Two Weeks Notice (2002)

Verenigde Staten / Australië
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Sandra Bullock, Hugh Grant en Alicia Witt

De rijke baas van Lucy Kelson, George Wade, behandelt haar meer als een persoonlijke verzorgster dan de briljante advocate die ze is. Na zich vijf jaar lang bezig gehouden te hebben met zaken als zijn kleding en zijn scheidingen besluit ze dat het genoeg is geweest, en neemt ze ontslag.

avatar van brabusRUS
Vreselijke film, Slechte dialogen. De acteerpresetaties van Sanrda Bullock waren echt slecht. Van mij mag ze met pension. En dan die super irritante roodharige Alicia Witt. Waren ze dronken toen ze haar hadden gecast? Hugh Grant was ok.

Verder was de humor ver te zoeken in deze film. Zoals de ' ik-moet-naar-de-wc scene'. Moest dat grappig zijn? I don't think so.

Het kon allemaal veel beter.

avatar van tommykonijn
Prima komedie. De rol die Hugh Grant kreeg voorgeschootelt was hem op het lijf geschreven. Sandra Bullock was ook wel oké, maar ze had nog wat beter gekund. Het verhaal heeft weinig te bieden, is erg Cliché en voorspelbaar. Het einde kan je zo al indenken, maar toch heb ik me prima vermaakt en hij keek zeker goed weg.

avatar van Veruca
Omdat Hugh Grant toch hilarisch is als hij géén grapje maakt.

avatar van puhpuh
'k Heb écht mijn best gedaan maar ben er niet in geslaagd om het uit te kijken

puhpuh schreef:
'k Heb écht mijn best gedaan maar ben er niet in geslaagd om het uit te kijken

Is me net gelukt, zal de film net iets beter vinden wsl Vandaar de halve punt meer..

avatar van tomola
weer een goeie lach film met natuurlijk Hugh Grant!
Dit zijn tenminste komedisch met ook nog een mooi verhaal.

avatar van Katharina
Leuke film met een aantal eritante stukken.

The Scorcher
Voorspelbare, maar best aangename komedie.

Sommige stukken zijn briljant

Een leuke film om een keer per jaar te zien.

Sapperdeflap
Een onleuke film om liever niet meer te zien. Sandra Bullock heeft duidelijk last van haar botox: een glimlach (of iets dat er op zou moeten lijken) kon er niet af. Grant probeert het wel maar er valt geen eer te behalen met een ijsberg als tegenspeelster. Eerlijk gezegd vond ik de film deprimerend. Sleetse, afgezaagde Hollywood crap. Jammer dat ik geen -1 ster kan geven.

avatar van Aapje81
De hoofdrolspelers hebben hun charme en daar drijft deze film helemaal op. Ben je daar gevoelig voor dan is deze film leuk zo niet dan kan je hem beter overslaan.

avatar van benthe
Leuk, Sandra Bullock, benieuwd.

avatar van Mochizuki Rokuro
Bullock is milieu-activiste en de introductie met wat comedy-of-errors is traditioneel. Dan rommelt de film een hele tijd door en is Bullock ineens haar verleden vergeten... Oh nee toch ineens niet als het scenario deze zijsprong weer nodig heeft voor de traditionele dip. Allemaal erg weinig memorabel. Grant is vooral Grant en dus best te pruimen, maar Bullock balanceert ongemakkelijk tussen intellectueel en romantisch. Al met al veel te rommelig en nergens echt leuk of verrassend.

HarmJanStegenga schreef:
June Carter:

June Carver! June Carter is iemand anders

avatar van simonvinkie
Van die saaie clichematige Romatische Komedies, wat heb ik er een hekel aan zeg. Sommige film uit dit genre proberen nog origineel te zijn, maar Two Weeks Notice doet niet eens zijn best om anders te lijken. Elke gebeutenis zie je gewoon aankomen. Het einde is dan ook vreselijk cliché. Hught Grant speelt ook weer een personage die hij al honderduizend keer heeft gespeeld. Sandra Bullock moet zogenaamd ''grappig'' zijn, nou ik vond haar bloedirritant. Hoogtepunt was dan de mooie muziek. Verder keek de film nog wel redelijk weg. Eenmalig dit.

Zo slecht is Two weeks notice niet, het enige probleem dat ik heb met deze film is dat het weer van het zelfde is. Het is het zelfde kunstukje dat elke keer wordt opgevoerd. Er zit geen enkel verrassingselement in, helemaal niets!!

Dat maakt de film eerder saai dan echt slecht. Ik denk dat 2,5 ster wel terecht is want ook al is het een voorspelbaar en saai kunststukje, kwalitatief (acteerwerk en camerawerk) is er niet heel veel op aan te merken.

avatar van Blokland
Het is me gelukt om de film uit te zitten, maar daar is alles mee gezegd.

avatar van J-Flow
Ik vond deze film nog niet eens zo slecht, in mijn geval maakt Hugh Grant altijd alles goed, maar daaromheen vond ik het verhaal nog wel meevallen.

