The Hunter's Prayer (2017)

Verenigde Staten / Spanje / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door Jonathan Mostow
met Sam Worthington, Odeya Rush en Martin Compston

Stephen Lucas is een solistisch werkende huurmoordenaar. Hij wordt ingehuurd om een jonge vrouw, genaamd Ella, te vermoorden. Maar op het moment dat hij de trekker moet overhalen begint hij te twijfelen. Wat volgt is een dodelijk kat- en muisspel, waarbij ze beiden moeten vrezen voor hun leven.

avatar van joshua1988
En dit is dan zo'n onverwacht heerlijke actiefilm waarin huurmoordenaars je in hoog tempo door de film heen jagen. Terecht beslaat Sam Worthington voor driekwart het filmaffiche want zijn vertolking van Lucas is er één die er wezen mag. De sexy kostschoolmeid Odeya Rush (met 'n onvervalste & warme Israelische look), die al gauw in de film wees wordt, geeft de film een aangename boost en afleiding van al die rauwe moordende ellendelingen. Met nog andere opmerkelijke rollen van Allen Leech, Martin Compston, Alicia Silverstone, Joel Kinnaman en Imelda Staunton ontstijgt deze rolprent het B-niveau in ruime mate. En niet te vergeten het met een kruisboog rondlopende zoontje van de ex-baas van Lucas die op niet mis verstane wijze z'n gehate vader een pijltje richting hel geeft. Rest mij nog om alle cameramensen en editors hulde te brengen voor een bijna perfecte cinematografische vastlegging van het verhaal. En alle anderen reuze bedankt voor dit prima kat- en muisspel. Kijk reikhalzend uit naar de volgende van Jonathan Mostow...

avatar van kuiponok
Niet een onaardig filmpje, maar ook geen hoogvlieger.
Standaard verhaaltje en een einde zoals je meestal wel kunt verwachten met dit soort films.
Sam Worthington speelt zijn rol prima en ik vond Odeya Rush het ook vrij goed doen.
Ze kwam mij al enigszins bekend voor en na wat speurwerk zag ik dat ze ook in Goosebumps (2015) had gespeeld en ze heeft wel iets weg van de jongere lookalike van Mila Kunis (Odeya Rush - imdb.com), althans dat vind ik.
joshua1988, dat klopt niet, want zijn zoontje was niet degene die het 'genadeschot' gaf (dat deed Ella namelijk) en ik vond het zoontje ook helemaal niet een toegevoegde waarde in de film; had er van mij niet in gehoefd.
Net zoals de scène met die hond, al denk ik dat de achterliggende gedachte van de regisseur was om Metzger als keiharde zakenman/crimineel neer te zetten die over lijken gaat, maar dan moet je zulke dingen beter uitwerken.
Gewoon een voldoende, niks meer en niks minder: Leuk tussendoortje. (cijfer: 5.5 à 6-)

avatar van Picker
Toen ik aan deze film begon had hij 2 stemmen...Joshua1988 met een 4...en Dtracedriver met een 4,5.....
Joshua maakt er iig nog een verhaaltje van, respect maar andere smaak.
Dtracedriver daarentegen heeft een gemiddelde van 4,99 om 142 stemmen??? Dat slaat echt nergens op.

Met andere woorden....geen idee dus wat ik van deze film kon verwachten.

Matige film, niet heel vervelend....maar veel cliché gedoe en nergens echt spannend. Sowieso nergens realistisch.

avatar van DreamTech
Al met al niet slecht gewoon lekker kijken actie filmpie !

avatar van Pazmaster
Een simpel actiefilmpje met een niet zo origineel verhaal. Het is allemaal niet eens zo slecht maar goed is anders. Een clichématig en voorspelbaar verhaaltje met standaard actie dat er nergens echt uitspringt. Zo ook het acteerwerk, het is vrij middelmatig., de enige die het nog een beetje behoorlijk doet is de jongedame (Odeya Rush). Niets bijzonders dus.

avatar van joshua1988
kuiponok schreef:
Niet een onaardig filmpje, maar ook geen hoogvlieger.

Ach, wie neemt wie nou serieus kuiponok ? Ik heb het niet zo op betweters die bovendien onbeschaamd een 'genadeschot' verwarren met 'n "pijltje richting hel" en in één adem de naam van de moordenaar (v) noemt - alsof ik dat gemist zou hebben. Maar voor de rest mag iedereen deze film, behalve sterren, ook nog een cijfer geven. Over toegevoegde waarde gesproken. Nu ga Ik heerlijk zwemmen en vergeten dat ik hier 'n nogal slecht uitgewerkte recensie ben tegengekomen...

avatar van Alathir
The Hunter's Prayer lijkt me niet direct de nieuwe topper binnen het actiegenre te gaan worden. De uitwerking is te cliché en ook het einde zie je van mijlenver aankomen.. Acteerprestaties matig. Actie verder niet erg speciaal te noemen. Hier had ik meer van verwacht.

avatar van mixmaster
Krappe voldoende voor deze Actie/Thriller met aardig acteerwerk en simpel verhaaltje.
Het tempo is lekker hoog en de actie is goed, niet slecht maar geen topper.

