• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.554 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.375 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Tourist (2010)

Actie / Romantiek | 103 minuten
2,80 2.180 stemmen

Genre: Actie / Romantiek

Speelduur: 103 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk

Geregisseerd door: Florian Henckel von Donnersmarck

Met onder meer: Johnny Depp, Angelina Jolie en Paul Bettany

IMDb beoordeling: 6,0 (267.614)

Gesproken taal: Engels, Frans, Italiaans, Russisch en Spaans

Releasedatum: 20 januari 2011

Plot The Tourist

"It all started when he met a woman."

Frank Tupelo is een Amerikaanse toerist, die in Europa gemoedsrust probeert te vinden. Maar dan raakt hij verstrikt in een web van samenzweringen en leugens van Elise, een Interpolagent. Elise zit echter achter een crimineel aan met wie ze in het verleden een liefdesrelatie had.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Frank Tupelo

Elise Clifton-Ward

Inspector John Acheson

Chief Inspector Jones

Reginald Shaw

The Englishman

Colonnello Lombardi

Sergente Cerato

Tenente Narduzzi

Tenente Tommassini

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Het zullen voornamelijke verliefd Depp fans zijn of pubers die hopen op een actiespektakel, maar om het dan meteen 'het verkeerde volk' te noemen klinkt wel erg alsof je jezelf hoger inschat dan anderen. Denk dat het daar ook om ging.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hoe kan het toch altijd dat elke film die zwaar afgekraakt wordt een topcijfer van NW krijgt, terwijl veel topfilms een laag cijfer van NW krijgen?

Daar mag inderdaad ook wel eens een studie naar gedaan worden Jari .


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Elineloves schreef:

Het zullen voornamelijke verliefd Depp fans zijn of pubers die hopen op een actiespektakel, maar om het dan meteen 'het verkeerde volk' te noemen klinkt wel erg alsof je jezelf hoger inschat dan anderen. Denk dat het daar ook om ging.

Ik zeg dan ook nergens dat ik mij zelf hoger inschat, puur dat het blijkbaar de verkeerde mensen bereikt door voornamelijk de cast. Ook wordt er veel meer actie verwacht, al zou ik dat niet zo snel verwachten van Von Donnersmarck.


avatar van merijn82

merijn82

  • 1931 berichten
  • 460 stemmen

Nou in mijn geval klopt je aanname al niet, mijn beweegredenen waren anders. Maar dan nog snap ik niet wat dat terzake doet. Als mensen speciaal voor Jolie/Depp hiernaar toe gaan en dan daarna gewoon tot de conclusie komen dat het allemaal niet veel was, wat heeft dat dan met 'het verkeerde volk' te maken?


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik wil ook niet zeggen dat dat voor iedereen het geval was.

Nou omdat dit toch zwaar buiten de toon valt voor Depp zijn oeuvre. Dat het 'verkeerde' volk erheen gaat wil niet zeggen dat ik het het 'volk' kwalijk neem. Ik begrijp het volledig, en Depp zijn fanbase bestaat dan vooral uit blockbuster kijkend publiek denk ik. Het is dan ook meer een verwijt aan de promotie achter de film (de trailer alleen al vind ik een verkeerd beeld schetsen van de film), niet de mensen die er heen gaan maar feit blijft wel dat het 'verkeerde' volk erheen gaat. Dit is inderdaad niet echt een film voor het grote publiek. Ik begrijp best dat het misschien wel wat hautain klinkt maar zo bedoel ik het niet.


avatar van merijn82

merijn82

  • 1931 berichten
  • 460 stemmen

Oke, dan is dat gedeelte vast opgelost..

Maar ik snap je stelling gewoon nog steeds niet. Nou ik snap hem wel maar ben het er niet mee eens. Vandaar dat ik het ook niet zozeer als een feit zou brengen. Maar goed al eerder is gebleken (geloof bij Enter the Void) dat ik daar gewoon anders naar kijk dan jij dat doet. Voor mij doet het niet zoveel terzake wat iemand verwachtte van een film vooraf, waarom iemand er heen gaat etc. En jij vindt dat als mensen met een misplaatst verwachtingspatroon ergens heen gaan ze achteraf dan geen kritiek mogen leveren op de film. Kritiek die te maken heeft met dat, volgens jou, verkeerde verwachtingspatroon. Volg je me nog?


