Paradaisu Kisu (2011)

Alternatieve titel: Paradise Kiss

Japan

geregisseerd door Takehiko Shinjo
met Keiko Kitagawa, Osamu Mukai en Natsuki Katô

Yukari Hayasaka is een schoolmeisje dat doodmoe wordt van haar saaie schoolleventje op de prestigieuze school in Tokio waar ze heen gaat. Op een dag wordt ze gescout door George Koizumi, een aspirerend modeontwerper, die haar introduceert in de modewereld. Yukari weet niets van dit wereldje, maar ze is geïntrigeerd door de excentrieke manieren van de mensen die daarin verblijven. Ze bewondert hun moed om hun eigen weg in het leven te zoeken en dit inspireert haar om hetzelfde te doen.

avatar van Observator
Project Catwalk

Meer van verwacht. Heavenly Forest (2006) was subtieler. Paradise Kiss is veel meer uitvergroot.

Lekker felgekleurd. Leuke locaties. Dat wel. Zo heeft het atelier wel iets weg van het kasteel uit Paco. Maar de personages waren redelijk oninteressant en cliché-ig. Het verhaal en het moraaltje evenzo. Lag er wat mij betreft te dik bovenop. Contrasten te groot en te weinig subtiel. Jammer.

Weinig overtuigende romcom over een studente, die zich na het nodige gedoe aan de druk van haar dominante moeder weet te onttrekken nadat ze verzeild is geraakt in een bont gezelschap van aanstaande modeontwerpers. Uiteraard wordt ze prompt verliefd. Leuk op sommige momenten, maar over het algemeen niet pittig genoeg.