Hotel (2001)

Verenigd Koninkrijk / Italië

geregisseerd door Mike Figgis
met Salma Hayek, Lucy Liu en Burt Reynolds

Deze film gaat over het filmen van een film in de film en of dat nog niet genoeg is wordt de filmcrew ook nog gefilmd door een televisiereportageteam. In het karakteristieke Venetiaanse hotel Hungaria is een filmcrew en cast neergestreken die werkt aan de verfilming van het zeventiende-eeuwse toneelstuk The Duchess of Malfi van John Webster. Onder aanvoering van de veeleisende regisseur moet de film in de film volgens de Dogma-principes worden gemaakt.

TLD
Ik vond dit echt een heel rare film, "Dogma" style gefilmd... Ik vond het wel leuk om iets 'grotere' namen te zien in zo'n film.

Groeten, TLD.

avatar van mikey
Deze film gaat over het maken van een slechte film en dus kozen de makers ervoor deze (echte film) ook heel slecht te maken. Wel zo slecht dat het leuk wordt. 3

avatar van james_cameron
Bizarre, David Lynch-achtige rommel, bijzonder lelijk gefilmd en grotendeels onbegrijpelijk gemonteerd. Vervreemdend en hier en daar (onbedoeld?) best grappig, maar experimentele cinema levert niet automatisch iets interessants op. Heeft wel iets weg van Lynch's Inland Empire (zou Lynch hier ideëen van gestolen hebben?) en deed me ook af en toe denken aan sommige film van Lars Von Trier (met name The Kingdom). Dit lijkt misschien een aanbeveling, wat het zeker niet is. Origineel, seksueel behoorlijk expliciet en er trekt een bonte stoet van bekende akteurs voorbij, maar de film is hopeloos pretentieus, saai en vaag.

even kijken of dit echt zo erg is als ik denk dat het is.