Matige film waarin een huurmoordenaar twijfels krijgt bij een nieuwe opdracht die hij heeft aangenomen. Een nogal clichématige actiefilm waarbij het verhaal en de personages niet echt weten te boeien. Zo is de relatie die ontstaat tussen de twee hoofdpersonages voorspelbaar. En ook de actie-scenes zijn niet echt noemenswaardig. Echt slecht is het echter niet te noemen, vandaar nog 2.5 sterren.

avatar van Daan258
Ga hem wel een kans geven.
Klinkt wel leuk als een simpel tussendoortje.

avatar van Gang_Star
Een 13 in een dozijn actiefilm over een huurmoordenaar die besluit om zijn doelwit niet om te brengen maar juist het leven probeert te redden en oude collega's achter zich aan krijgt die het meisje alsnog proberen te vermoorden. The Hunter's Prayer blinkt nergens uit, maar weet met het vrij hoge tempo en de voldoende (redelijke) actiescènes, prima te vermaken.

avatar van Left4Dead
Jonathan Mostow heeft al twee prachtwerken afgeleverd; Breakdown en U-751. Terminator 3: Rise of the Machines van zijn hand mocht ik ook wel zien, al met al een regisseur die zijn sporen verdiend heeft wat mij betreft. Was benieuwd of hij het truckje weer zou gaan flikken na het matig werkje Surrogates. Sam Worthington moet de kar trekken voor deze prent, en daar ben ik nu nou niet echt een fan van. De rest van de cast deed me geen bellen rinkelen dus dat was afwachten.

Een ex-militair met een oorlogssyndroom verteld een zielig verhaaltje over een hond, ja we hebben te maken met een professionele hitman. Het type dat moet beschikken over stalen zenuwen en altijd scherp blijft, hier hebben we te maken met een emotioneel wrak die tevens drugsverslaafd is. Et voila, alsof het nog niet eerder gedaan is krijgt de hitman gewetensbezwaar. Hij verzuimt zijn taak en krijgt daarmee zijn opdrachtgever achter zich aan, ook al niet te origineel.

Het verhaal is dus echt niet hetgeen waar je de prent voor ingaat, dus ga je voor de actie. Bedrog ligt overal op de loer, al snel lijkt niemand meer te vertrouwen te zijn. Maar de actie is ook niet alles te noemen, al snel kom je erachter dat het hier om een lege huls gaat. Clichématig worden de standaard ingrediënten van een actiefilm blootgelegd zodat er ook geen enkele mogelijkheid tot vernieuwend materiaal te ontdekken valt. Goed en kwaad worden weer heerlijk simpel gebracht, we hoeven als kijker niet eens meer na te denken, we worden gevoed in deze simpele prent.

Een niemendalletje.

avatar van vranque
Toppunt of dieptepunt zoals je wilt was de beveiliging bij het kasteel. Als je zo kan doorrijden is dit op geen enkele manier serieus te nemen. 2*

avatar van Daan258
Een te voorspelbaar actie film vol clichés waarbij niks vernieuwends is.

We hebben dit gewoon al zoveel malen meer gezien waardoor het gewoon allemaal niet zo interessant was.
Het acteerwerk kon er nog mee door, de actie vond ik persoonlijk wat tegenvallen en vond het daarom ook zeker een PG-13 film wat wel wat jammer is.

Het verhaal. Tja, gewoon niet veel over te zeggen. Wat ik al eerder vermelde: niks vernieuwends.

Al met al moet ik hier een onvoldoende voor geven.

avatar van schumacher
Ik vond het best meevallen, schoon kind ook die erin meedeed.

avatar van snarfje5508
Weinig originele actiethriller maar wel een die lekker weg kijkt. Tijd vliegt om, speelduur is ook precies goed. De acteurs doen hun werk naar behoren. Al met al dus best een geslaagde productie die geen Oscar nominatie zal gaan krijgen maar het nog best lang gaat volhouden op de TV zo dadelijk.

Toch wel eentje die zorgt voor acceptabel kijkplezier. Verwacht geen ingewikkelde intrige, maar een rechttoe rechtaan thriller, in feite één lange achtervolging met veel actie van gemiddeld maar genietbaar niveau. Worthington(die ooit doorbrak in een Terminator film, en nu eigenlijk een herhaling van die rol geeft) oogt wat lusteloos, en wekt weinig emotie los, maar de vlotte regie van Mostow zorgt er voor dat je je niet hoeft te vervelen met deze hapklare brok.

avatar van Grindhouse62
Zojuist op Film 1 gekeken. Standaard actiefilm, die prima wegkijkt.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.