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik doe mijn best .

Tuurlijk mogen die mensen wel kritiek geven op de film. Ik vind dat ook niet meer dan logisch. Ik discussieer dan ook lieverm et tegenstanders dan medestanders. Net als het verkeerde verwachtingspatroon die de film zelf creëert (zoals de trailer die totaal verkeerde verwachtingen wekt). Ik ben zelf ook best koning in het feit met een verkeerd verwachtingspatroon de film in te gaan . Ik wilde zeggen dat ik het erg jammer vind dat The Tourist niet de waardering krijgt die de film verdient, al zijn de kritieken best te begrijpen. De film beloofd op basis gewoon te veel dingen die het eigenlijk niet nakomt. Het lijkt zelf wel of er bewust verkeerde verwachtingen gekweekt worden omdat ze prima op de hoogte zijn van de eisen van de gemiddelde Jolie en vooral Depp fan.


avatar van merijn82

merijn82

  • 1931 berichten
  • 460 stemmen

Tja.. en daarbij, niet iedereen deelt je mening (die je als feit brengt) dat het verhaal bij een film totaal niet belangrijk is. Ik niet bijvoorbeeld.

In ieder geval, ik ging met nul komma nul verwachting hierheen. Ik wist niks van het verhaal en bekende acteurs doen me doorgaands niks. Dus wat mij betreft krijgt de film gewoon precies wat het verdient: een bak stront over zich heen.

Dat jij hem dan wel goed vindt, prima, dat is jouw mening. Maar je gaat het dan met allerlei randzaken zo draaien zodat het lijkt alsof de laagstemmers er allemaal niks van begrepen hebben. DAT is dus wat mij stoort en waarom ik erop reageer. Iedereen beoordeelt film gewoon anders man, face it


avatar van ORIGIN

ORIGIN

  • 70 berichten
  • 2007 stemmen

Kwam een beetje traag op gang, had meer actie verwacht, erg voorspelbaar allemaal.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

merijn82 schreef:

Tja.. en daarbij, niet iedereen deelt je mening (die je als feit brengt) dat het verhaal bij een film totaal niet belangrijk is. Ik niet bijvoorbeeld.

Hoe breng ik dit als feit dan? Omdat ik mijn zin niet opbouw met ik vind? Voor mij is het dan ook een feit natuurlijk .

In ieder geval, ik ging met nul komma nul verwachting hierheen. Ik wist niks van het verhaal en bekende acteurs doen me doorgaands niks. Dus wat mij betreft krijgt de film gewoon precies wat het verdient: een bak stront over zich heen.

En dat is je goed recht.

Dat jij hem dan wel goed vindt, prima, dat is jouw mening. Maar je gaat het dan met allerlei randzaken zo draaien zodat het lijkt alsof de laagstemmers er allemaal niks van begrepen hebben.

En hoe doe ik dat? Zo complex is het allemaal niet. Ik denk nog steeds dat o.a. det railer totaal verkeerde verwachtingen schept waardoor je nou net de verkeerde filmliefhebber doelgroep aanspreekt. Waar jij het dan vandaan haalt waar ik stel dat andere users die dit niks vonden hun mening niet mogen ventileren is mij een raadsel. Ik vind juist dat ik heel goed om ga met meningen die anders denken over bepaalde films. Lijkt mij er alleen op dat de term verkeerd volk nogal verkeerd gevallen is. Waar ik best begrip voor heb en waar ik ook gesteld heb dat dat helemaal niet negatief bedoeld is.

DAT is dus wat mij stoort en waarom ik erop reageer. Iedereen beoordeelt film gewoon anders man, face it

Dat weet ik, en ik ben blij dat er mensen zijn die er anders over denken dan mij. Maakt een discussiesite er wel interessanter op. Ik vraag me dan gewoon af wat je dan stoort aan wat ik over de film zeg. Op het verkeerd begrepen "verkeerd volk" na dan.


avatar van Joshua-Roger

Joshua-Roger

  • 31 berichten
  • 58 stemmen

Ik moet zeggen toch wel erg vermakelijk heb een leuke 104 minuten gehad.....


avatar van merijn82

merijn82

  • 1931 berichten
  • 460 stemmen

@NW

Ja gek is dat toch, zo snel stoor ik me hier niet, maar bij jou druipt het arrogante en betweterige vaak van je recensies/posts af. Dat dus..

