Two Weeks Notice (2002)

Verenigde Staten / Australië
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Sandra Bullock, Hugh Grant en Alicia Witt

De rijke baas van Lucy Kelson, George Wade, behandelt haar meer als een persoonlijke verzorgster dan de briljante advocate die ze is. Na zich vijf jaar lang bezig gehouden te hebben met zaken als zijn kleding en zijn scheidingen besluit ze dat het genoeg is geweest, en neemt ze ontslag.

avatar van Turkeyloverz
Geen goede film, hij was ook niet leuk.De film gaat nergens over, Grant zorgde nog wel voor een paar geinige momenten, en dat was het. Maar hij keek wel lekker weg.

Grant vond ik wel goed, maar Bullock net als altijd weer erg irritant.

hinie
volrath schreef:
Zeer onleuke film met onsympathieke personages. Ze lijken er allebei niet zo veel zin in te hebben. Er kwam gedurende het kijken niet eens een glimlach tevoorschijn op m'n gezicht. Totaal geen humor en dingen die niet grappig zijn maar wel zo bedoeld zijn. Ook lijkt bijna iedereen kleren van Lacoste te dragen.... Zal de sponsor wel zijn. 1 * voor de moeite...

Helemaal mee eens!
Wat een saaie film.

avatar van Purmerend
Matige film, een van de slechtste films van Bullock die ik tot nu toe van haar gezien heb. Wel grappig was die scene dat ze een muntje in een vol kopje koffie gooide en dan de logische verontwaardigde reactie van die man.

Two Weeks Notice is een standaard romantische komedie waar we er al zoveel van hebben. Geen bijzonder goede grappen of interessante personages, laat staan een origineel verhaal.

Allemaal dus al een keer gezien, maar het blijft vermakelijk.

kArIzMa_TuRk
Jawel het is wel een vermakelijke film.
maar niet te vermakelijk om hem opnieuw te zien. 2,5*

avatar van J.S.
Het leuke verhaaltje, enkele grappige momenten en de verbluffend knappe Bullock maken van dit werkje toch een fijne film.
3 sterren.

avatar van Julie
relacxeren filmpje
de humor was niet : wauw
maar het had zijn leuke momenten

avatar van Hilarious
Nog eens herkeken en hij blijft vermakelijk.
Zeer goeie Sandra Bullock en Hugh Grant.
Gewoon een goeie relaxende romantische komedie.

avatar van Tun-89
gewoon een komedie om bij te chillen, niet veel bijzonders. met een goeie Hugh Grant Sandra Bullock.
vanavond op tv.

2.5

Verhaal stelt werkelijk zo weinig voor, dat het vooral een excuus lijkt om Bullock en Grant in dezelfde film te krijgen, met vooral zoveel mogelijk scenes samen, binnen een Will & Grace achtige relatie. Echte grappen zijn er dan ook niet echt (behalve enkele, en ook die lijken geimproviseerd), maar beide mensen zijn leuk genoeg om zo'n 90 min. mee door te brengen, dus ach, what the heck. Toch komt dit echt niet hoger dan 2*

avatar van centurion81
Hugh Grant moest ik erg om lachen...Het verhaal heeft erg weinig om het lijf maar dat boeit verder niet zo...Gaat vooral om de stuck-up linkse intellectueel Bullock waar ik me wonder boven wonder niet eens aan irriteerde en de met de gouden lepel geboren Grant. Prima voor een brakke nieuwjaarsdag!

avatar van lottetje
helel leuke film.

het begin vond ik het een beetje saai, en ik zat steeds te wachten wanneer het kwam.
maar toen het echt leuk werd was het ook een leuke film.
cliche maar leuk.

Hugh Grant wordt te oud voor dit soort rollen

avatar van *Nientjah*
Redelijke romantische komedie, hij was een beetje langdradig en echt grappig was het ook niet. Net als alle andere romantische komedies: cliché, happy end, enz.

2,5 sterren.

Even goed als alle andere films waarin Hugh Grant meespeelt. Ik vind niet dat Sandra Bullock gepast is in romantische films. Ik zie haar liever in gewone komedies zoals Miss Congeniality

Ja, wat moet je over deze film schrijven.

