• 11.785 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Mikael Salomon

Met onder meer: Sean Bean, Annabelle Wallis en Sam Claflin

Gesproken taal: Engels

Plot The Lost Future

"Welcome to the apocalypse."

Een groep van overlevenden in een post-apocalyptische wereld, waar de oerwouden, bossen, ongerepte moerassen en de beschaving zijn uitgewist, strijdt om te overleven. Ze zijn vastberaden de genetisch gemanipuleerde beesten en mysterieuze ziektes te bestrijden in een poging het menselijke ras weer bovenaan de voedselketen te krijgen.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Op zich was het een heel goed verhaal maar ik vind hem af en toe niet zo denderend uitgewerkt. De acteurs vond ik niet zo heel erg goed. Ze kwamen behoorlijk nep en overdreven over. Sommige dingen zagen er ook nep uit. Het grote monster in het begin bijvoorbeeld sloeg nergens op. Dat was behoorlijk nep. Heel veel zaken in het verhaal zijn onvoldoende uitgewerkt want waar komt dat beest vandaan ? Ik snap hoe de gemuteerde zombie's ontstaan zijn maar wat is het verhaal achter dat monster ? En waarom zie je de gehele film niks van kinderen (op één klein kind na) en zie je op het einde opeens een klas vol met kinderen. Dat zijn van die dingen dat ze wat meer hadden kunnen uitwerken naar mijn idee. Wat XXC hierboven zegt is waar: ik vond het maar een matige film terwijl mijn man hem helemaal geweldig vond.

avatar van Aapje81

Aapje81

Leuke cultfilm maar tegelijkertijd ook erg slecht. Bean en de mooie vrouwen maken veel goed.

Matig

avatar van Phantasm

Phantasm

Film met een redelijk verhaal, komt inderdaad soms wat nepperig over, maar heb me er toch nog wel mee vermaakt.

avatar van RaouL#1

RaouL#1

Geen hoogvlieger maar voor een doordeweekse avond goed te kijken. Special effects waren trouwens stuk beter dan ik had verwacht.

avatar van FourRoses

FourRoses

De film net gezien, de graphics vielen me alles mee zagen er soms best nog wel realistisch uit. Alleen ging de film in sneltreinvaart en was met zijn 90 min ook zo weer af. Jammer.

avatar van Diederik58

Diederik58

Degelijke en vermakelijke film. Enkele prima acteurs, maar die konden de film niet dragen.

Natuurlijk kloppen een heleboel dingen niet. Maar zo'n film is pure fantasie en dan mag er van alles aan rammelen.

avatar van blurp194

blurp194

Wat een verschrikkelijk slechte film.

Het verhaal slaat echt helemaal nergens op en rammelt ook nog eens aan alle kanten. De 'special effects' zijn van het niveau poppenkast. De acteurs spelen als een stelletje strijkplanken. De ene continuiteitsfout na de andere.

Triest om Sean Bean in dit soort derderangs televisiefilm te zien. Kennelijk echt zijn dag niet.

avatar van Leno

Leno

Voor een Syfy film niet eens zo slecht, met enigszins acceptabele special effects en redelijke setting. Het verhaal is voorspelbaar en het wordt nooit spannend, toch blijft de film net genoeg boeien om af te kijken. Wat Bean hierin doet vraag ik me af, hij heeft voor de kijker met zijn uitstraling in ieder geval nog wel iets te bieden.

avatar van NightSpirit

NightSpirit

Niet slecht, maar absoluut niet goed... 2,5*

avatar van esoxlucius

esoxlucius

Geen hoogvlieger, maar ik heb me niet verveeld.

avatar van rep_robert

rep_robert

The Lost Future heeft mij eigenlijk positief verrast.

Dat komt met name omdat de special effects niet tegenvallen. Het slimste wat de makers hebben gedaan is niet het casten van Sean Bean(toegegeven, een bekende naam helpt wel), maar het zo veel mogelijk vermijden van CGI. In het begin van de film komen we een monster tegen, dat er opzicht nog wel aardig uit ziet en het aan einde van de film wanneer de protagonisten de vervallen stad ontdekken(New York?). Ook die ziet er aardig uit en weet zeker voor een film met dit budget te overtuigen.

Verder veel normale sets in de natuur. Iets wat mij wel bevalt.

