieuwe interpretatie me dan weer enigszins meeviel. CHiPs is zeker geen top film geworden, maar als je in een melige bui bent kun je de rijkelijk aanwezige flauwe humor best waarderen. Actie is adequaat gefilmd, waardoor je kunt vergeten dat ook dit eigenlijk een verhaaltje van niets is. De twee hoofdrolspelers hebben daarnaast inderdaad duidelijk chemie, staat tegenover dat het van armoede getuigt dat D'onofrio voor de 100.000ste weer gecast is als een beetje gekke slechterik .
Types zo'n film die vroeger bewust tijdens de zomerperiode in de bioscopen werd gedumpt: Een niemendalletje waar niet veel mensen zich aan zullen storen en een enkeling zelfs een goed gevoel geeft, maar welke je bij het verlaten van het theater eigenlijk al weer vergeten bent.

Geweldige film met goede dosis humor. Ideaal voor een leuk avondje lachen.

avatar van Action02
Redelijke filmpje om een keer te zien, maar niet echt grappig. Eerlijk gezegd mis je de chemie tussen de twee. Waardoor het nooit echt heel grappig is. Ondanks dat is het wel een voldoende.

Vreselijk flauw en banaal dat Michael Peña zich laat gebruiken voor zo een vreselijke film is mijn een raadsel zal wel met money te maken hebben.

Aardige film waarin een FBI-agent undercover gaat als motoragent in Los Angeles. Op zich een vrij standaard buddy-cop-movie, maar wel vermakelijk en geslaagd. Er valt genoeg te lachen om de lompe humor en ook de actie-scenes zijn prima (goed stuntwerk). Het verhaal is alleen iets te volgepropt waardoor het soms wat rommelig overkomt.

Net als " Baywatch" vond ik ook deze hernieuwde kennismaking met de jaren 80 serie "Chips" een geslaagde remake. Ook in dit geval is er gekozen voor een komisch tintje. De seks getinte grappen zijn
rijkelijk aanwezig en een typische jaren 80 soundtrack maakt het geheel compleet.
Vooral opvallend was de voortkabbelende meligheid die soms onderbroken werd. door een bikkelharde en brute scene. Wat je niet zou verwachten in een luchtige actie komedie als "Chips".

avatar van Noodless
Beter dan verwacht !

Luchtige film die vlot weg kijkt waarin heel wat leuke meligheid voorbij komt en goed gecombineerd wordt met toffe actiescènes. Op gebied van entertainment geslaagd. 6/10

avatar van sinterklaas
Degelijk en amusant buddy-cop filmpje, al dan wel niet met de nodige schunnige humor. Hoe samen te vatten: Nouja, erg geinige duo tussen Michael Pena en Dax Shephard als twee motoragenten in LA, genaamd Poncho en Jon Baker. Zoals je weet gaat dat niet zonder slag of stoot en zijn het in het begin nog elkaars grootste tegenpolen, maar uiteindelijk moeten ze wel hun krachten bundelen om hun missie te doen slagen... Namelijk een losgeslagen oud-agent, die al helemaal overkookt wanneer de politie verantwoordelijk is voor de dood van zijn zoon.

Chips is nog redelijk gevuld. Soms wel erg flauwe humor, maar ook enkele fijne actiescenes, spectaculaire achtervolgingen en een paar kills... Die onthoofding als uitschieter... Gewoon weer typisch vanouds genieten met de jaren 80 muziek als sfeer aansterker. Het is dan geen hoogvlieger die het niveau van Beverly Hills Cop en Bad Boys overtreft... Maar vermakelijk kan je het wel noemen.

avatar van mixmaster
Leuke actie/komedie met de nodige humor en actie scenes.
Er zit goeie muziek in de film en alles gaat in een lekker tempo, ook leuk dat Erik Estrada nog heel even voorbij komt.

avatar van Phantasm
Prima film met een dosis goede humor, vlotte film die lekker wegkijkt.

Toen de serie op tv was in de jaren '70 was ik wel een regelmatig kijker, vond het een leuke reeks toen.
En deze film is dat ook, leuk, met veel actie.
De cast is goed, de beelden prachtig en de stunts mogen er wezen.
Leuk om op het einde een van de originele acteurs uit de reeks weer te zien, hij speelde de verpleger die zijn vroegere personage verzorgd in de ambulance.
Ben niet zo'n fan van komedies, maar er zijn uitzonderingen en deze is er dus een van.

avatar van cantforgetyou
Niet verwacht dat deze film zo leuk was. Erg vermakelijk. Sommige grappen waren minder, maar dat is te verwaarlozen. De actie was ook 'oké'. De beide hoofdrolspelers zijn echt op elkaar ingespeeld. Leuk ook die sexy politiepakjes.

avatar van TronMan
Weer een 'oude' serie als 'nieuwe ' film remake. Prima vermaak met wat simpele pis en poep humor. Motorstunts/achtervolgingen zijn goed , zeker dankzij de Ducati Hypermotard 's.

avatar van jeroentjuhhhhh
Simpel buddycop formulewerkje. Shepard en Pena zijn een prima duo om zich door dit soort banale rotzooi te worstelen.

avatar van arno74
Geslaagde actiekomedie als aardig verstand op nul-vermaak. Met de serie heeft het weinig te maken, soms lijkt het meer op de zoveelste Police Academy, maar ditmaal op tweewielers.

