Quicksilver Highway (1997)

Fantasy / Horror

geregisseerd door Mick Garris
met Christopher Lloyd, Matt Frewer en Raphael Sbarge

Twee van de populairste horrorschrijvers zijn verantwoordelijk voor de twee verhaaltjes van de tv-film Quicksilver Highway. De delen worden gelijmd door Christopher Lloyd, een spookachtige verschijning die als Quicksilver begint te vertellen over de hoofdkarakters. Chattering Teeth (van Stephen King) gaat over een moordend stel opgezette kaken, The Body Politic (van Clive Barker) gaat over handen met 'n eigen wil, die zich los willen maken van hun menselijke gastheren.

Als ik de naam Mick Garris als regisseur zie, weet ik eigenlijk al, dat het niet veel zijn kan. Vond alleen Critters 2 en Sleepwalkers van hem wel goed. Alles (inclusief deze) zeer slecht. Kijk liever Creepshow. 0,5

Deze film gekocht op een rommelmarkt.
ik vond hem niet zo bar veel voorstellen.
het eerste gedeelte vond ik nog wel ok, maar het tweede deel vond ik echt niets.

avatar van misterdhdh
zelden zo een vervelende film gezien, verhaaltjes konden mij totaal niet boeien en waren te belachelijk voor woorden, wat kan mij schelen hoe deze film afloopt, acteerwerk was ook niet echt goed. De beide verhaaltjes vond ik even slecht, spannend of grappig is het allemaal niet. Wat heb je toch veel slechte verfilmingen van Stephens King boeken, maar je moet natuurlijk niet elk boek van hem verfilmen. Want dit is toch niet echt een leuk verhaal volgens mij. Als je kijkt hoeveel budget er is vrijgemaakt voor deze film en je krijgt dit als resultaat dan is dat toch teleurstellend

1.5/5

avatar van knusse stoel
Het is omdat King en ook Barker voor mij altijd goede boeken schreven en ik meestal er ook echt van genoot, dat ik deze film toch een kans wil geven.
Soms is een film slecht gewaardeerd en is mijn eigen conclusie na het zien van de film, dat ik het er niet mee eens ben. Misschien is dit er ook zo een?