Dick2008
Lijkt net of de film vrij snel in elkaar is geflanst, daarom is het nog te doen voor een keer maar echt niet vaker. Hugh Grant speelt aardig, zodat sommige dialogen nog leuk zijn maar ik vind dat hij hier wel een heel slechte tegenspeelster heeft. Wat speelt die Sandra Bullock irritant. Het verhaal zelf is trouwens ook nogal slap. Het begin is nog redelijk maar zwakt steeds meer af, zodat het resultaat een heel magere romantische komedie is. 2.0

dennis1979 schreef:

Moet er altijd een verrassingselement in een film zitten dan? Soms is het toch ook gewoon lekker om een avondje naar een film te kijken met idd hetzelfde verloop. Dan maakt het toch niets uit dat je al snel weet hoe die eindigt. Sommige romcoms zijn daar voor gemaakt. Gewoon lekker om naar te kijken!

avatar van DragQueen
Matige komedie, waarin het tweetal grant en bullock best leuk acteren. alleen zijn de dialogen tegenvallend, en heeft het verhaal weinig te bieden. een handvol grappige momenten levert de film dan nog wel op. maar verder een vrij vlakke komedie. 2 sterren.

het was niet de meest boeiende film maar ik kan me precies inleven in de ergenissen die sandra lucy heeft tegenover haar baas ik heb hier te maken met een grote ramp... welke das past het beste bij mijn smoking? het is een aardige komedie maar niet super briljant:) gewoon aangenaam om naar te kijken!

avatar van Fran
Ik vond dit maar een matige romcom. Voornamelijk omdat ik weinig chemie zag tussen Bullock en Grant. Ik zat me dus niet echt in te leven in hun romance. Soms zaten er wel wat grappige dingen in maar over het algemeen was het erg flauw. Het is niet superslecht maar het is ook geen hoogvlieger.

Hela, geen stem gegeven. Herinner me alleen dat ik het vreselijk saai en belegen vond. Hugh Grant als Hugh Grant en Sandra Bullock als Sandra Bullock. Ik zag de preview op tv en dacht: "oh die, getver". Schrok me laatst echt rot toen ik Sandra in The Proposal zag, best aardig dankzij het leuke uitzicht op Ryan Reynolds. Maar ik schok echt hoe stijf haar, eens zo leuke gezicht, van de botox of whatever staat. Vreselijk. Wat doen die vrouwen zichzelf in godsnaam aan?

avatar van Knisper
Saai formulewerkje, met een ongeinspireerde Hugh Grant en een nog ongeïnspireerdere Sandra Bullock. Het kijkt wel makkelijk weg, wat ook de bedoeling is, maar echt interessant, verheffend en memorabel wordt het nergens. De film teert op het succes van andere films van de acteurs en is verder dan ook niet meer dan een cash-in. Overslaan dus.

avatar van Ad Murck
Vermakelijke film, die lekker wegkijkt. Blijkbaar vond Grant de samenwerking met regisseur Lawrence prettig genoeg om in 2007 Music and Lyrics met hem te maken en dat vond ik ook een leuke film. Mijn vrouw houdt erg van Grant. Ze zal de enige niet zijn.

avatar van aburex
Waarom vinden sommigen deze film niet leuk? Ik anders wel met de altijd mooie Sandra (mijn lievelingsactrice) en Hugh Grant die altijd wel weet hoe hij in een film moet spelen. Heb me prima vermaakt.

avatar van miss_gnr
Aardige film, maar niet top. Hugh Grant maakt ene hoop goed.
Ik mis een goede verhaallijn, het is het allemaal net niet. Erg jammer.

avatar van Spetie
Hoewel het verhaal allemaal erg voorspelbaar is en eigenlijk nauwelijks verrassingen kent; Eerst mogen ze elkaar niet en langzaam beginnen ze toch steeds meer naar elkaar toe te groeien, is de film dankzij Grant en vooral Bullock toch redelijk goed te pruimen.

Grant speelt een enigszins irritante rol van macho verkoper, maar Sandra Bullock laat als onhandige advocate weer eens zien over aardig wat komisch talent te beschikken. Ze straalt hier duidelijk een bepaalde vurigheid en pit uit en weet dat goed met het komische element te combineren.

Een voorspelbare romkom is op zijn tijd op zich ook niet erg, mits de uitwerking maar vermakelijk is. Two Weeks Notice mag zich daar ondanks de diverse clichés onder scharen, al maakt dat de film nog niet gelijk goed.

avatar van nachtvlinder
nee, het is onder de maat .... geen passie , geen echte humor, en erg onrealistische casting en script

avatar van Ste*
Vrij ongrappig en irritant. Hugh Grant doet wat hij altijd doet, en dat is best vermakelijk, Sandra Bullock is eigenlijk alleen maar ergerlijk. Echt passen bij elkaar doen ze ook niet, en de hele romance is flinterdun. Erg ongeinspireerde romcom.

avatar van IH88
“I own the hotel, and I live there. My life is very much like Monopoly.”

Hugh Grant en Sandra Bullock samen in een romcom, wat kan er fout gaan? Wel, heel veel zo blijkt. Grant en Bullock zijn redelijk maar al het andere is zo ongelooflijk saai en langdradig. De film leunt heel erg op Grant en Bullock, maar die hebben niet de knetterende aantrekkingskracht die in dit soort films wel nodig is. De dialogen en situaties zijn gewoon niet leuk en interessant genoeg en ik had echt moeite om de film af te kijken. Jammer, want de twee hoofdrolspelers verdienen beter.