Catch .44 (2011)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Aaron Harvey
met Forest Whitaker, Bruce Willis en Malin Åkerman

Tes, Dawn en Kara werken in Vegas, maar redden het financieel nauwelijks. Hun levens veranderen wanneer Tes een interessante vreemdeling ontmoet, genaamd Mel. Wanneer Mel deze meiden een kans aanbiedt voor een beter leven, komen de meiden in een buitengewone situatie terecht met een psychopathische huurmoordenaar, een grauwe truckchauffeur en een gedesillusioneerde kok.

avatar van komerad
Redelijk filmpje tot wanneer Billy in het spel komt. Vanaf dan Is het 1 lang uitgerekte dialoog tot bijna het eind. "Tarantino" kwam niet eens bij mij op tijdens die dialoog, dialogen kunnen immers nergens over lijken te gaan maar toch iets bijdragen aan de sfeer in een film.

Het enige dat deze dialoog toevoegd aan deze film is : irritatie.

Immers Billy heeft de opdracht de meisjes uit de weg te ruimen. Billy weet zo zal later blijken wat er te wachten staat wanneer een opdracht voor Mel mislukt.
Billy hoort schoten, gaat met getrokken wapen kijken en ziet dat iedereen ook zijn collega dood is. Billy heeft de eerste schietkans toch wacht hij om eerst een "drop your weapon, no drop yours first, ..." rondje te lullen. Billy maakt Tes duideliijk dat het een setup is. Tes blijkt het nog steeds niet te vatten. Dan komt Ronny binnen. Hij wil zijn pensioen (Geld+Tes). Zowel Billy als Ronny maken Tes nog vele keren duidelijk dat het een setup is, Tes vat het nog steeds niet. Billy maakt nog vele keren duidelijk dat Tes dood moet. Ronny maakt nog vele keren duidelijk dat hij zijn pensioen wil. Onlogisch ook hoe Billy eerst zegt Tes om te knallen en dan Tes aanspreekt dat "Ronny hen tegen elkaar wil uitspelen." Hoezo?

Het leek wel een scene vanop de dementenafdeling in een bejaardentehuis. 3 personages die zichzelf herhalen tot vervelens toe.

avatar van Pazmaster
Slechter dan ik had verwacht. Het eerste gedeelte van de film is niet zo best. Ik irriteer me een beetje aan die drie wijven. Het acteren van die drie mutsen is niet zo best, vooral van die blonde niet. Ze komt op mij niet erg geloofwaardig over. Forrest heb ik ook wel eens beter gezien maar doet het niet slecht. Pas als Willis in beeld komt wordt het pas interessant. Maar da`s maar van korte duur. Het verhaal is eigenlijk vrij simpel en had wel iets beter gekunt. Vooral dat ze een hele tijd met die guns op elkaar gericht staan te ouwehoeren vind ik wel slecht. Ik geef een magere 2,5 ster

avatar van opa-ben
dit was geen opsteker ondanks de beroemde namen, veel bloed en geweld in een verder slappe en trage film.

avatar van Chris0478
Niet best, slappe hap, next

Precies slappe en trage film. Deze film is slaapverwekkend om naar te kijken.

Komt binnenkort pas im de bios

avatar van Quentin
WTF, wie heeft besloten 2 jaar na release deze DTV-film alsnog in de bios uit te brengen?

avatar van Koen87
Een hele optimistische distributeur. Hier kan ik ook totaal niet in komen, ik ga er vanuit dat ze hem goedkoop kunnen inkopen en met de naamsbekendheid van de acteurs enkele onwetende bioscoopbezoekers naar de film trekken.

Na 44 minuten en 2 flauwe grappen(die 10 x uitgelegd moesten worden) van forest en de meiden hield ik het voor gezien.

