The Decoy Bride (2011)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Sheree Folkson
met Kelly Macdonald, Alice Eve en David Tennant

Lara Tyler is een van de bekendste filmsterren ter wereld, maar ze wil alleen maar met haar verloofde, schrijver James Aubrey, trouwen. Belaagd door paparazzi, in het bijzonder door Marco Ballani die geobsedeerd lijkt door haar, vluchten ze naar het kleine Schotse eiland Hegg om in alle rust te kunnen trouwen. Als de media hier echter lucht van krijgen, raakt Lara helemaal overstuur en vlucht weg. Hierop besluit haar manager Steve Korbitz om een nephuwelijk op touw te zetten om de pers op die manier op het verkeerde been te zetten. Het lokale meisje Katie, zelf voor het altaar in de steek gelaten, wordt ingehuurd om Lara te vervangen. Maar is James er wel zeker van dat Lara z’n ware liefde is?

Waarom zijn de scripts van romkoms toch vaak zo lelijk, afgezaagd en armzalig geschreven? Dat geldt nu weer voor 'Decoy Bride', gemaakt volgens het bekende stramien: voorspelbaar, saai en fragmentarisch. Hoewel de eerlijkheid gebied om te bekennen dat er ook amusante en charmant sentimentele gedeeltes zijn. Hoofdzakelijk opgenomen op het eiland Man en de plaatjes zijn prachtig geschoten. De cast daarentegen lijkt, op Kelly Macdonald na, niet bijster geïnteresseerd: dat geldt in het bijzonder voor David Tennant. Chemie tussen de hoofdpersonages is geheel afwezig.