Madron (1970)

Israël
Western

geregisseerd door Jerry Hopper
met Richard Boone, Leslie Caron en Gabi Amrani

Zuster Mary is een temperamentvolle non, die een beroep moet doen op de hulp van de ervaren gunfighter Madron, nadat ze de enige overlevende is van een bloedige aanval door de Apaches op een karavaan met kolonisten. Drie bandieten proberen zuster Mary te verkrachten, maar Madron weet twee van hen te doden. Angel, de derde bandiet, probeert zijn wandaden bij zuster Mary op te biechten in ruil voor zijn leven. Wanneer de Apaches Madron, zuster Mary en Angel proberen te omsingelen, vraagt Madron aan zuster Mary haar religieuze overtuiging en daarbij behorende uitingen voor later te bewaren.

avatar van madmax1
Dit is de allerbelabberdste aller tijden .
Geen woorden ,dat Richard- Boone zich hiermee inlaat hoef je niet te vragen hoe ver hij is gezonken in deze import western.

avatar van madmax2011
Dit is de allerbestefilm aller tijden .
Geen woorden ,dat Richard- Boone zich hiermee inlaat helemaal top in deze import western.

avatar van mr rumson
Het begin van deze western de brute overval op een paar huifkarren door de Apaches ziet er veel belovend uit.
Maar als Richard Boone in beeld komt lijkt de western een andere richting op te gaan .
Want we krijgen dan nog voornamelijk het gesteggel te zien tussen Boone en de Non .
Soms zitten er nog een paar aardige scenes tussen die twee.
Maar over het algemeen is het aan de saaie kant .
Ook de actie scenes die we zo nu en dan zien blijven niet lang hangen .
De western duurde voor mij te lang (saai) zelfs het einde daar leek geen einde aan te komen .
Als men zo graag een western wil zien met een non erin kan ik het veel betere Two Mules for Sister Sara (1970) aanraden.

avatar van Brix
De "Madmaxxen": vochten een duel uit met punten (sterren) toekennen aan deze productie.
0,5* versus 5,0* !
Het lijkt erop dat madmax2011 met losse flodders schoot?

avatar van Brix
Jarenlang gemeden, door de negatieve recensies die ik over de film las; en de beoordelingen betreffende de DVD, die slecht van beeldkwaliteit zou zijn en/of ingekort.

Het voordeel van die kritieken is dat ik er nu met zeer lage verwachtingen aan begon.
De film staat op Youtube, ongekort (met bloot en martelscènes erin)
Beeldkwaliteit viel behoorlijk mee.
Dat deed de film op zichzelf ook nog.

Ik vind het samenspel tussen Boone en Caron best leuk.
Het verhaal loopt wat traag, dat klopt wel, maar ik verveelde me er niet bij.

De Israëlische Apaches zien er ook niet eens slecht uit.
Het landschap is passend.
Een leuke rol is die van de Israëlische acteur Gabi Amrani (Angel)
Heel sterk gedaan, ik geloofde meteen dat het een echte Mexicaan was.
Ik had de rolverdeling vooraf niet bekeken, en viel zowat van mijn stoel toen ik erachter kwam.

En hallelujah wat is Leslie Caron een pracht van een nonnetje !
Ze speelt haar rol perfect.
Boone is gewoon Boone. een morsige hork van een vent,.
Een rol die hij vaker met overtuiging wist te brengen.

Had wellicht iets korter gekund en zonder die melige liedjes bij begin- en eindtitels.
Verder is de muziek van Riz Ortolani goed.

De Amerikaanse DVD schijnt zijn overigens onverknipt te zijn.
De Engelse mist de bloot- en martelscènes.

Merkwaardig dat zowel deze film als ook Two Mules For Sister Sara ( allebei uit 1970) beide een non in een hoofdrol hebben.
Nou ja, eigenlijk maar één van de twee, want de ene is een nep-non