Tja, erg traag en zeker niet fantastisch. De' flashbacks' in deze film bieden totaal geen meerwaarde en zijn zeer irritant. De enige die het goed doet in deze film is Forest Whitaker. Het verhaal komt gewoon niet op gang en blijft een beetje hangen. Het einde van deze film is ronduit triest.

avatar van Gang_Star
Zeer zwakke film. Ook de aanwezigheid van de grote namen die deze film bevat, kunnen de film niet redden. De film deed mij wat denken aan Reservoir Dogs, maar dan moet er wel gezegd bij worden dat Catch .44 op alle fronten bij die toppper tekort schiet. Het enige wat ik nog oké vond waren de schietpartijen zo nu en dan.

avatar van Timmy757
Een 'geen-idee-wat-ik-ermee-aan-moet' film. De regisseur is duidelijk fan van Tarantino, gezien de dialogen (waarvan een aantal toch wel relatief zwak). Welnu ik ben zelf ook wel liefhebber van Tarantino films, Inglourious Basterds en Reservoir Dogs zijn mijn favoriet, Kill Bill 1+2 en Death Proof heb ik wel liggen maar moet ik nog kijken, al komt het er steeds niet van, heb het vaak druk. Mijn kooptempo ligt momenteel ook beduidend hoger dan het kijktempo, eigenlijk raar, want kopen kost ook tijd. Misschien gewoon maar eens een filmmarathon houden met mezelf. Enfin, als deze film door Tarantino was geregisseerd was hij ongetwijfeld sterk geweest, nu was het toch wel wat zwakjes, met name ook de acteer prestaties onlangs een redelijk cast. ik geef 3*, misschien wel te veel maar ach, ik heb me toch ook weer niet verveeld in de bios.

avatar van MovieMind
Wannabe noem maar wat film die welliswaar wat fraaie beelden heeft, maar uiteindelijk een nietszeggend filmpje is.

avatar van Decec
Een redelijke actie/misdaad/drama/thriller film...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteurs Bruce Willis en Forest Whitaker...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...

avatar van Anjin
Weet nog niet waar het verhaal over ging.. Heb hem wel afgekeken, maar heb tot nu nog steeds spijt dat ik dat gedaan heb..

avatar van dvdfreak123
Tegenvaller!! Begin vond ik goed en ik dacht het kan iets worden maar hoe langer de film duurde hoe meer ik mij begon te irriteren dialogen waren vaak saai en werkten totaal niet. Whitaker daar in tegen speelde wel sterk wat kan die man toch acteren. De regisseur probeert beetje Tarantino na te doen vond ik maar is daar zeker en vast niet in geslaagd. 5/10

Helaas niet meer dat een matige dertien in een dozijn Misdaad / Drama.

De film probeert cool en leuk te zijn, maar het tegendeel wordt juist bewerkstelligd. Het flauwe eenvoudige voorspelbare verhaal stelt weinig voor en hetzelfde geldt ook min of meer voor de uitvoering. Het is ook allemaal niet origineel en echt leuk (te geforceerd) en vaak had ik zoiets van "dat heb ik al eens eerder gezien in films" (inderdaad bij Quentin Tarantino films en dan veel beter, inclusief de dialogen). Ook de vele flashbacks en introducties van personages doen het verhaal en het tempo niet goed en het einde vond ik behoorlijk langdradig en flauw. Gezien de cast met Forest Whitaker, Bruce Willis (eigenlijk maar een kleine rol en die speelde hij ook nog eens slecht, met name zijn introductie) en Malin Akerman had ik eerlijk gezegd wat beters verwacht, maar van die cast doet alleen Forest Whitaker het goed en leuk. Malin Akerman ziet er natuurlijk niet onaardig uit, maar acteren kan ze helaas niet. De overige minder bekende cast is het noemen niet eens waard, zo slecht waren ze.

Nee, dat was al met al een behoorlijk tegenvallende film en alleen Forest Whitaker en de duur van de film redden deze film nog een beetje.

GTST is hier niets bij.

Een denderende film is dit niet, ondanks de cast met enkele grote namen.
Af en toe pittige dialogen en een beetje actie, maar meer valt er over deze film niet te zeggen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een Tarantino wannabe die toch wel z'n best doet. De film lukt het nooit om helemaal te overstijgen naar topniveau, maar blijft de nieuwsgierigheid wel trekken. Enkele opvallende grapjes zoals de cd van Bruce Willis in de auto. Verder het vergelijk met Tarantino nog maar eens opgooien. Zie bvb Pulp Fiction en Reservoir Dogs. Hier blijkt toch (los van de kwaliteit van Tarantino) dat het niet evident is om iemands stijl over te nemen. Of te kopiëren. Alles is aanwezig, maar mist de nodige kruiden. Een gemiste kans.

