ad

Genre: Thriller / Misdaad

Geregisseerd door: Kyle Dean Jackson

Met onder meer: Michael Madsen, Corey Large en Shannyn Sossamon

Over Chasing Ghosts

"How do you chase a serial killer you can't see?"

Een seriemoordenaar daagt de politie uit door bewust foto's achter te laten op de plaats van de misdaad. Een doorgewinterde rechercheur besluit het spel aan te gaan. Hij wordt daarbij geholpen door een nieuweling.

image

Carlos Santiago

avatar van Master Blaster

Master Blaster

dacht Michael Madsen moet goed zijn

kon er mijn aandacht moeilijk bij houden

het was een beetje donkere film, denk dat ze iets met de kleuren hebben gedaan, netzoals SIN CITY

paar bekende acteurs gezien dat is altijd een pluspunt.

avatar van steef911

steef911

heb hem gisteren gekeken en moet zeggen: wat een bagger film.

en hele foute muziek onder de scene's die daar helemaal niet thuis hoorde

wel erg jammer want er spelen best redelijke acteurs in mee

avatar van doeze

doeze

Ontzettend slechte film. Na een half uurtje weet je al hoe het in elkaar zit. Vaag einde. Somber en donker gefilmd.

Er spelen inderdaad een aantal goede acteurs mee, maar komen in deze film maar slecht uit de verf.

Not my kind of movie. 1,5*

trico

heb ze beter gezien van madsen 2.5

avatar van zero-nine

zero-nine

De enige reden die ik kan bedenken om deze film een waardering van 1,5* te geven is Michael Madsen. Echt een saaie slecht in elkaar gedraaide film. Ik heb me geen enkel moment echt kunnen vermaken. Ik heb hem wel afgekeken in de hoop op een climax die maar niet kwam (komt).

Corey Large is echt een hele saaie acteur. En toen hij een paar scenes met Shannyn Sossamon moest spelen was het helemaal niet om aan te zien. Je kunt wel een b-acteur naast een a-acteur zetten maar niet een b-acteur naast een andere b-acteur.

Detective Cole Davies kan better op zoek gaan naar de x-factor dan naar een serie-moordenaar.

oh ik vond deze quote op imdb, hij is wel toepasselijk:

"More like a boring, 2-hour CSI episode."

avatar van miekpeet

miekpeet

Wat een slechte recenties van de meeste van jullie. ik vond het helemaal geen slechte film.

Het was zelfs heel goed in elkaar gezet, en dat sfeertje hoort bij zo'n film.

Heel leuk gedaan. Van mij mogen ze veel vaker van dit soort films produceren.

Heeeerlijk.

avatar van drmarty

drmarty

ik vond het aan de ene kant een bar slechte film en aan de andere kant was ie ook wel weer top. Dat slechte komt denk ik meer aan de acteurs terwijl Michael Madsen wel weer top is. Maar toch 3*

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Pure Bagger!!!

Ik heb m halverwege uitgezet en dat gebeurd niet vaak!

avatar van AliD

AliD

waarom zijn jullie zo negatief. ik heb hem net gezien en hij is helemaal niet slecht. het enige wat niet leuk was, was de kleur die zij hebben beetje bewerkt. verhaal was best leuk. 3.5

avatar van moviefreak#1

moviefreak#1

Verrassend veel negatieve reacties hier. Ik vond de film toch zeker een voldoende waard. Ok, hij was wat pretentieus en probeerde teveel de sfeer van andere serial-killer films (bijvoorbeeld Seven) te kopiëren maar buiten dat vond ik het allemaal heel erg vermakelijk en ik was nog best te spreken over de laatste paar minuten (na de overduidelijke ontmaskering bedoel ik).

Een dikke voldoende 3,5 *

avatar van krang74

krang74

Redelijke film, maar niet echt boeiend. Heb deze voor een paar euro gekocht, maar zal hem zeker niet snel opnieuw kijken. Gelukkig was het goedkoper om deze aan te schaffen, dan te huren

avatar van maickey

maickey

Hele langzame langdradige film, voor wat ik heb gezien, na een half uur gapen en vervelen uitgezet.

Zonde van mijn tijd geweest.

avatar van seanpuffy

seanpuffy

domme film, dom verhaal, alles aan deze film is dom behalve nog michael madsen maar ja.

ik heb spijt dat ik hem heb gekocht ook al was het maar één euro.

avatar van FlesB

FlesB

ik vond het een leuke film, soms wat moeilijk te volgen maar dat lag waarschijnlijk aan mij want ik lette ook niet de hele tijd goed op. wat ik wel storend vond was dat de kleuren zo dof oid waren, ik had door de acteurs wel meer verwacht van deze film. maar ja de achterkant van de hoes is eigenlijk al niks.. toch een 2,5

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Film was opzich wel aardig de kleuren stoorde ik me nog niet zo aan dat ging wel acteren opzich was wel om aan tezien en zowiezo is madsen een goede acteur maar vond de film soms lang dradig worden en meer gelul dan echt geweld maarja het verhaal is orgineel goed in elkaar gezet en het einde is niet te raden dus deze film krijgt toch nog 3 sterren

avatar van sn@ke

[email protected]

• 2077 berichten

Knap scenario en knap geschoten film. Blijft boeiend tot op het eind.

avatar van 606

[email protected] schreef:

Knap scenario en knap geschoten film. Blijft boeiend tot op het eind.

dat vond ik ook en de film is ondergewaarderd.

erg spannend en onverwachte wending aan het eind.

