Best Laid Plans (1999)

Thriller

geregisseerd door Mike Barker
met Alessandro Nivola, Reese Witherspoon en Josh Brolin

Nick pleegt een overval, maar hij weet het te verknoeien. Dat brengt hem in een lastig pakket omdat hij de lokale maffia nu 40.000 dollar moet terugbetalen binnen 48 uur. Samen met zijn vriendin Lissa zet hij alles op alles om dat voor elkaar te krijgen, want als het niet lukt zal hij sterven. Toevallig komen ze Nick's oude vriend Bryce tegen die ze hier wel eens mee zouden kunnen helpen.

Goed idee maar slecht uitgewerkt.

avatar van geronimo
Wel aardig, maar niet van: Oh oh, wat 'n spannende film. Het einde was wel geinig. Keek 'm eigenlijk alleen voor Alessandro Nivola.

avatar van bioscoopzaal
Nog best een aardige film, die het toch vooral moet hebben van het prima uitgangspunt. De ontknoping is daarintegen weer heel wat minder.

toch nog 3 sterren.

Niet echt een thriller, en soms slaapwekkend.

avatar van U-96
Leuke film. Begint met een verhaal waarvan je er later pas achterkomt hoe het in elkaar steekt. De enkele diverse plotwendingen zijn wel leuk, maar het einde is te afgeraffeld. Mede door het suffe akteerspel en een gebrekkige uitwerking van het concept is deze film niet bijzonder te noemen. Wel erg vermakelijk.

avatar van xenne
ja, toch wel een vermakelijk filmpje ... tamelijk simpel verhaal, dat toch nog een paar keer weet te verrassen. het eindigt wel nogal ongeloofwaardig... de boeven blijken maar studentjes te zijn en plots ongevaarlijk, en dan laten ze Nick gewoon lopen .... maar soit, heb genoten (oa van de knappe Witherspoon), dus 3 sterren

avatar van Sergio
Zwakke thriller die door de plotwendingen belachelijk wordt, met name het einde.

Meneer Bungel
Is een tijd geleden dat ik 'm zag, maar vond het een sterk verhaal en goed geacteerd. Het eind is misschien wat vergezocht, maar de hele film was toch al meer tragi/zwart-komisch dan een heuse thriller. No problem, graag nog weer eens herzien.

avatar van niethie
Best een aardig filmpje met een leuke cast, een prima plot en een verrasend einde. Verder nergens echt vernieuwend of ontzettend spannend maar zeker leuk om eens gezien te hebben. het kijkt gewoon prima weg allemaal.

3 sterren

avatar van ILDIB
Bijzonder aangenaam totaalverhaal. Ook goed te kijken. En het achterliggende moraal is echt goed. Brolin acteert helaas als een drol.

Behoorlijk matig. Al vrij snel heb je door hoe de vork in de steel zit en dan blijft er nog maar weinig over om naar te kijken. Een wel erg flauw einde en een semi-leuke Witherspoon...

avatar van TragieStar.*
Verschrikkelijk matige film.
Het eerste 3 kwartier waren matenloos irritant heb me heel de tijd geirriteerd aan gebeurtenissen en acties en acteerwerk.
Het verhaal is heel zwak.
En het einde vond ik zeer slecht.
Alleen Reese Witherspoon kon de film nog een beetje redden.
Maar verder is het zwak en niet aan te raden.
Het laatste uurtje was dan nog wel te doen.

avatar van DonOswaldo
Geslaagde thriller. Al betekent dat niet dat je op moet vatten dat je constant in spanning zult zitten.

Een 'betrayal'-verhaaltje dat, zoals meestal, wel weet te beklijven, een cast die het goed weet te brengen en een juiste keuze door met een vooruitblik te beginnen.

Vond het einde ook wel geinig, snap dat sommigen er misschien moeite mee hebben, haalt het thriller-element wel een beetje weg. Doch is het best een leuke verrassing, is de (wel thriller)opbouw daarnaartoe op z'n minst goed te noemen en worden na de twist de lijntjes nog keurig afgewerkt.

P.S. Had meteen even het alternatieve einde dat ook op de dvd stond gekeken. Nogal vreemd alternatief einde, praktisch 100% hetzelfde met enkele lichte aanpassingen, maar niks dat echt het einde an sich veranderd.

avatar van Fran
Jammer dat ze al zo snel laten zien waar het omdraait waardoor de spanning totaal uit het verhaal weg word gehaald. Ik vond het daarom een behoorlijk saai geheel. En dan bedoel ik ook behoorlijk saai. Ik vond dat er ook geen tijd werd genomen om een bepaalde spanning op te bouwen. Een voorbeeld is de relatie tussen Lissa en Nick. Hij ontmoet haar bij de dierenarts, ze trekken er samen een avondje op uit en boem, opeens zitten ze in een hele hechte relatie met elkaar waardoor ze in staat is om iets heel gevaarlijks voor hem te doen om aan geld te komen. Het ging me allemaal te snel waardoor het nogal ongeloofwaardig over kwam. Tel daarbij op dat er 0,0 chemie aanwezig was tussen alledrie de hoofdrolspelers en je houdt er een supersaaie film aan over !

avatar van Decec
Een redelijk misdaad/thriller film...
Minder spannend (misdaad is mijn smaak niet)...
Redelijk verhaal...
Mooi HD kwaliteit film (opname 1999)...
Prima acteerwerk...
Geen aanrader...

avatar van oemoemenoe
slechte slappe ongeloofwaardige film zonder uitblinkers .
een Flop.

Aardige thriller waarin een plannetje om snel geld te verdienen behoorlijk uit de hand loopt. De hele aanleiding naar het plan toe is wat minder boeiend. Echt spannend wordt het niet en soms is het allemaal net te toevallig. Maar de plot-twist op het einde komt geheel onverwacht en geeft een leuke draai aan de hele film.

avatar van aburex
Goed fiilmpje: goed om eens een avondje onderuit te zakken

Best een aardige thriller hoewel het verhaal wel erg cliché is. Maar ondanks dat keek de film zich wel lekker weg en wist hij ook nog enigszins boeien. De cast deed het best aardig en Reese Witherspoon zag er best fraai uit.