The Mortician (2011)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Gareth Maxwell Roberts
met Method Man, Dash Mihok en E.J. Bonilla

Een vervreemde en koude begrafenisondernemer voelt zich bedreigd door zijn nieuwe medewerker Noah, die de beruchte gangster Carver mee het mortuarium inbrengt. De interesse van de begrafenisondernemer wordt gewekt als hij een tatoeage ontdekt bij het vermoorde meisje Jenny, maar hij wordt geterroriseerd met enge dromen uit zijn kindertijd. Wanneer het bange jongetje Kane in het mortuarium terecht komt, beginnen de problemen.

Luguber en emotioneel, op zichzelf boeiend en geloofwaardig verhaal, over verlossing. Als thriller is deze film noir lang van stof, verloopt uiterst traag, waardoor ie langdradig overkomt. De cast is uitstekend gekozen, met name de rapper Method Man die de teruggetrokken en verwarde hoofdpersoon, wiens leven op de kop komt te staan, met verve speelt. De fotografie is hard en steenkoud.

avatar van Lefgozer
Eens met gauke.

Schrok me trouwens een hoedje toen ik Method zonder baard zag. Zo heb ik hem nog nooit gezien. Zag er vreemd uit. Nu weet ik ook meteen waarom ie altijd een baard heeft.

avatar van nairobi
Strakke poster hoor.
Trailer is ook hoopvol

avatar van Mega-Video
Wat een ongelofelijk slechte film! Wordt een beetje cliché, maar in tijden niet zo een bagger op m'n netvlies gehad. Te treurig om zelfs nog maar een poging te doen te vertellen waarom dit pure verkwisting van tijd en geld is geweest. Sowieso al triest dat het decor waarin het zich afspeelt een waarheidsgetrouw beeld is van de gemiddelde Amerikaanse grote stad.

Typisch speelt zich af waar maar 10 mensen wonen meer acteurs waren te duur.Geen bagger maar zeker een b film. Groot fan van Method man doet erg z,n best.

avatar van Robster1
Geweldige film! Ok, geen oscarwaardig materiaal maar zeker geen bagger zoals eerwaarde "Mega-Video" beweert en zeker het decor is niet belangrijk in de zin dat het ergens specifiek zou moeten afspelen. Geluid bij de film is perfect! 3.5 dus

Prima film en best vernieuwend geschoten de rapper Method Man waar ik nog nooit van gehoord had ( ik heb niks met rap) doet het meer dan redelijk in deze kille en soms toch weer warme film in een wijk waar bijna geen hoop of toekomst meer is...

avatar van jorkie
treurige film met een bange neger in een hele trieste wijk met rare gangsters...

avatar van mock turtle
Mega-Video schreef:

Dat is toch wel de bedoeling van deze site...

Om te beginnen schrap het idee thriller want dat is deze "The Mortician"totaal niet.
Het is een beetje merkwaardig drama waarin een begrafenismedewerker en een klein jongetje uiteindelijk meer overeenkomsten hebben met elkaar ivm een dramatische gebeurtenis die hun beiden overkomt. Verwacht geen spanning of harde actie ( op een enkele bloedige scene na) maar een voortkabbelend rustig verhaal. Niet slecht maar beetje apart is het allemaal wel.
2.5*/3*

ben het volledig eens met stinissen !
Prima film, hou eigenlijk wel van het genre, het leven zoals het is in een achterbuurt van een grote stad, absoluut niet langdradig verfilmd ... met daarin een toch wel boeiend verhaal .

avatar van tattoobob
Method man zonder baard ja dat zag er raar uit.
Verder prima film in zijn genre

avatar van erpunited
Goed verhaal. Goede film. Op een gegeven moment vond ik het wel een beetje saai/langdradig te worden. Maaral met al een redelijke film om een keer te kijken

Soms heb je een ander nodig om zelf een stap te kunnen zetten. Da's in het kort de moraal van dit verhaal, al duurt het even voordat je die boodschap mee krijgt. Verder mooie fotografische beelden van vervallen industrie. Fijne, bijpassende muziek en verstilde emoties.

Mooi, mooi, mooi en mooi.

Da's dus vier keer mooi = vier sterren.

avatar van vranque
en ik hield het even niet droog. en dat wil wat zeggen.

avatar van komerad
Helemaal geen thriller. Eerder een slappe poging tot drama.
89 minuten kan lang zijn, zeker als er amper goed materiaal is om die te vullen (anderhalf uur toch wel minimum speelduur voor een film.)

Alles in deze film gaat wel heel erg vlot/toevallig. (Hoe groot is de kans dat Noad die onder probatie staat net daar geplaatst word? Hebben alle prostituees een venus tattoo? Waarom wil Carver de kleine dood hebben? Immers loopt de kleine niet in zijn weg. Die achtervolging was er toch echt wel over... ziet hij eerst dat pluimpje hangen en de rest van de weg kan hij hen ruiken ofzo.. en dan komt die maria ook nog plots tevoorschijn. En zo kan ik gerust wel even doorgaan. Nee voor mij is dit toch allemaal iets te veel van het goede.)Alles lijkt wel een karikatuur te zijn in deze film. Ik vond het decor net voor wat sfeer zorgen en in feite het grote pluspunt aan deze film. Ook de snelle, zonder veel poespas afrekening met de badguy was een geloofwaardig pluspunt.

Een gevleide 1*

avatar van Drifter
Erg goede film. Geen snelle actiefilm maar mooi opgebouwd. Welke kant het op zou gaan is tot halverwege niet duidelijk (voor mij niet tenminste).
Mooie combinatie van geweld aan de ene kant en drama/inhoud aan de andere kant.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Dubieus drama.

Regisseur Gareth Maxwel Roberts heeft getracht er iets eigenzinnig van te brouwen, maar dit is behoorlijk beroerde cinema. Rapper Method Man van The Wu-Tang-Clan doet het nog niet eens zo slecht en is als vertolker van de titelrol nog enigszins de moeite waard. Het duurt overigens best lang voordat het kwartje valt, want met bril en bolhoed is de man vager dan ooit. Mocht men de openingstitels ontgaan zijn dan zullen zijn stemgeluid en het verplichte rapmuziekje halverwege de film de kijker alsnog het kwartje doen vallen. Ofwel, hoe onherkenbaar kan men zijn als hoofdrolspeler. De lijkschouwer is echter zo’n beetje de enige die intrigeert.

Het film an sich is namelijk vlees noch vis. Het script is te slap voor woorden. Wat begint als een soort van morbide thriller, ontaardt al snel in een dubieus drama waarin iemand anders ook enigszins onmerkbaar voorbij schuifelt: Edward Furlong als de bazige begrafenisondernemer die Method Man een crimineel hulpje op de mouw speldt. Van belofte naar beroepsjunk, de acteur lijkt een schim te zijn van zichzelf en het is tekenend dat ook hij hier zijn opwachting maakt. Als tijdens het schaamteloze einde van deze oorspronkelijk in 3D uitgebrachte reut, de hoofdrolspeler ook nog eens zijn eigen demonen velt en hij iedereen vaarwel wuift, is het moeilijk de lach in te houden.

Matig.

Met dank aan Koch Media voor het recensie-exemplaar.