Een goed voorbeeld, in je recensie:

'Hij snapt precies dat focussen op een verhaal maar achterhaald is en dat film gewoon een visueel medium is.'

Hier had je eerder op deze avond nog iets achter staan in de trend van: 'Anders moeten mensen maar gewoon een boek gaan lezen'. Dat heb je blijkbaar al weggehaald. Waarom eigenlijk? De manier waarop je dat soort zaken vaak brengt, leert mij dat jij juist helemaal niet zo goed omgaat met andere meningen. Maar dat is mijn mening

Je hoeft het voor mij echt niet steeds te brengen met 'ik vind' erbij. Onzin. Maar wat mij dus stoort is dat jij altijd met termen als onbegrepen, over- en ondergewaardeerd, verkeerd volk en weet ik het wat allemaal aankomt zetten. Soms aangevuld met uit de lucht gegrepen aannames. NW is slim, de rest snapt er niks van. Zo komt het op mij over!

Maar laten we het hier bij houden of anders nog even fijn via PM verder gaan.

Slaap lekker!


avatar van mer1973

mer1973

  • 373 berichten
  • 7838 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Daar mag inderdaad ook wel eens een studie naar gedaan worden Jari .

Nee hoor.

Merk dat aan mijn zoontje van 7,dat noemen ze aandacht vragen.

Misschien wordt het tijd voor een hobby. Hoor dat ze bij Vlissingen veel water hebben, misschien is vissen een idee.

Heb gehoord dat je hier rustig en ontspannen van wordt.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

merijn82 schreef:

@NW

Ja gek is dat toch, zo snel stoor ik me hier niet, maar bij jou druipt het arrogante en betweterige vaak van je recensies/posts af. Dat dus..

Maar antwoord op mijn vraag krijg ik niet. Waaruit blijkt dat dan?

'Hij snapt precies dat focussen op een verhaal maar achterhaald is en dat film gewoon een visueel medium is.'

Duidt alleen op wat ik verlang van cinema en dat deze cinéast met The Tourist prima inspeelt op mijn verlangens.

Hier had je eerder op deze avond nog iets achter staan in de trend van: 'Anders moeten mensen maar gewoon een boek gaan lezen'. Dat heb je blijkbaar al weggehaald. Waarom eigenlijk? De manier waarop je dat soort zaken vaak brengt, leert mij dat jij juist helemaal niet zo goed omgaat met andere meningen. Maar dat is mijn mening

Bij revisie weggehaald omdat ik al teveel inspeelde op het 'verhaal'. Maar als je ook nog niet eens goed leest ontstaan dit soort frustraties wel erg snel. Ik zei dat von Donnermarck anders wel boeken was gaan schrijven. Totaal andere context.

Je hoeft het voor mij echt niet steeds te brengen met 'ik vind' erbij. Onzin. Maar wat mij dus stoort is dat jij altijd met termen als onbegrepen, over- en ondergewaardeerd, verkeerd volk en weet ik het wat allemaal aankomt zetten. Soms aangevuld met uit de lucht gegrepen aannames. NW is slim, de rest snapt er niks van. Zo komt het op mij over!

Als dit soort zaken al gaan steken is het einde wel ver zoek. We hebben hier op MM notabene een over- en ondergewaardeerde films topic, ik heb al duidelijk aangegeven wat ik met verkeerd volk bedoel. Mijn aannames kunnen uit de lucht gegrepen zijn, maar wel een aanname waar ik gevoelsmatig achter sta. Dat dat niet voor iedereen op gaat is logisch.

Maar ga niet zeuren over mijn uit de lucht gegrepen aannames als jij hetzelfde doet bij mijn keuze voor de term "verkeerd volk" waar je zelf al conclusies trok zonder dat je maar wist wat ik hier precies mee bedoelde. Waar ik op zich best wel begrip voor wil opbrengen, maar dat moet geen éénzijdige geste zijn.

edit: Zolang ik niet in mijn post de legendarische uitspraak van Louis van Gaal in mijn post bewerk beweer ik nergens dat ik slimmer ben dan de rest. Dat je dat eruit haalt ligt dan toch echt aan jou. Dat is nogal (ja ja daar komt ie!), uit de lucht gegrepen.

