Goon (2011)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Sport

geregisseerd door Michael Dowse
met Seann William Scott, Jay Baruchel en Liev Schreiber

Doug Glatt (Seann William Scott) is een uitsmijter, die door zijn familie van slimmeriken wordt uitgespuugd. Hij verbaast echter iedereen wanneer hij als leider van een team mislukte ijshockeyers succes behaalt en ze zelfs semi-professioneel kunnen gaan spelen. Op die manier krijgt hij iedereen die niet in hem gelooft of geloofde, knock-out.

avatar van Kondoro0614
Goon

Dit was niet mijn film. Ik heb me echt een beetje lopen vervelen en de enige scene's die mij een beetje in zijn greep hield waren de scene's op het ijs. Maar goed, die waren ook van korte duur soms. Het acteerwerk vond ik matig. Ik ben beter van onze American Pie vriend Seann William Scott gewend kwa acteren! Ook Alison Pill en Liev Schreiber kunnen beter en dat laten zie hier niet merken. Het verhaal maakte geen indruk op me en boeide me eigenlijk vrij weinig. Het komedie gehalte vond ik matig, niet alles was in mijn ogen grappig. Het concept was leuk, dus daar bleef ik door kijken. Ik had me verheugd op de film want hij leek me erg leuk. Helaas is het verkeerde eruit gekomen!

avatar van Fryce
Meestal knap ik gigantisch af op Seann William Scott, nu niet. Heb mij prima vermaakt, af en toe erg grappig.

avatar van UltraMovieKiller
Ik snap de lage reacties hier niet helemaal. Ik vond het een heerlijke film waar je zo nu en dan echt om kan lachen. De bloederige effecten gaven de film net even een wat rauwer randje. Geweldige knokpartijen waar ook nog regelmatig humor in zit verwerkt. Seann William Scott acteert zeer degelijk in deze rol. De eerste keer dat ik de film zag vond ik het acteerwerk bij vlagen matig maar na het herzien van de film moet ik zeggen dat ik me helemaal niet meer heb gestoord en alle personages voldoende werden vertolkt.
In de aftiteling komen er nog echte beelden langs, ik denk dat veel mensen hem hier al hebben afgezet omdat dit niet direct begint. Wacht dus even wanneer de ondertiteling begint.
Voor mij een zeer vermakelijke comedie!

avatar van ILDIB
moest dit leuk zijn of wat? Scott en schreiber spelen prima daar niet van maar vond t allemaal wel iets te zoet en stereotiep. Laatste knok partij was gewoon matig.
Wel vermaakt ermee.

avatar van jippie2010
Een film die maar niet echt volwassen wou worden. *2,5

avatar van JanLo
jippie2010 schreef:
Een film die maar niet echt volwassen wou worden. *2,5
De tienerperiode is veel spannender dan volwassen zijn!!!