De monotone seksgrappen bevielen goed, bij de bedenkers wel te verstaan, want die kunnen er duidelijk niet over ophouden. Heel veel seksuele ontwikkeling hebben ze kennelijk niet doorgemaakt gezien hun beperkte repertoire. Voor de kijker wordt zoveel herhaling van steeds dezelfde flauwe onvolwassen grappen op den duur saai.

Michael Peña is uitstekend gecast en zet een keurige Ponch neer, vrij trouw aan de originele serie. Dat kan echter niet gezegd worden van Dax Shepard als Jon Baker, wiens personage kennelijk hier een grappige loser moet voorstellen. 2*

avatar van nathaniel177
Een tijdje geleden deze gezien. Was een grote fout. Acteerwerk is niet normaal slecht terwij pêna in end of watch heel goed acteert. Het verhaal is ook totale onzin. Echt een flutfilm

avatar van K. V.
Hier had ik maar lage verwachtingen bij, maar hij viel eigenlijk wel goed mee. Een politiefilm met dus redelijk wat actie en ook wel wat humor (niet van het hoogste niveau, maar kom). De cast deed het niet slecht en het duo werkte wel.
Verder nog wel leuke muziek en verder zag het er prima uit.
Leuke film.

avatar van martijn011
Matige buddy cop film.
Er zijn al erg veel van dit soort films gemaakt en de grootste vereiste voor het slagen van een film als deze is de chemie tussen de hoofdrolspelers.
In dit geval zijn dat Michael Peña en Dax Shepard, vooral eerstgenoemde heeft echt wel wat bewezen. Helaas is het script zo geschreven dat zelfs de grootste acteerkanonnen hier niet veel van hadden kunnen maken.

Naar het einde toe is het nog best wel vermakelijk met een paar leuke actiescènes. Sowieso is daar niet heel veel op aan te merken, ook de motorachtervolgingen zien er gelikt uit.
Toch moet een film als deze het vooral van de humor hebben, dat is helaas ver beneden peil.

avatar van Big Chris
Heerlijke komedie. Verhaaltje stelt niet veel voor (net als bij de meeste komedies) maar er zitten veel leuke, flauwe grappen in waar ik hartelijk om moest lachen en daar zijn komedies toch voor bedoeld.

Niet geweldig, maar kijkt wel aardig weg. Het verhaal gaat nergens over, maar de grappen zijn af en toe wel aardig. Hoewel het voor mij nooit echt grappig is geworden.

avatar van Shadowed
Mwa.

Niet een al te bijzondere, maar redelijk vermakelijke copflick die zich eigenlijk volledig binnen de lijntjes houdt en voorspelbaar is. Wel opmerkelijk dat acteurs zoals Peña zich hiervoor laten lenen, aangezien Peña een niveautje hoger is dan dit.

De actie is niet al te opwindend, maar de stunts zijn vaak wel goed gelukt. Al zitten er regelmatig prima scenes in die je wel geboeid houden, het is allemaal niet al te bijzonder in beeld gebracht en daarmee blijft de echt leuke actie die de film nodig heeft uit.

Peña doet het prima, Shepard is vaak wat overdreven en irritant. Het is duidelijk dat hij graag de grappige gozer in het duo wil zijn, en heeft daar ook de controle over aangezien hij ook de regisseur is, maar echt heel leuk is hij nergens. De humor blinkt nergens een beetje uit, meer flauwe humor.

Nergens ook heel spannend en allemaal heel voorspelbaar. Dit soort films kan je eigenlijk al vanaf het begin raden, terwijl het concept niet heel vervelend is om naar te kijken. Enkele kleine twistjes helpen het ook niet helemaal te verbergen dat er weinig creativiteit in is gegaan.

Het had allemaal nog wat spectaculairder gemogen, wat buiten wat kunstjes met de motoren is er weinig te beleven. De shoot-outs zijn er wel, maar zijn weinig opwindend of spannend. Hier en daar kleine glimlach momentjes qua humor maar in het algemeen is er niet al te veel te beleven.

Kan je gerust overslaan, maar het is allemaal wel vermakelijk gebracht en weet wel te boeien. Duurt wel net iets te lang.