Niemedalletje waar ik soms wel hartelijk om moest lachen.

Vooral toen hij voor zijn klerenkast stond en zijn costuums voorbij kwamen.
Sandra is eigenlijk niet zo geschikt voor dit soort rollen.

Een 3.0 voor het plezier.

avatar van lottetje
Had hem al een keertje eerder gezien, maar vind hem toch nog wel erg leuk.
Gewoon een leuke film om een keer een avondje te kijken.

avatar van T.Bos
Ben er niet kapot van.

avatar van Ajax&Litmanen1
Best redelijk maar het is niet de beste in zijn genre. Films als Love Actually en Notting Hill zijn zoveel beter. Toch was deze wel oke. Het verhaal en de uitvoering waren zo slecht nog niet.

avatar van serpico
Een zeer onevenwichtig begin mondde uit in een aardig filmpje met grappiger situaties dan de acteurs deden vermoeden. Sommige dingen waren wel grappig, maar gingen te snel voorbij of werden te snel gebracht, waardoor het opzich grappige idee maar half werkte. Andere scènes daarentegen leken op de helft plotseling afgekapt te worden. De romantiek spat er daarnaast ook weer niet echt van af, en de film heeft gelukkig 2 redelijk interessante hoofdkarakters om de boel nog enigszins draaiende te houden. Credits ook voor het script, ik had denk ik persoonlijk geen 100 minuten vol gekregen met het nogal matige uitgangspunt. Verder dodelijk standaard en minimaal boeiend, maar kijkbaar. Leuk voor Grant-fans allicht, de enige opvallende factor in het geheel.

2,5* - Heel erg krap.

avatar van missl
sandra bullock is altijd leuk.
maar dit is eigenlijk helemaal niet zo'n leuke film, ach het kijkt wel lekker weg. al zijn sommige grappen wel heeel erg voorspelbaar.

avatar van Lynda
Wat een irritante film!! Vond het helemaal niks

avatar van HarmJanStegenga
June Carter: Do you know what I like even more than chess?
George Wade: Pokémon?

Toch wel een redelijk leuke film wat mij betreft. Beter dan verwacht, want ik had echt één groot drama verwacht eigenlijk. Dit viel allemaal best mee, maar om dit nou toch een goede film te gaan noemen; nee, dat nog niet. Een slap verhaal dat in de uitwerking een aantal erg leuke momenten weet te produceren. De enige persoon die hiervoor in positieve zin aansprakelijk voor is, is Hugh Grant. Ik blijf Grant toch een geweldig figuur vinden en hij is dan ook de grote ster in deze film. Sandra Bullock weet me zoals (bijna) altijd niet te overtuigen en heeft meer irritante momenten dat leuke momenten op haar naam staan.

Over het algemeen een redelijk wegkijkfilmpje om eens een keer te zien. De film is niks bijzonders en het supervoorspelbare einde is een feit die niet veel goeds bijdraagd aan het plaatje als geheel. Grant en Bullock samen is geen wereldduo, want dat bewijst deze film wel voor mij. Een film die dus zoals eerder gezegd vooral van vedette Grant moet hebben en voor de rest niet veel voorstelt.

avatar van nightbreed
Standaard maar zeer vermakelijk.

avatar van jumpstylemovie
Aangename Romantische Komedie die lekker wegkijkt.
3***

avatar van notorious_kim
leuke film, kan ik blijven kijken. 2 super hoofdrolspelers!

avatar van Devoo
Ik begrijp de voornamelijk negatieve commentaren niet echt bij deze film. Ik vond hem erg vermakelijk, en heb af en toe echt moeten lachen. Hugh Grant is een goed acteur, en Sandra Bullock viel hier nog wel mee. Het verhaaltje is simpel, maar het werk allemaal wel. Ik vind dit een zeer aangename film, die ik een 4* geef.

avatar van Dianaa`
Leuke standaard komedie/romantische film. Het verhaal is voorspelbaar en op sommige momenten cliché, maar toch blijft de film wel leuk om naar te kijken. (Alleen niet te vaak kijken)

avatar van Timothyvdmeer
Vond Grant in deze film helemaal geweldig!
Verder een leuke ramantische komedie niet echt speciaal.

Toch 3*.

Feel good movie !