Two Weeks Notice (2002)

Verenigde Staten / Australië
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Sandra Bullock, Hugh Grant en Alicia Witt

De rijke baas van Lucy Kelson, George Wade, behandelt haar meer als een persoonlijke verzorgster dan de briljante advocate die ze is. Na zich vijf jaar lang bezig gehouden te hebben met zaken als zijn kleding en zijn scheidingen besluit ze dat het genoeg is geweest, en neemt ze ontslag.

Dit standaard werkje hangt van cliché's aan elkaar. Hugh Grant doet gewoon wat hij altijd doet en tot nu toe heb ik dat altijd oké gevonden in dit soort romantische komedies. In deze film echter werkte hij me echt op m'n zenuwen met zijn quasi-bijdehante one-liners. Bullock had haar rol beter aan een nieuwkomer kunnen schenken, want hier is geen eer aan te behalen. 2 sterren (en dan ben ik erg royaal).

avatar van bioscoopzaal
Vreselijk generische rom-com met twee hoofdrolspelers op autopiloot. Wel een paar hilarische one-liners en een prima uitsmijter, maar verder schrijnend middelmatig.

2 sterren.

avatar van Ajax&Litmanen1
Best redelijk maar het is niet de beste in zijn genre. Films als Love Actually en Notting Hill zijn zoveel beter. Toch was deze wel oke. Het verhaal en de uitvoering waren zo slecht nog niet.

avatar van serpico
Een zeer onevenwichtig begin mondde uit in een aardig filmpje met grappiger situaties dan de acteurs deden vermoeden. Sommige dingen waren wel grappig, maar gingen te snel voorbij of werden te snel gebracht, waardoor het opzich grappige idee maar half werkte. Andere scènes daarentegen leken op de helft plotseling afgekapt te worden. De romantiek spat er daarnaast ook weer niet echt van af, en de film heeft gelukkig 2 redelijk interessante hoofdkarakters om de boel nog enigszins draaiende te houden. Credits ook voor het script, ik had denk ik persoonlijk geen 100 minuten vol gekregen met het nogal matige uitgangspunt. Verder dodelijk standaard en minimaal boeiend, maar kijkbaar. Leuk voor Grant-fans allicht, de enige opvallende factor in het geheel.

2,5* - Heel erg krap.

avatar van HarmJanStegenga
June Carter: Do you know what I like even more than chess?
George Wade: Pokémon?

Toch wel een redelijk leuke film wat mij betreft. Beter dan verwacht, want ik had echt één groot drama verwacht eigenlijk. Dit viel allemaal best mee, maar om dit nou toch een goede film te gaan noemen; nee, dat nog niet. Een slap verhaal dat in de uitwerking een aantal erg leuke momenten weet te produceren. De enige persoon die hiervoor in positieve zin aansprakelijk voor is, is Hugh Grant. Ik blijf Grant toch een geweldig figuur vinden en hij is dan ook de grote ster in deze film. Sandra Bullock weet me zoals (bijna) altijd niet te overtuigen en heeft meer irritante momenten dat leuke momenten op haar naam staan.

Over het algemeen een redelijk wegkijkfilmpje om eens een keer te zien. De film is niks bijzonders en het supervoorspelbare einde is een feit die niet veel goeds bijdraagd aan het plaatje als geheel. Grant en Bullock samen is geen wereldduo, want dat bewijst deze film wel voor mij. Een film die dus zoals eerder gezegd vooral van vedette Grant moet hebben en voor de rest niet veel voorstelt.

avatar van brabusRUS
Vreselijke film, Slechte dialogen. De acteerpresetaties van Sanrda Bullock waren echt slecht. Van mij mag ze met pension. En dan die super irritante roodharige Alicia Witt. Waren ze dronken toen ze haar hadden gecast? Hugh Grant was ok.

Verder was de humor ver te zoeken in deze film. Zoals de ' ik-moet-naar-de-wc scene'. Moest dat grappig zijn? I don't think so.

Het kon allemaal veel beter.

avatar van tommykonijn
Prima komedie. De rol die Hugh Grant kreeg voorgeschootelt was hem op het lijf geschreven. Sandra Bullock was ook wel oké, maar ze had nog wat beter gekund. Het verhaal heeft weinig te bieden, is erg Cliché en voorspelbaar. Het einde kan je zo al indenken, maar toch heb ik me prima vermaakt en hij keek zeker goed weg.

avatar van simonvinkie
Van die saaie clichematige Romatische Komedies, wat heb ik er een hekel aan zeg. Sommige film uit dit genre proberen nog origineel te zijn, maar Two Weeks Notice doet niet eens zijn best om anders te lijken. Elke gebeutenis zie je gewoon aankomen. Het einde is dan ook vreselijk cliché. Hught Grant speelt ook weer een personage die hij al honderduizend keer heeft gespeeld. Sandra Bullock moet zogenaamd ''grappig'' zijn, nou ik vond haar bloedirritant. Hoogtepunt was dan de mooie muziek. Verder keek de film nog wel redelijk weg. Eenmalig dit.

avatar van Fran
Ik vond dit maar een matige romcom. Voornamelijk omdat ik weinig chemie zag tussen Bullock en Grant. Ik zat me dus niet echt in te leven in hun romance. Soms zaten er wel wat grappige dingen in maar over het algemeen was het erg flauw. Het is niet superslecht maar het is ook geen hoogvlieger.

avatar van Knisper
Saai formulewerkje, met een ongeinspireerde Hugh Grant en een nog ongeïnspireerdere Sandra Bullock. Het kijkt wel makkelijk weg, wat ook de bedoeling is, maar echt interessant, verheffend en memorabel wordt het nergens. De film teert op het succes van andere films van de acteurs en is verder dan ook niet meer dan een cash-in. Overslaan dus.

avatar van Spetie
Hoewel het verhaal allemaal erg voorspelbaar is en eigenlijk nauwelijks verrassingen kent; Eerst mogen ze elkaar niet en langzaam beginnen ze toch steeds meer naar elkaar toe te groeien, is de film dankzij Grant en vooral Bullock toch redelijk goed te pruimen.

Grant speelt een enigszins irritante rol van macho verkoper, maar Sandra Bullock laat als onhandige advocate weer eens zien over aardig wat komisch talent te beschikken. Ze straalt hier duidelijk een bepaalde vurigheid en pit uit en weet dat goed met het komische element te combineren.

Een voorspelbare romkom is op zijn tijd op zich ook niet erg, mits de uitwerking maar vermakelijk is. Two Weeks Notice mag zich daar ondanks de diverse clichés onder scharen, al maakt dat de film nog niet gelijk goed.

avatar van Ste*
Vrij ongrappig en irritant. Hugh Grant doet wat hij altijd doet, en dat is best vermakelijk, Sandra Bullock is eigenlijk alleen maar ergerlijk. Echt passen bij elkaar doen ze ook niet, en de hele romance is flinterdun. Erg ongeinspireerde romcom.

avatar van IH88
“I own the hotel, and I live there. My life is very much like Monopoly.”

Hugh Grant en Sandra Bullock samen in een romcom, wat kan er fout gaan? Wel, heel veel zo blijkt. Grant en Bullock zijn redelijk maar al het andere is zo ongelooflijk saai en langdradig. De film leunt heel erg op Grant en Bullock, maar die hebben niet de knetterende aantrekkingskracht die in dit soort films wel nodig is. De dialogen en situaties zijn gewoon niet leuk en interessant genoeg en ik had echt moeite om de film af te kijken. Jammer, want de twee hoofdrolspelers verdienen beter.