avatar van W.V.
Beetje vreemde film met deze verhaal lijn, maar wel genietbaar.Na het eerste uur zakt de film een beetje weg, jammer. Whitakker weet gelukkig de kijker nog bij de les te houden anders was de film een niemendalltje gweest, nu kan de film net de 3 halen.

avatar van Quentin
Deze film is voor het misdaadgenre wat Thierry Baudet voor de politiek is: een stortvloed aan pretentieuze poep en flauwe clichés die al snel gaat vervelen. En dan dat accent van Whitaker ...

avatar van MovieMind
Nou nou, dat lucht op neem ik aan Quentin?
Ondeugende links liberale rakker dat je bent.

Het jammerlijke aan je mening is dat je het als persoonlijke mening/recensie hebt gemarkeerd, en dus kans maakt te verschijnen als "recensie" bij deze film, mocht deze uitgelicht worden als hij op tv komt.

Matig!

avatar van Daan258
Aardig tijdverdrijf en daar is eigenlijk ook alles mee gezegd.

De film beschikt over een aardige soundtrack wat me bij het begin wel snel opviel. Daarnaast ben ik zo te zien ook niet te enige die gelijk een link legde met de Tarantino films. In het begin leek het nog best aardig maar achteraf best een sneuen bedoeling.
Bij de intro gaat het er wel gelijk hard aan toe met een redelijke leuke en harde actie scene. Toen had ik nog best wel wat hoop op een gave actie film. Te vroeg gejuicht.
Het verhaal was in het begin nog oké om te volgen en was het wel leuk om te zien dat je het van ieder ander personage zijn perspectief ziet. Maar over het algemeen was het verhaal achteraf ronduit slecht en zeer, zeer dun.
Er zitten dan ook wat bekenden koppen in de film wat gelukkig de film een klein beetje weet te redden.
Whitaker deed het nog het best van de gehele cast. En waarom ze Willis hiervoor gecast hebben is echt een grote vraag voor mij. Wat een verschrikkelijk lompe rol zet hij neer en zijn personage was niet boeiend.

Hier is het meest mee gezegd, zo is het dus wel te zien dat ik er niet echt weg van was.

Ik heb slechter gezien maar het is niets meer voor een avondje als je je kapot verveeld. Wat bij mij dus 2 dagen geleden het geval was.

Een hele kleine 2,5* en dan ben ik nog super gul.

avatar van Elchapo
Aardige film,niet meer en niet minder....3 stars.

avatar van matthieu1204
Ben ik de enige die forest hier een Tony Montana imitatie vind na doen qua stem en uitspraken in het restaurant ?

avatar van cor1946
Het enige wat goed was is de soundtrack. De rest, wat een k.....film. Hoe kunnen ze het verzinnen. 2 sterren voor de muziek. Het acteurs werk en verhaal pffff.

Dezer dagen nog een keer gezien en ik heb geen berouw van mijn drie en halve ster. Pulp Fiction meets Reservoir Dogs…...Harvey doet er niet geheimzinnig over waar hij de mosterd heeft gehaald. Uiteraard niet zo goed als de voorbeeldfilms maar toch best te doen. Lekkere gekke rol van Whitaker, wat niet gezegd kan worden over Willis die met zijn ongemotiveerde bijdrage al een voorschot nam op de flutfilms die hij heden ten dage durft af te leveren. Jammer wel dat deze Catch.44 ergens halverwege wat stil valt, te veel middelmatig geweld dan en de aanstekelijke morbide humor word dan losgelaten, zodat het niet meer dan een light versie van een redelijke Tarantino film is.

avatar van Lovelyboy
Pfff...wat een stuurloze kutfilm. En dat met al die bekende acteurs. Nee, helaas...amper de moeite uitkijken waard of je moet graag naar Akerlund willen kijken.

avatar van Norman Mailer
Wonderlijk. Die Bruce Willis leeft nog steeds, lees ik zojuist. Waar hij, de circa 3 minuten in dit broddelwerk, toch uitgesproken terminaal oogt.

avatar van jOERI
Zo slecht was deze film ook niet. Ik heb al slechter gezien met drie sterren. Het is geen meesterwerk maar deze score verdient hij ook niet