Transit (2012)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Antonio Negret
met James Caviezel, Diora Baird en James Frain

Een groepje dieven heeft net een bankoverval gepleegd en is op de vlucht geslagen. Ze komen een stadse familie tegen. Op een parkeerplaats stoppen de dieven de buit in de wagen van de familie en wanneer de familie met de wagen wegrijdt, krijgen zij de gevaarlijke criminelen achter zich aan.

avatar van sofripa
Zie nu trailer pas. Reviews zijn maar zo zo. Op een verloren avond dan maar.

In het begin nog te pruimen....maar het zielige familie gedoe hangt je al snel de keel uit.

avatar van voomzap
Prima thrillertje die ik bijna niet was gaan kijken door de lage beoordelingen. Toch maar eens aangezet en het blijkt weer eens dat ik me er, in tegenstelling tot anderen, prima mee vermaakt heb. Het verhaal rammelt hier en daar ietwat en de toevalligheden moet je af en toe ook met een korrel zout nemen, maar verder gewoon vlot, (beetje) spannend en zeer vermakelijk filmpje!

avatar van Rodger
Wel aardig, niet een echt daverende thriller.. maar voor een keer te zien niet verkeerd..
2.5**

avatar van Davezelf
Leuk, uiterst vermakelijk. Een beetje het "American Home/Family Protection Feel" Je moet een beetje van het genre houden. Een 3-tje. Een redelijke spanningsopbouw, en manlief blijkt gelukkig geen Rambo. Een paar onuitgewerkte plots over de kids, had iets meer verwacht van de oudste.

avatar van Ralf81
Boven verwachting deze film. Van begin tot eind spannend en de snelheid zit er goed in, waardoor de kijker geen minuut rust wordt gegund. . Het aantal cliches en voorspelbaarheden blijven beperkt en het acteerwerk is voldoende overtuigend. Frustrerend minpuntje vormen alle toevalligheden waardoor het verhaal zich weer verder ontwikkelt. Van mij mogen ze meer thrillers als deze maken! Transit heeft ook wel wat weg van Eden Lake, die toch net een graadje beter is.

avatar van hefmak
Het gevecht kon een stuk korter als ze wisten dat een spijkertje meer effect heeft dan menig vuurwapen.

avatar van festivalk
Thriller die die omschrijving waard is, spannend van begin tot einde, degelijk acteerwerk. 3.5 *

Goeie film! Aan te weinig actie kun je deze film natuurlijk niks verwijten. Kijkt lekker weg. Geen ingewikkelde personages of wat dan ook. Gewoon verstand op nul zetten en genieten maar. En inderdaad die toevalligheden, moet je met een korreltje zout nemen zoals iemand hierboven al schreef. Vier sterren.

Redelijke film waarin een viertal overvallers hun buit verstoppen in de auto van een gezin op vakantie. Een aardig plot voor wat in feite één lange achtervolging is. Helaas hangt het wel van toevalligheden aan elkaar en zijn de personages nogal standaard. Maar wel vermakelijk en ook de moerassige omgeving werkt in het voordeel.

avatar van dennis s.
zonder al te veel verwachtingen ben ik naar deze film gaan kijken, maar hij heeft me toch positief verrast. Leuke thriller met veel actie die ik spannend vond van het begin tot het einde. 3.5*

avatar van grandpa
Draak van een film. Film valt van de ene in de andere voor ieder normaal reagerend mens ongeloofwaardige situatie en waar men zich ook weer op de meest ongeloofwaardige manier uit weten te redden. Crap.

HALVE TAMME.
Transit (2012) is een standaard Thriller / Drama film met het gebruikelijke kat en muis spel,een leuk tussendoortje.

avatar van Shinobi
Redelijke actiefilm, verder niet echt iets nieuws onder de zon wat betreft het genre.

Met de standaard bad guys, al moet ik zeggen dat Diora Baird een zeer leuke toevoeging is.
Het verhaaltje is nietszeggend, de film moet het dan ook meer van de actie hebben. Wat wel enigszins is gelukt. Er zitten een paar leuke achtervolgingsscènes in en wat schietactie.

Op het acteerwerk heb ik niks aan te merken, degelijk gedaan. Kan ook niet anders met enkele bekende namen als: James Caviezel en Harold Perrineau.

