• 8.349.991 stemmen

Pride and Prejudice (1940)

Drama | 117 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Robert Z. Leonard

Met onder meer: Greer Garson, Laurence Olivier en Marten Lamont

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Pride and Prejudice

"The Gayest Comedy Hit of the Screen! Five Gorgeous Beauties on a Mad-Cap Manhunt! With the Stars of"

Meneer en mevrouw Bennet hebben vijf ongetrouwde dochters. Mevrouw Bennet hoopt dat haar dochters erg snel een geschikte man vinden en doet er zelf ook alles aan om dit voor elkaar te krijgen. Als de rijke heren Mr. Bingley en Mr. Darcy dan dichtbij de Bennets komen wonen, denkt Mrs. Bennet meteen dat ze de geschikte kandidaten heeft gevonden. Maar haar dochters blijken het niet zo te waarderen dat moeders zich bemoeit met hun liefdesleven.

imageimage

Cherry~Pop

is dat mr. Bean?..

avatar van Tigerlily

Tigerlily

Rowan Atkinson? Dat is toch die vent die mr. Bean speelt? Nee dit is hem niet, hij is daar te jong voor.

Ik heb deze versie van Pride and Prejudice trouwens noch nooit gezien..

avatar van Malou85

Malou85

Dit is een best aardige versie van Pride and Prejudice.

Hoewel de jurken van alle dames gerecycled zijn van Gone With The Wind en dus niet kloppen met hoe ze er in de tijd van Jane Austen uit zagen.

Maar goed, als je daar even niet op let, is deze versie sowieso stukken beter dan de 1980 versie, maar die van 1995 is en blijft toch altijd de beste

avatar van Katharina

Katharina

Malou85 schreef:

Wat is die 1980 versie? Daar heb ik nog nooit van gehoord!

avatar van Katharina

Katharina

Eindelijk gezien. Opzich wel leuke film, maar hij blijft niet erg bij het verhaal van het boek. Grappig hoe deze interpretatie van het boek weer een beetje anders is dan die van modernere versies. Mooi om te zien hoe elke andere tijd een andere kleur geeft aan hetzelfde verhaal.

avatar van hkoster16

hkoster16

weer zo'n hooggewaardeerde film waar ik niets aan vond.

avatar van Dick2008

Dick2008

Katharina schreef:

Wat is die 1980 versie? Daar heb ik nog nooit van gehoord!

Mini-serie Pride and Prejudice (1980)

avatar van Darbie

Darbie

Was mij te 'Amerikaans' , taal, kleding, entourage...klopte helemaal niets van.

Kitsch & Namaak productie.

Jane Austen mag blij zijn dat ze deze "verfilming" niet heeft meegemaakt.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Mooie beelden, vlotte humor en goed geacteerd. Maar toch een wat saaie versie..

avatar van Sketchead

Sketchead

Volgt het boek niet helemaal, is ook niet erg, dat is geloof ik een jaren ’40 dingetje (zie Jane Eyre of Great Expectations). De jurken lijken weggetrokken van Gone With The Wind, dat volgens mij historisch gezien niet helemaal klopt. Maar ik heb me vermaakt. Mr. Darcy wordt vrij menselijk vertoond en het wordt zeer aannemelijk gemaakt waarom hij bedenkingen zou hebben tegenover Lizzies familie. De feestjes zijn groots en gezellig, wat ik belangrijk vind, want wat je af en toe in de andere verfilmingen tegenkomt..

avatar van n00r

n00r

Maar eens uit een oude doos gehaald wat een topper

avatar van Movsin

Movsin

Hoogmoed en vooringenomenheid maar zeker ook geld : "Lucky Lizzie. She will have 10.000 £ a year, while poor Jane only 5..."

De oudste verfilmde versie van de roman van Jane Austen !? Best aangenaam om volgen dit vaak potsierlijk gedoe van de Society, de gevatte dialogen en de keurige regie.

Film won een Oscar voor art/direction. Ze konden toch ook aan een uitstekende Greer Garson hebben gedacht en ook Mary Boland in de rol van de moeder van 5 huwbare dochters zat goed in haar rol.

avatar van Perry Meer

Perry Meer

80 jaar oud en nog steeds kijk en genietbaar.