Two Weeks Notice (2002)

Verenigde Staten / Australië
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Lawrence (II)
met Sandra Bullock, Hugh Grant en Alicia Witt

De rijke baas van Lucy Kelson, George Wade, behandelt haar meer als een persoonlijke verzorgster dan de briljante advocate die ze is. Na zich vijf jaar lang bezig gehouden te hebben met zaken als zijn kleding en zijn scheidingen besluit ze dat het genoeg is geweest, en neemt ze ontslag.

avatar van Ste*
Vrij ongrappig en irritant. Hugh Grant doet wat hij altijd doet, en dat is best vermakelijk, Sandra Bullock is eigenlijk alleen maar ergerlijk. Echt passen bij elkaar doen ze ook niet, en de hele romance is flinterdun. Erg ongeinspireerde romcom.

avatar van IH88
“I own the hotel, and I live there. My life is very much like Monopoly.”

Hugh Grant en Sandra Bullock samen in een romcom, wat kan er fout gaan? Wel, heel veel zo blijkt. Grant en Bullock zijn redelijk maar al het andere is zo ongelooflijk saai en langdradig. De film leunt heel erg op Grant en Bullock, maar die hebben niet de knetterende aantrekkingskracht die in dit soort films wel nodig is. De dialogen en situaties zijn gewoon niet leuk en interessant genoeg en ik had echt moeite om de film af te kijken. Jammer, want de twee hoofdrolspelers verdienen beter.

avatar van Captain Pervert
Romkom van het meest uitgekauwde kaliber: twee tegenpolen moeten met elkaar samenwerken en draaien natuurlijk heel lang om elkaar heen tot ze elkaar leuk vinden (rise) waarna er onvermijdelijk een breuk komt (fall) om te eindigen met... Nou ja, vult u het zelf maar in.
Het aantal verrassingen in deze film is nul komma nul en dit type films lijkt ook gemaakt voor mensen die houden van voorspelbaarheid.

Het enige wat er niet gebeurt is dat iemand met het vliegtuig vertrekt naar Verweggistan, waarna de ander rennend over het vliegveld hem/haar nog net kan tegenhouden bij de gate.
Voor de rest is het cliché-bingo waarbij je na een half uur al vijf op een rij hebt en door kunt voor de volle kaart.

Hugh Grant speelt het typetje waar bij bekend mee is geworden. Sandra Bullock ziet er buitengewoon onappetijtelijk uit in deze film met rare oogmakeup, vreemd piekhaar en een soort gekke rattenkop waarbij ik me afvraag hoe ik haar 25 jaar geleden een lekker ding heb kunnen vinden.
Verwaarloosbare bijrollen, slechte obligatoire scènes (met name de dronken scène) en gevoelsmatig zeker een kwartier te lang.

2 sterren

avatar van Lebarron
Two weeks notice is een redelijke romcom met Hugh Grant en Sandra Bullock. Hij speelt een rijke projectontwikkelaar die als een onvolwassen losbol door het leven gaat. Zij een advocate die een sociaal bewuste bomenknuffelaar is. Hij huurt haar in en ondanks dat de twee elkaar niet uitkunnen staan krijgen ze toch gevoelens voor elkaar. De film is standaard en blnkt nergens uit maar zakt ook nergens door de ondergrens. Hij kabbelt eigenlijk maar een beetje voort maar heeft wel leuke momenten. Met name de scene rondom de Recreational Vehicle was zeer vermakelijk.

De film draait op de twee leads en hun prestaties zijn dan ook prima. Met name Hugh Grant is lekker op dreef. De man kan twee komische types met verve spelen: de charmante, onhandige stijfhark zoals hij deed in Notting Hill, Four Weddings and a Funeral en Love Actually of die van verwaande, arrogante kwast zoals hij in deze film doet. Er zijn maar weinig acteurs die zo goed een charmante egoïst zonder enige scrupules kunnen spelen als hij. Sandra Bullock is weer de charmante, lieftallige ugly duckling. Een rol waarmee ze bekendheid verwierf en de harten van menig filmkijker stal. Helaas toonde deze film ook aan dat ze een beetje te oud voor dit type werd. De rest van de cast komt er wat bekaaid vanaf. Ze lijken louter bedoeld als aangever voor de twee hoofdpersonages. Helaas werkt het niet echt en daarom is de film mediocre.