Het verhaal is maar "zo zo" en weet amper diepgang te bieden, mede door de korte speelduur. Hierdoor wordt een film dat best een avontuurlijk, episch uitgangspunt biedt niet meer dan een standaard filmpje.

avatar van RuudC

RuudC

Doet me een beetje denken aan Terra Nova. De serie die nu na een paar afleveringen op tv al best saai begint te worden. The Lost Future is een even karig televisiedrama dat best wat momenten en leuke ideeën heeft, maar imponeren is duidelijk een brug te ver. Sean Bean doet het aardig, maar hij had dit nooit kunnen dragen. Simpelweg, omdat het plot gewoon te makkelijk is. Met alle op holbewoners lijkende mensen, deed het ook denken aan Battlefield Earth. De mutanten lijken regelrecht uit The Lord of the Rings te komen. Sean Bean heeft natuurlijk wel ervaringen met Orks.

Het is gewoon te makkelijk om een film te laten beginnen met een probleem en de rest van de tijdsvulling te laten dienen als het moment om het antwoord te zoeken en terug te brengen. Qua opbouw is het net Apocalypto. Waar de landschappen er goed uitzien, was de zoektocht naar het magische gele poeder er een van plotgaten en gebrekkige opbouw. Buiten dat was het gewoon vrij saai. Verder is er niet veel aan te merken op The Lost Future. Ik heb wel eens met de dvd in mijn handen gestaan, maar nu besef ik dat het de juiste keuze was om daar geen geld voor neer te tellen. Het is een grappig avontuurtje dat weinig post-apocalypse uitstraalt en nog het meest te lijden heeft onder het ontbreken van een goed onderwerp of (sub)thema.

avatar van Brix

Brix

• 19337 berichten

Met het commentaar van RuudC ben ik het in feite volledig eens.

Ik moest ook meteen aan de Orks denken, zeker in connectie met Sean Bean, haha.

Landschappen en andere locaties zijn oké, maar verder een te zwak geheel.

De DVD zou ik eveneens niet hoeven.

En ja, ook ik heb het met Terra Nova al zo'n beetje gehad na de eerste afleveringen.

Voor mij zijn de jeugdige acteurs ook zwakke schakels in het geheel, zowel bij The Lost Future als ook bij Terra Nova.

edit

Die reusachtige Luiaard aan 't begin van de film vond ik wel goed gedaan.

Ik had graag nog wat meer monsterachtige wezens willen zien.

avatar van Tup&Joep

Tup&Joep

Aardige avonturenfilm, maar nergens verrassend.

avatar van Aazhyd

Aazhyd

Begint aardig, tamelijk voorspelbaar wel, maar naar het eind wordt alles afgeraffeld. Verder veel cliche's en ongeloofwaardige ontwikkelingen. Het komt op mij over alsof dit bedoeld was als TV-serie.

avatar van m1701

m1701

Geen onaardige film.

Keek makkelijk weg, acteerwerk was ook niet verkeerd,

alleen verhaal was wat magertjes.

Leuk voor een keertje 2,5*

avatar van Seifer

Seifer

Geen hoogstaande film, maar wel een leuke Sci-fi. Vooral omdat Sean Bean er in speelt (zonder hem zal er naast een paar mooie vrouwen, niks van de film overblijven). Hij blijft toch een goede acteur, die voor de verandering eens niet dood gaat.

avatar van nadrin

nadrin

clichematig verhaal. Dat vooral in de acties zeer storend werd verfilmd.

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

blurp194 schreef:

Wat een verschrikkelijk slechte film.

Precies wat ik ook dacht. Om nog niet te spreken van die fotomodellen die zo weinig overtuigend als wilden gestyled worden door hun haar een beetje in de war te gooien. Komaan zeg...

avatar van Dying Rose

Dying Rose

Overlevenden die zich uit de klauwen moeten redden van mutanten die er wat zwakjes uitzagen. Eerst leken ze wat op de Orks uit de Lord of the Rings, maar naarmate ze meer in je vizier komen, zien ze er meer lachwekkend uit.

Dat beest aan het begin van de film was ook wel grappig, als je duidelijk kon zien dat die fake was.

Nu ik de poster bekijk, zie ik ook dat er iets niet echt klopt. Hoe die acteurs zo achtereenvolgens staan geplaatst…... Zo nep.

