• 8.298.424 stemmen

Geregisseerd door: César Ducasse en Mathieu Peteul

Met onder meer: Morten Rudå, Kyrre Haugen Sydness en Ida Elise Broch

Oorspronkelijke taal: Noors

Plot Mørke Sjeler

"The darkness within has come out to play"

Een jong meisje, Johanna genaamd, wordt aangevallen en schijnbaar vermoord. Haar vader krijgt een telefoontje van de politie die haar dood verklaart maar dan ziet hij haar doodleuk hun huis binnenwandelen. Johanna begint zich echter erg vreemd te gedragen: ze is gedesoriënteerd, lijkbleek en lijkt niet meer te reageren. Er gebeuren verscheidene gelijkaardige aanvallen en Johanna’s vader wil de waarheid achterhalen. Hij begint aan een duistere zoektocht waarin verloren herinneringen, samenzweringen en zombie-achtige symptomen de bovenhand voeren.

imageimageimageimage

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Tof, hij staat er nu op . Had er al wat van gelezen op Twitch. Mooie poster en veel belovende trailer, ben benieuwd!

avatar van Decec

Decec

Vreselijk horrorfilm...brrr

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1909 stemmen

Zal je hem eerst eens gaan kijken. Hoe weet je nou dat ie vreselijk is?

avatar van mauwiewauwie

mauwiewauwie

Vreselijk slechte horrorfilm......Zal decec ook bedoelen. Ook? Ik vond het weinig tot slecht!

Onderhond

Weird.

Had em blijkbaar al gezien, maar niet op gestemd. Denk dat ik de vorige keer teveel gemist heb wegens indommelen, want het waren slecht schaarse momenten die me erg bekend voorkwamen.

Ook de tweede poging verliep niet helemaal feilloos. Weer een minuutje of 10 gemist naar het einde toe, deze Dark Souls is dan ook geen al te beste horrorfilm. Vooral wat te droog en goedkoop ogend. Op zich zit er wel een leuk verhaaltje achter, maar het wordt wat verpest door de TV-aanpak van deze film.

Acteerwerk is matig, visueel povertjes en ook de soundtrack is nogal belabberd. Mysterieus is het wel en daar teert de film dan ook zoveel mogelijk op. Het zorgt ervoor dat het geen complete ramp is, maar echt redden kan het de film niet.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Exact. Met afstand het grootste euvel. Niettemin wel een aardig sfeervol slot (zo over de straten) en met een aantal prettige vondsten die hun doel uiteindelijk toch steeds niet weten te treffen.

avatar van Boeikens

Boeikens

Voor 2,99 Euro meegenomen.

Ben benieuwd...

avatar van Boeikens

Boeikens

Melodramatische thriller met een tintje horror.

De constante mysterieuze sfeer door het verhaal heen vond ik wel sterk.

Verder miste ik wel wat drive en bleef ik vooral met een hoop vragen zitten.

Film met een hoop onbenut potentieel, zeker niet zien met de verwachtingen van een gore zombiefilm o.d.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Dark Souls is een film met veel potentie, maar blijft uiteindelijk steken in een lowbudget uiterlijk. De humor is wel leuk. Scandinavische horrorkomedies (waar ik dit onder klasseer) hebben de subtiele humor die typisch Engels is, maar die de Engelsen wat verleerd hebben en die de Scandinavische landen met absurdisme terug hebben gebracht.

Deze film oogt gaandeweg vrij goedkoop en zal eerder in het rijtje van Europese wannabe horror/thrillers terechtkomen als Amsterdamned, Intensive Care, Slugs en Mørkeleg.

avatar van 606

Lekker onpersoonlijk, opbellen om te vertellen dat je dochter dood is. Doe je toch niet !!

avatar van dimi303

dimi303

Niet al te best!

Niet de zombie film die menig kijkers zouden verwachten en hoort daar eigenlijk ook niet thuis in deze categorie. Meer een goedkoop project gebaseerd op de zwarte smurrie die door heel wat afleveringen loopt van X-Files. Een soort van buitenaards organisme. De film verklaard ook niet alles wat daarom niet slecht is. Wat hier al gezegd werd is dat de mysterieuze sfeer je doet blijven kijken tot het einde.

avatar van keimpeS

keimpeS

Langzame verhaal opbouw, wel veel suspense/mysterie waardoor je toch wel benieuwd blijft. Na dik uur krijgen we steeds meer actie te zien, maar echt overtuigen doet de film niet. Voornamelijk de acteurs, hoofdpersonage’s zijn niet echt sterk qua acteerwerk en dus niet overtuigend. Ik vind het verhaal, script nog niet eens zo slecht, alleen had het beter uitgewerkt kunnen worden, niet alles was even logisch altijd...