Hudson Hawk (1991)

Actie / Komedie

geregisseerd door Michael Lehmann
met Bruce Willis, Andie MacDowell en Danny Aiello

Leonardo da Vinci wist in de tijd dat hij voor de Hertog van Milaan werkte het geheim van de alchemie te ontsluieren. Het kristallen-stelsel dat hij hiervoor gebruikte heeft hij verstopt in drie van zijn uitvindingen. Vijfhonderd jaar later komt Eddie, Hudson Hawk, uit de gevangenis en hij wordt gelijk onder druk gezet om het Sforza paard te stelen. Maar hij weet alleen niet dat zijn opdrachtgevers alleen de kristal die er in zit willen hebben.

avatar van gondwana
vond ik wel grappige zever, ik bekijk hem graag af en toe.

Precies de film waar ik zin in had.
Hard wezen stappen op de zaterdag-avond, op zondag flink moe. Wat past zo'n film dan heerlijk op de zondagmiddag. Lekker domme humor, zonder na te denken, grappige personages, geinige gebeurtenissen. Ik heb me toch wel optimaal vermaakt tijdens het kijken!

crack1
In mijn ogen een dikke flop!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Deze film al lang niet meer gezien en nog maar eens opgezet. De film is een gezonde combinatie van over de top actie en een gedoseerde basis humor. Humor blijft een kwestie van smaak, maar ik heb er persoonlijk toch van genoten. Bruce Willis die het script schreef, vatte het geheel op als een sprookje met de nodige humor om eventuele misgelopen plotwendingen op te vangen. Eindresultaat is een leuke actiekomedie waar je zeker van kan genieten.

avatar van Timothyvdmeer
Bunny ball ball.

Leuke film dit...leuke rol van Willis. Ok de film heeft wat mindere momenten maar blijft leuk om te zien. Genoeg humor.

3*.

avatar van JacoBaco
Bruce Willis doet het goed als John McClane, maar hij moet niet te grappig gaan doen zoals in deze film. Komedie is niet weggelegd voor onze Willis.

Deze film faalt voor mij dus al vanwege de humor.

Reden genoeg voor een 2,0*

au contraire, ik kan de cynische/sarcastische humor wel waarderen van vriend Bruce. Dit in combinatie met het nonchalante acteren en de meesterlijke muziek maakt het voor mij een toppertje. De chemie spat duidelijk van het scherm tussen Willes en zijn partner in Crime aka ruggenprikker, je kan duidelijk zien dat ze het naar de zin hebben.

Tuurlijk moet je niet teveel nadenken over de onwaarschijnlijkheden in het verhaal en de idiote plotwisselingen. Gewoon verstand op nul en kijken.

Toppertje !

avatar van DeCol
Een film die ik geen enkel moment echt serieus heb kunnen nemen omdat het constant grappig moest zijn. De humor was soms leuk, maar grotendeels van de film kon ik er niet om lachen. Bruce Willis is een geschikte Hudson Hawk, dat wel. Film is verder nogal flauw en erg onwaarschijnlijk. Voor een keertje wel eens leuk, maar verwacht er niet veel van.

avatar van the new guy
Belachelijk laag gemiddelde als je 't mij vraagt. Hilarische actiethriller.

avatar van Rosicky
Onnozel actiefilm, die te graag grappig wil zijn, maar het dus niet is. Willis met gore oorbelletjes stelt teleur. Irritante boeven doen ook niet veel goed. (Mijn god wat is die vrouwelijke boef lelijk! niet normaal) en een plot dat best wat had kunnen zijn, maar het te veel moet hebben van - vooral slechte - grappen.

Enige leuke vinding is dat Willis de tijden van alle liedjes in de film weet, en daarom gaat zingen zodra hij een bepaalde tijd hoort. Ook een mooie poster trouwens. Dat maakt natuurlijke nog geen goede film. Ruim onvoldoende.

avatar van 606
Leuke humor en actie.
Verders niks speciaals.
Acteren was redelijk goed.

3 sterren

Heb hem gisteren gekeken. De eerste +/- drie kwartier is het vermakelijke, leuke actiekomedie, zeker de moeite waard. Maar daarna wordt hij met de minuut kanslozer, eigenlijk vanaf het moment dat de idioten met snoepjesnamen een belangrijkere rol krijgen. En het wordt maar kanslozer en kanslozer, met als dieptepunt dat die trut een dolfijn na gaat doen.

Nee, het gaat wel eens over een minimumleeftijd, maar geef deze film maar een maximumleeftijd van een jaar of 8. Damn, wat heb ik me verkeken. Kon het ook niet opbrengen om het laatste kwartier te kijken

Joakiem schreef:

Hier kan ik me volledig in vinden, maar toen die vrouw een dolfijn na ging doen, kon ik het niet langer meer aanzien en heb ik maar verder gezapt. Wat een ***film.

avatar van MovieHolic
Een vermakelijke film .. leuk maar geen uitblinker.