Sean Bean kruipt terug in een ouderwetser pakje (of moet ik zeggen een futuristisch pakje?) en speelt een gemiddelde rol. Sam Claflin mag ook aan dat rijtje toegevoegd worden. Eigenlijk mag de hele cast zich daarbij voegen; niemand die de pannen van het dak speelt, maar bij zo’ n avonturenfilmpje valt dat ook niet te verwachten.

Wel een gemiste kans voor dit verhaal; in het begin leek de film ietwat mysterieus en mooi, maar naarmate het einde zie je dat de film niet veel te bieden heeft. Personages worden niet uitgediept, acteerprestaties zijn maar ondermaats en het verhaal zelf is maar gebrekkig uitgewerkt.

Bean is ook teleurstellend in deze film; in Lord of the Rings was hij toch veel beter. Maar niemand kan alles perfect doen.

Een positief punt echter dat ik zeker moet vermelden is dat de (natuurlijke) omgeving er mooi uitzag. Ook de stad (het vroegere New York?) was mooi gedaan, maar kon beter gefilmd worden.

Het zou een mooie vakantiebestemming kunnen geweest zijn, ware het niet dat er mutanten ronddwalen.

Avonturenfilm die je snel vergeet, spijtig genoeg.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Vrij degelijk, eigenlijk.

Budget was er waarschijnlijk amper voorhanden en dan vind ik dat de schade verrassend goed meevalt. Het verhaal (en vooral de uitwerking ervan) is een beetje idioot (het olijke heldentrio doet er een uur over om de stad te bereiken, terwijl de terugtocht misschien een minuut duurt).
En toch valt het allemaal vlot te verteren...

... iets wat absoluut niet de verdienste is van de cast. Sean Bean is nog degelijk, maar heeft uiteindelijk maar de 3e of 4e rol. De mannelijke hoofdrolspelers hebben geen greintje charisma en net als Annabelle Wallis komen de dialogen er belachelijk houterig uit. Die laatste heeft echter het voordeel een mooi snoetje (en lichaam, niet te vergeten!) te hebben.

Wat The Lost Future dan wél te bieden heeft is een vrij geslaagde look/ aankleding. De meeste decors en locaties zijn opgetrokken uit natuurlijke materialen en dat is absoluut een pluspunt. Het beetje CGI dat er dan toch aan te pas komt valt heus mee. Dat geldt ook voor het monster in het begin, tenzij je iets van het niveau-Lord of the Rings verwacht.
De Slechte Rikken van dienst lijken trouwens erg veel op creaties uit Tolkien's universum. Men neme het hoofd van een Uruk-Hai en zette het op het lijf van een Ork/ Aardman; en we hebben lelijke mormels met het gedrag van een zombie. Ach ja.

Verre van perfect, maar voor een B-film absoluut kijkbaar.

avatar van Triple G

Triple G

Op het randje. Acteerwerk, verhaal, special effects.. Allen niet of nauwelijks boeiend.. Maar het ziet er allemaal net goed genoeg uit om te blijven kijken.. Ondanks ook het vrouwelijk schoon vrij beperkt blijft ondanks eerdere positieve meldingen...

Tarkus

Zeer matige SF-film, nochtans is het verhaal wel goed.

Had men meer budget gehad denk ik dat men meer had kunnen doen met het verhaal.

Verbaasd me trouwens hoe men Sean Bean heeft kunnen strikken voor een rol.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag voor het eerst deze film bekeken en wel op een mooie Blu-ray!

De film heeft mij wel verrast met mooie locaties in de natuur en het verhaal is goed te volgen, ik had wel graag wat meer monsters (dieren) willen zien Alleen in het begin was er een groot wezen (soort grote yeti / beer , de geïnfecteerde wezens waren goed gemaakt en een mooi avontuur- verhaal dat ze een soort poeder moeten vinden om mensen te genezen, zijn ze op tijd terug....?

Einde vond ik net iets te snel gaan, wat hiervoor ook werd gezegd, de heenweg duurde wel een uur en terug waren ze in 5 minuten hier hadden ze wel wat meer tijd voor kunnen besteden aan een spannende ontknoping, maar toch viel ook dit niet tegen!

Al met al zeer verrast door deze film en leuk om eens gezien te hebben!