Maar laten we het hier bij houden of anders nog even fijn via PM verder gaan.

Slaap lekker!

Laten we het hier maar bij laten, vind het wel prima zo. Laten we maar weer lekker on-topic gaan.


avatar van merijn82

merijn82

  • 1931 berichten
  • 460 stemmen

Laat inderdaad maar. Het bord dat jij voor je kop hebt is mij te groot om hier wat van te kunnen maken.


avatar van mer1973

mer1973

  • 373 berichten
  • 7838 stemmen

merijn82 schreef:

Laat inderdaad maar. Het bord dat jij voor je kop hebt is mij te groot om hier wat van te kunnen maken.

Merlijn heb hem al een nieuwe hobby voorgesteld. Dan blijft hij wat langer van de computer af en irriteert mensen wat minder.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat een onbegrepen film.

WTF!?


avatar van merijn82

merijn82

  • 1931 berichten
  • 460 stemmen

Die opmerking kan zo naar 'memorabele quotes' inderdaad.


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Ik begrijp ook nog steeds niet dat zo'n klein gedrocht de bioscoop heeft gehaald.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik wel.

Production Budget: $100,000,000

Worldwide gross: $205,192,061


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Ja, blijkbaar door al dat 'verkeerde volk' van jou dat er heen gaat.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jup. Salarisverhoging voor de PR mensen schat ik.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

HarmJanStegenga schreef:

(quote)
WTF!?

Niet qua complexiteit maar eerder qua intenties. Maar ik kan je WTF moment best wel voorstellen .


avatar van merijn82

merijn82

  • 1931 berichten
  • 460 stemmen

Wat weet jij eigenlijk van die intenties af? Heb je een interview of iets dergelijks gelezen met de regisseur? Zo ja zou ik graag een bron zien! Ben wel benieuwd..


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee. Dat is puur gevoelsmatig als ik het eindresultaat gezien heb. Gissen blijft het wel.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

NW die als enige de film geweldig vindt, én met Jolie in de hoofdrol? Count me in . Alleen die ringbaardaap Depp is een doorn in 't oog..


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Acteert hier ook best slecht. Weer dat zelfde typetje wat ie altijd doet, ook een beetje misplaatst in de film. Krijg ik toch nog wat positieve feedback . Bedankt Jeroen .

Benieuwd wat jij er van vindt.


avatar van merijn82

merijn82

  • 1931 berichten
  • 460 stemmen

Ok. Want ik blijf het dan niet te verklaren vinden. Stel dat de intenties die jij voor ogen hebt kloppen, waarom zou hij hier dan in godesnaam Jolie en Pitt voor hebben gecast? Ik interpreteer het meer zo: na zijn eerste grote succes (topfilm 'das leben der anderen, waarin het verhaal ook niet bepaald ondergeschikt was..) lonkte nu Hollywood. Maar die combinatie van grote sterren met een hap-slik-weg-verhaal is met deze regisseur niet goed uit de verf gekomen. Dat er dan mooi geschoten plaatjes overblijven is een logisch gevolg, maar geen intentie.

Maar goed dit is ook gissen.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat kan ook. Dat het verhaal totaal niet uit de verf komt kan ook zijn onvermogen zijn. Er zitten zulke kinderlijke ontwikkelingen in dat het mij lijkt dat het verhaal op een tweede plan geschoven is. Al weet ik inderdaad niets van zijn werkelijke intenties, mijn instinct en gevoel is het enige referentiekader. Al heb je gelijk dat zijn vorige film behoorlijk storyline driven was dus dat jouw aanname ook niet zo onlogisch is.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4615 stemmen

merijn82 schreef:

Stel dat de intenties die jij voor ogen hebt kloppen, waarom zou hij hier dan in godesnaam Jolie en Pitt voor hebben gecast.

Ik betwijfel het dat de regisseur veel te zeggen had over de casting van deze film..