4 sterren

avatar van Unpredictable

Unpredictable

Ik vind het een super film! Vooral het einde.

avatar van DeCol

DeCol

Ik heb idee dat ik de film al is heb gezien of delen ervan. Want bepaalde stukken kwamen me bekend voor en ik wist gelijk hoe de vork nou in de steel zat. Over de film zelf. Wel een goeie film maar het mist het speciale. Daarom 3*

avatar van bugno

bugno

Aardige film ,niet meer dan dat,kon er net mee door,2.5*

avatar van hellblazer93

hellblazer93

Mooi geacteerd door Madsen. Ik dacht dat het een CSI (Crime Scene Investigation)-achtige film zou zijn, maar viel toch wel tegen. Slecht onderhouden film naar mijn mening eigenlijk. Wel goed bedacht verhaal overigens. Toch niet helemaal een leuk filmvermaak. Helaas kan ik de film niet meer geven dan 2 *.

avatar van hellblazer93

hellblazer93

hellblazer93 schreef:

Film nog snel even doorgekeken en is het geen slappe rip-off van se7en? Hoewel het acteerwerk nog wel door de bocht kan (Hoewel Madsen ook al betere rollen gehad heeft) is de rest echt 3 keer niks. Nu slechts 1 ster. Helaas...

avatar van powerman

powerman

Een langzame misdaad/detective-achtige film met een rol voor Meat Loaf. Op zich is het verhaal waarbij in het criminele circuit moorden worden gepleegd met scrabbleletters in de wond en puzzel-polaroidfoto's op de plaats delict, best aardig opgezet, ware het niet dat de film enorm rommelig is en er veel te veel moeilijke namen kriskras door elkaar gebruikt worden en het verhaal dus echt niet meer te volgen is. Jammer.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Vond deze film toch zeker niet slecht. Mede door de verzameling acteurs maar ook omdat de film lekker donker oogt waardoor het inderdaad wat weg heeft van Sin City. Michael Madsen was ook lekker op dreef en het verhaal zat toch ook best wel goed in elkaar. Ook oogt dit niet zo erg als een B-film (dus geen opvallende handycam montage, geen pistolen die alleen maar knallen maar er niks uitkomt, geen slappe gevechten of actiescenes die er opvallend nep uitzien) dat viel in deze film (en voor een BBI-film) best wel mee.

Gewoon een geslaagd misdaad, detective filmpje. Niet meer, niet minder.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Toch aardig wat (minder) bekende namen die meespelen in de film. Voor Madsen loop ik zeker niet warm dus het verhaal (Thriller / Misdaad) zal het moeten doen, tis wel één van mijn favo gernes.

Het introfilmpje wil je bijna doen geloven dat we een Se7en deel 2 in de player hebben maar dat gevoel verdwijnt spoedig als sneeuw voor de zon. Had hem eerder gezien maar kon me gelukkig niets meer herinneren, misschien wel verdrongen?

Klassiek verhaal, opgebrande detective die op het punt staat om afscheid te nemen van zijn werk en een serialkiller zoekt die clues achterlaat. Krijgt een nieuwe partner (rookie) die hij moet inwerken, hebben we dit niet al eens eerder gezien? De rollen zijn te cliché, de misplaatste Jazz en een typemachine proberen een bepaalde style aan te meten.

Wat nou precies de bedoeling was met dat zenuwachtig gedoe in het begin tussen Kevin en Taylor weet ik niet, irritant was het zeker wel. Hij zou op haar letten als belofte maar het werd meteen duidelijk dat ze elkaar jaren niet hadden gezien, tja........

Het verhaal is redelijk te noemen, het probeert een hoger niveau te halen maar dat is niet gelukt. Wat eerst nog wel een uitdaging leek wordt al snel een voorspelbaar geheel wat meteen de achilleshiel van de prent is. Het verleden van de detective krijgen we in flashbacks te zien en is zijn kwelgeest. Soms wordt het verhaal behoorlijk knullig vooral waar het om emoties gaat.

Het acteerwerk is zeker redelijk te noemen maar soms was het erg statisch te noemen met weinig inleving. Shannyn Sossamon vond ik echt vreselijk om naar te kijken, laat die a.u.b. werken voor de rommel die Joop van den Ende maakt. Het script was net aan voldoende, beeld en geluid redelijk. Soundtrack vond ik zeker ook niet geweldig, al met al kon de film me er niet echt diep in trekken. Het ontbreekt kracht op bijna alle vlakken, alles had een vleugje van niet geheel afgerond en dat het best wat meer aandacht had mogen krijgen.

Al met al geef ik 3** maar dan wel met een klein beetje tegengevoel. 3** puur omdat er nog wel wat leuke spelers aan deze flick meededen. Moest wel vaak aan Se7en denken, er zijn passage die verdomd veel lijken op passages uit die film.