Bellicher; de Macht van Meneer Miller (2010)

Nederland
Thriller
200 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Peter de Baan en David Lammers
met Daan Schuurmans, Theo Maassen en Anna Drijver

Vierdelige thrillerserie naar de boeken van Charles den Tex rond de persoon Michael Bellicher (Daan Schuurmans). Hij is werkzaam bij een van de grootste communicatieadviesbureaus ter wereld. Het is zijn werk om ‘feiten zo gunstig mogelijk te presenteren’. Hij heeft enkele ministers als klant. Alles waar hij van droomt, lijkt dan ook binnen handbereik. Totdat hij getuige is van een moord, ten onrechte verdacht wordt en zijn onschuld moet bewijzen. Michael blijkt zich midden in een internationaal schandaal te bevinden en zijn tegenstanders lijken er alles aan te doen om hem het zwijgen op te leggen. Michael zal terug moeten vechten: niet alleen met mooie woorden, maar ook met daden.

avatar van RickZ
Nederlandse thriller met een redelijk verhaal met daarin wat vergezochte wendingen, het geheel is niet spannend maar wel onderhoudend genoeg om uit te kijken. Theo Maassen speelt een zeer ongeloofwaardige rol, beter is zijn rol in bv Het geheim. Daan Schuurmans acteert prima. Netaan voldoende.

avatar van Kricky
ik vond het een leuke miniserie. De sfeer was zeker goed getroffen. Je ging automatisch meedenken met de hoofdpersoon zo van: Wat gebeurt er allemaal. Daan Schuurmans speelde heel overtuigend.

heb m op dvd gekocht

avatar van Cinemaniak

Sterkte, beste Zuiderburen... Gok dat het min of meer opgedrongen is....

avatar van thierry.kok
mooie film/serie. van mij mogen ze het tweede verhaal ook verfilmen!

avatar van rolfgizmo
Goeie nederlandse mini serie. In 1 keer uitgekeken. goed acteerwerk schuurmans, Maassen. Spannend tot het eind.

avatar van david bohm
Best intrigerende en spannende mini-serie. Het scenario en ook de rol van Theo Maassen is behoorlijk dik aangezet. Omdat alles toch behoorlijk realistisch en spannend is vind ik het een behoorlijke prestatie van de acteurs, met name Anna Drijver is goed op dreef.

avatar van ILDIB
zeker niet slecht, al is t soms wat klungelig.. De simpelheid van t plot, tsja.

Aardige mini-serie waarin een medewerker van een groot communicatieadviesbureau een verdachte wordt, en hiermee zijn leven niet meer zeker is. Het begin is wat langdradig, omdat je geen idee hebt wat er aan de hand is. Het verhaal is soms wat vergezocht en komt wat gekunsteld over (wat is bijvoorbeeld het nut dat de zus van het hoofdpersonage eerst een man was??). Desondanks zijn er genoeg spannende momenten en weet Daan Schuurmans een aardige rol neer te zetten. Theo Maassen heeft weinig te doen.

Berichten verplaatst naar Bellicher; Cel (2012)

avatar van Elizannthe
Mooie nederlandse miniserie-thriller. Ik vond de film erg boeiend.
Mooie rol voor o.a. Daan Schuurmans.

waarom mag deze wel erop maar geen Levenslied ?

Heerlijke Triller.

avatar van henrygreenway
niet voor de internationale markt

avatar van Elchapo
Goede mini serie,strak verhaal.theo Maassen zegt weinig,maar met zo'n kop hoeft dat ook niet.3.5 stars.

avatar van Malibu Stacy
De serie begint vrij aardig, maar zwakt al snel af. Vergezocht en niet zo spannend.