Fluerne på Væggen (2005)

Denemarken
Thriller

geregisseerd door Åke Sandgren
met Trine Dyrholm, Lars Brygmann en Kurt Ravn

My Larsen is een documentairemaakster in de vroege jaren dertig. Egocentrisch en assertief, houdt ze van uitdagingen en het provoceren van haar omgeving. Ze neemt een ongebruikelijke opdracht aan om een film te maken over een zeer conservatief stadsdeel van Ravnsborg, maar ze verneemt dat er een donkere kant is aan het leven in dit kleine stadje. Iemand probeert nameliijk een vreselijk geheim te verdoezelen en zal er alles voor over hebben, zelfs moord, om de waarheid verborgen te houden.

Trine Dyrholm is de reden die deze middelmatige thriller een beetje de moeite waard maakt deze mooie en sexy Deense is naast heel mooi een prima actrice.