MarcieMarc
Mensen vergeet niet dat deze film al bijna 20 jaar oud is he als jullie deze film willen bekritiseren )....

maar in ieder geval....Lang geleden gezien (ergens in 2009 ofzo)....vond het toen echt een leuke film...ga het zekers nog eens zien ..ben benieuwd of ik er daarna nog het zelfde over denkt

NKS
Leuke feelgood movie, met een bepaalde charme die ik de de laatste jaren nooit meer zie in films helaas.

Ik zie wel dat veel te veel mensen dit als een serieuze actiefilm zien of zo? Het is een actie-komedie!

avatar van fappie
Sloeg niet echt ergens op.

avatar van yeyo
De filminsdustrie is wispelturig en soms floppen films enigszins onterecht. Maar soms is het ook volledig begrijpelijk, zoals bij het oervervelende, chaotische, slecht gecaste Hudson Hawk.

avatar van fritsy
½ ster aftrek voor flipper.

avatar van kalehein
Rosicky schreef:
Mijn god wat is die vrouwelijke boef lelijk! niet normaal

Ik ken, eerlijk waar, een meisje met precies hetzelfde smoelwerk hahaha.

OT: Heb hem vandaag voor de eerste keer gezien (Ja... ik schaam me diep!) Om eerlijk te zijn vind ik 'm niet eens zo heel erg slecht, amar dat komt omdat ik hem ook ben gaan kijken met de gedachte dat het een komedie is.
Hier en daar wordt er behoorlijk overdreven geacteerd, maar er zitten zeker vermakelijke stukken in. oa. die brede gast bij de telefooncel die na met zijn kop door de ruit te zijn gegaan een tand mist. Of het gebeuren met die blaaspijp, waar Hudson het pijltje snel in de ander haar keel schiet. Ook het einde met de hond, "hey dog: ball-ball" whoessh door het raam, trok mijn mondhoeken omhoog
Het is gewoon een over the top film, aktie met een knipoog en ik denk dat als je met deze insteek aan de film begint, er niets aan het handje is.

avatar van nachtschade
Aardige actie, de humor meer dan flauw, maken dat dit brouwsel geen voldoende kan halen. Jammer.

avatar van mnrk
Eureka , motherfuckers

Ik vond dit wel een leuke film, mede door de flauwe grappen en de (lekkere) overdreven actie erin.
Ook het acteerwerk was leuk en zorgde voor een leuke film.

En inderdaad zoals andere ook hebben laten weten " Sandra Bernhard als Minerva Mayflower "

avatar van Kricky
doldwaze film. Deze film zag ik als jochie van 8. Toen lag ik in een deuk bij de meest flauwe scenes. Toch jeugdsentiment, als is dit lang niet de beste en de leukste film van willis

avatar van Plan 9
Tsja ik snap het nooit waarom deze film een flop werd. Ik vind het geweldig. Het muziekstukje tijdens de bankoverval heel geestelijk.

Waar heb ik zojuist naar gekeken? Het was iets met Bruce Willis, die gek genoeg met zeer veel enthousiasme zijn rol vertolkt.... Of was dat nu juist zijn acteerkunst? Want dat maakt hem in één klap tot de allerbeste acteur die ooit heeft bestaan!

avatar van DragQueen
Aardige Actie-Thriller, met een leuk verhaal. Bruce Willis zit prima in zijn rol. Verder biedt de film een goede combinatie van actie en humor. 3 Sterren.

avatar van tukkerstein
Gedrocht van een film. Bruce Willis kan leuke one-liners uitkramen in zijn actiefilms maar enig komisch talent ontbreekt gewoon en dan moet je een film als deze niet maken. Een beetje overenthousiast leuk doen, daar wordt niemand vrolijk van. Verder een stompzinnig verhaaltje dat ook nog eens verschrikkelijk kinderachtig gebracht wordt (terwijl het toch echt geen kinderfilm is). Een van de slechtste films die ik in de afgelopen jaren heb gezien.

Niet echt geslaagd deze film.
Flauwe grappen, Bruce Willis is niet de geknipte acteur voor een komische film, Danny Aiello is dat wel, maar hij is dan weer niet de geknipte persoon voor een actieprent;

avatar van jippie2010
Vreselijk over the top, niet echt serieus te nemen, maar stiekem toch een aantal keren gelachen.
Maar dat was het dan ook. *2,5

avatar van Timothyvdmeer
Bunny Ball Ball heerlijke film. idd over de top flauw maar oh zo vermakelijk.