Klatretøsen (2002)

Denemarken / Zweden / Noorwegen
Familie

geregisseerd door Hans Fabian Wullenweber
met Julie Zangenberg, Stefan Pagels Andersen en Mads Ravn

De gewaagde missie van Ida, Sebastiaan en Jonas zit vol obstakels. Uitgerust met het nieuwste klim-gereedschap gaat het trio voor de ultieme kraak - inbreken bij de best beveiligde bank van Denemarken. Voor de jongens gaat het maar om één ding; Ida's liefde winnen. Voor Ida telt alleen het geld waarmee ze de operatie van haar zieke vader wil betalen.

avatar van manic
Redelijk vermakelijke Villa Achterwerk zondagochtendfilm. Met een knipoog naar de grote broers en zussen in het genre.

neo (crew)
dacht nog van tevoren dat dit een hele lange zit zou worden, maar de film viel erg mee en volgens mij was ik de enigste in de zaal die de film erg leuk vond. 3 sterren

Weet iemand of deze film op dvd uit is?
(En wat was de NL distributeur?)

avatar van J.@.K
Volgens mij is het Park Junior. Of is dat geen distributeur?

FisherKing

thanks!

Hoorde dat er een Amerikaanse remake komt.

Dat heeft dan lang geduurt...

Ik begrijp wel dat mijn humor niet altijd even goed begrepen wordt...

Ik ging gewoon met je mee.

neo (crew)
Kijik nou eerst het origineel maar eens

*Joly*
Waar slaat dit op zondag 4 maart Klatretosen, 14:05 uur op TV (Nederland 3) dat is niet waar want toen ik ging kijken precies op dat tijdstip `was die film NIET op tv er was een domme show bezig . Ik helemaal blij dat tie film komt komt tie film nogeneens tsss ik hoop dat highschool musical wel komt anders word ik heel boos...

Het was ook een fout dat die op teevee zou komen.
De BZT show was inderdaad bezig.

Om 15:05 speelde er wel een film op Nederland 3:
Tempelriddernes Skat (2006)

*Joly*
Hopelijk klopt nu wel de datum anders word ik echt gek !!!!:P:P

Mooie film over doorzettingsvermogen, vriendschap en liefde. Ik kwam er tijdens het kijken achter dat ik hem al eens gezien had, maar heb me voor de tweede keer toch ook uitstekend vermaakt. 3,5*

avatar van Mug
Mug
De originele versie van Catch That Kid is minder spectaculair, maar wel veel verfijnder. Het sentiment is niet vals (de aanzwellende violen zijn niet te horen of spaarzaam als muzak) en de film is niet gesponsord door X-Box, iets wat te aanwezig was in Catch That Kid.

De drie jonge spelers zijn erg goed, en de sfeer is prima. Als de verbazingwekkende actie ook hier te zien was net als in de Hollywood remake, dan zou het wel eens ver boven de andere Scandinavische jeugdfilms getorend kunnen hebben. Zeer leuke jeugdfilm. 3,5*. Won niet voor niets vele jeugdprijzen.

Zeker niet onaardig. De kids zijn met vlagen zeer overtuigend, vals sentiment wordt (gelukkig) vermeden (op het eind na wellicht, maar ik pikte het wel...) en de film kent enkele zeer leuke knip ogen naar andere heist films.

Lars Film
Kraak (Klatretøsen) , een remake op de film Catch That Kid, zelf heb ik die film niet gezien, wel Kraak die zojuist vandaag op tv is gekomen.Verhaal is wel goed en spannend en spectaculair maar beter kon die wel, ik zag een paar kleine foutjes (niet erg hoor) het acteer werk is wat matig vond ik en het tempo zat er wel in, alleen ik dacht toen de film al over de 60 min was dacht ik o die haalt het nooit met het verhaal binnen de nog te gaan 20 minuten maar het verhaal werd een beetje verkort.Ik snap niet dat er een remake van gemaakt is ik denk wel voor de scherpte en het tempo. 3,0*

avatar van Mug
Mug
Lars Film schreef:
Kraak (Klatretøsen) , een remake op de film Catch That Kid

Euhm...Catch That Kid is juist een remake van Klatretøsen...

dominion
Heb deze toen in de bios gezien en vond hem toen erg goed.

Na een herziening een erg grote tegenvaller.
Super slecht geacteerd door zowel iedereen.
Kwam denk ik ook door die taal die ik zwaar irritant vond.

Word ook nergens spannend terwijl het verhaaltje best wel aardig is.
Ook geen actie.
Maar je kijkt er erg makkelijk door heen en het is gewoon erg leuk voor de kids.