ad
  • 8.141.636 stemmen

The Immaculate Conception of Little Dizzle (2009)

Drama / Komedie | 98 minuten

Genre: Drama / Komedie

Geregisseerd door: David Russo

Met onder meer: Marshall Allman, Melissa D. Brown en Jay Wesley Cochran

IMDb beoordeling: 6,2 (895)

Over The Immaculate Conception of Little Dizzle

Na zijn ontslag wordt Dory gedwongen aan het werk gezet in een ‘bruineboordenbaan’ als schoonmaker van kantoortoiletten. Hij werkt samen met een groep onaangepaste collega’s die zich over hem ontfermen. Het grootste deel van de nacht vermaken ze zich met de dingen die de kantoormensen achter hebben gelaten. Maar als ze onwetend gebruikt worden voor een consumenten-experiment van één van de bedrijven in het gebouw ervaren ze zeer ongewone hallucinaties en andere bijwerkingen.

image

avatar van Zeriel

Zeriel

• 1921 stemmen

Deze film verdient de aanmoedigingsprijs. Frisse ideeën, bizar verhaal, aardige acteurs.

Wat er dan weer op de hoes staat;" A perfect mirror image of being young today", (ik mag hopen van niet) is dan weer je reinste lariekoek. Voor mijn gevoel had dit net zo goed of zelfs eerder, in de jaren '90 plaats kunnen vinden. Behalve een verdwaald mobieltje wijst maar weinig op de 21e eeuw. Ja de koekjes-technologie misschien.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Om met het negatieve te beginnen vond ik het einde iets te overdreven waarin Dory de hele maatschappij aanspreekt omdat de bedrijven deze koekjes hebben mogen produceren. Ook de titel is niet echt mijn favoriete keus net zoals een 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind' dat ook nooit zal worden. Ze hadden het beter gewoon Little Dizzle kunnen noemen. Maar het is een komisch drama die gelukkig de meeste cliche's achterwege laat en erg fascinerend van de grond weet te komen dankzij passend gecaste personages en gebeurtenissen die zowel inhoudelijk als visueel mooi naar voren zijn gebracht. Leuk begin ook waarbij Dory zijn opperste best doet om een glazen fles open te maken terwijl er enkel 'fuck you' op blijkt te staan. Een zeer speciaal en authentiek werkje.

avatar van wibro

wibro

Lag voor € 5,00 in de graaibak van de F.R.S. in Utrecht. Toch maar meegenomen. Ik had namelijk al het eea over deze film gelezen. Ben reuze benieuwd.

avatar van Crook

Crook

Is het geld zeker waard

avatar van Rmie

Rmie

Zeriel schreef:

Wellicht neo-liberalisme. Alles is markt geworden of wordt als zodanig gezien/ervaren.

avatar van Richardus

Richardus

Inderdaad best een film voor Forumnerds, Wennepen dear, voor deze althans Want ik vond dit top staaltje modern en weird filmmaken een dolkomische lust voor het oog. Hoogstvermakelijk, behalve misschien het gezapige eind, ook al is het in het hele verhaal ook wel weer passend. Leuk!