Al met al een redelijk vermakelijk tussendoortje voor als je niks te doen hebt en niet teveel wilt nadenken.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van danny61
toch een redelijke film met plezier naar gekeken zeker een aanrader maar toch geen echte topper,wel goed ik geef 3,5 op 5

avatar van Gang_Star
Redelijke, maar ook gelijk een zeer standaard thriller. En ook totaal niet vernieuwend, want ondanks dat er geen voorbeeld in mijn hoofd opkomt heb ik het idee dat ik al eerder een film heb gezien met soortgelijk onderwerp.
Bij tijd en wijle is de film redelijk spannend, en bevat het een toch ietwat onverwacht einde. De opbouw daarnaar toe het verstoppen van de buit in het moeras, waardoor uiteindelijk die shootout plaats vind in dat huisje in het moeras was dan weer een welkome afwisseling om toch nog even een draai aan de film te geven en niet de hele speelduur naar constant hetzelfde te hoeven kijken.

avatar van nightbreed
Jeetje, wat was dit slecht.

avatar van Fonzie39
De film duurt maar 84 minuten en dat voor een film uit 2012, dat wil al voldoende zeggen!
De schrijver/producer was blijkbaar klaar met zijn ideeen en blij dat hij toch nog NET aan de 84 minuten filmmateriaal is gekomen.

avatar van Dennissssss
Voor een simpel goedkoop flimpje hebben ze het echt wel goed gedaan!

avatar van Decec
Een goede thriller/misdaad/actiefilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteur Jim Caviezel...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Redelijk mooi HD kwaliteit breedbeeld (teveel zwarte kleur)...
Prima camerabeweging...

avatar van FILM!BOY!
De film begon heel erg sloom en de opbouw duurde erg lang. Ik dacht toen gelijk al: deze ga ik niet afkijken en geef het 2 sterren. De film herstelde zich echter goed, wat het al snel weer vermakelijk maakte. Het acteerspel kon wel wat beter, maar omdat het verhaal toch weer intressant werd om te volgen na het slechte begin, viel dat een beetje buiten de aandacht.

Grappig filmpje, met een stel debielen,zowel de overvallers en de kampeerfamilie,wat een hoop stomme acties zeg, hoe dom wil je het hebben, in deze film dus heel dom, heb veel debielen gezien in mijn leven, maar deze mensen spannen de kroon, caramba zeg!!

avatar van Banjo
Veel te overdreven donker gefilmd...
Oninteressante karakters, en het verhaal is ook nog eens inspiratie loos en zaai.
Rommelig en waardeloos.

1 ster

Klopt niks van. Echter voor de mensen die geen hoge verwachtigingen hebben....veel plezier!!

Vond dit wel een goede film, veel actie en spanning.
Geen echte topper maar toch best genietbaar.

avatar van Onceuponanytime
Twee zeer sterke auto's leren kennen... Eenvoudig verhaal dat blijft aanslepen. Actie genoeg, doch het acteerwerk is ondermaats

Lekkere 'ouderwetse' thriller waarin enkele dieven een gezin bedreigen nadat ze hen gebruikten als dekmantel om de grens te kunnen oversteken met een aanzienlijke som geld.
Een simpel verhaal, boeiend genoeg voor een avondje pretentieloos vertier.

avatar van Glennekeeeee
Transit is zo éen van die kleine films die beter doen dan de doorsnee actiefilms met Statham of Stallone of anderen van de laatste jaren. Met een relatief onbekende cast en regisseur (wel bekende tienersterren (maar weet niet van waar) als de kinderen van het hoofdpersonage) heeft deze film mij zeker positief verrast. Transit houd het - zeker de eerste helft - zeer simpel qua opzet en verhaal maar door het simpel te houden werken ze het wel zeer degelijk uit. Met sterk, rauw, maar toch gelikt camerawerk heeft de film een geheel eigen sfeertje. Dat de personages weinig ontwikkelen vind ik niet erg, net doordat er al van alles aan de gang is bij zowel het gezin als de badguy's bij het begin van de film en dit mondjesmaat losgelaten op de kijker word vond ik deze werkwijze best verfrissend. Overdreven actie en grote actie moet je niet verwachten. Door de bewuste kleinschaligheid hangt er soms eerder een horror-sfeertje over de film dan een actiefilm en de locaties zijn wel schitterend gekozen. Het deed wat denken aan de film 'Duel' van Steven Spielbergh maar op een andere manier. Naar het einde toe gaat de film soms wat uit de bocht qua logica terwijl het in de eerste helft best realistisch bleef. Door die paar uitschuivers naar het einde toe is de film nét niet sterk genoeg om de betere Statham-films te overtreffen maar onderdoen moet hij evenmin.

Transit is een must-see als je fan bent van de Statham, Trejo, Stallone en ga zo maar verder-actiefilms die nauwelijks de bioscoop halen. Met een minder bekende cast en regisseur maar met een solide script en sterk camerawerk kan deze film zich makkelijk meten met bovenstaande voorbeelden