The Guardsman (1931)

geregisseerd door Sidney Franklin
met Alfred Lunt, Lynn Fontanne en Roland Young

Het minder dan een jaar oude huwelijk van een gevierd acteur en een actrice, al even bemind, begint al barsten te vertonen. De acteur is overtuigd van ontrouw van haar kant en probeert dit te bewijzen. Zich vermommend als een Russische militaire officier, omdat hij denkt dat ze daar op zal gaan vallen, maakt hij haar het hof. Zij denkt dat haar man buiten de stad is. Ondanks dat ze lijkt te bezwijken voor de avances van de ‘Rus’, kan hij haar gedrag niet helemaal plaatsten. De waarheid zal zichzelf uiteindelijk onthullen, of niet?