TiMER (2009)

Romantiek / Fantasy

geregisseerd door Jac Schaeffer
met Emma Caulfield, John Patrick Amedori en Michelle Borth

De 'Timer' is een geniale gadget, ingeplant in je pols, die de tijd af telt tot het exacte moment waarop je de liefde van je leven zal ontmoeten. Uiteraard kost het geld en je zielsgenoot moet ook voorzien zijn van een Timer. Dat is een echt probleem voor Oona. Voor haar is de zoektocht naar liefde een Olympische sport. Iedere man die haar hart sneller doet kloppen, sleurt ze naar het ziekenhuis om hem te laten testen door Timer. De prins op het witte paard laat zich echter niet verschalken. Haar beste vriendin Stephanie heeft nog een groter probleem. Volgens haar timer zal ze pas op haar 43ste de ware tegenkomen. Terwijl Stephanie zich gelaten bij haar lot neerlegt, doet Oona het ondenkbare. Ze valt op een man wiens Timer nog maar vier maanden aangeeft. Dat hij ook nog erg jong is, maakt het er alleen maar moeilijker op voor Cupido om zijn pijlen af te schieten.

avatar van nognooit
Een aardige sci-fi romcom.
Romcoms weten mij doorgaans zelden te boeien, maar hier sprak het concept van de timer, een display op je pols dat aftelt naar het moment dat je je ware liefde tegenkomt, wel aan. Helaas word dit concept naar mijn mening onvoldoende benut.
Hierdoor stelt het einde ook wat teleur.

Humor is, zoals bij veel romcoms, heel schaars en de keren dat het er is, weet het hoogstens een subtiele grijns op mijn gezicht te toveren.

Leuke twist van een romantische film waar een vrouw op de ware wacht. Originele twist, een lekkere wegkijker! 3*

avatar van K. V.
Dit was nog geen misse film. Een mengeling van komedie en romantiek, zonder dat het klef of melig wordt. De verhaal was redelijk origineel.
De cast waren nobele onbekenden, maar ze wisten me wel te bekoren.
Voor de rest vond 'k het wel een puike film, ideaal voor een druilerige filmavond.

avatar van Pazmaster
Positief verrast! Ik ben doorgaans niet zo`n fan van romcoms, omdat het bijna altijd zóóóó voorspelbaar en clichématig is, maar deze film vond ik gewoon heel erg leuk. Deze film heeft een origineel verhaal met een leuk gegeven, en is zeker niet zo voorspelbaar. Er wordt leuk gespeeld door de gehele cast, het acteerwerk is dik in orde. Ik heb me hier prima mee vermaakt, en deze film zou ik wel aanraden aan liefhebbers van het genre. Dikke 3,5 ster

avatar van schumacher
Degelijk filmpje, ik heb wel al veel beter gezien maar deze kan er wel mee door.

avatar van fritsje
Jammer dat zo een origineel gegeven zo suf uitgewerkt is,slaapverwekkend en flauw.

avatar van Cleanshot
leuk concept maar verder absoluut vlakke romcom.
Aardig maar geen enkel moment gelachen of verrast geweest.

avatar van nightbreed
Wat een belachelijk gegeven.

avatar van Fryce
Leuk idee, vond hem op een gegeven moment wel afzwakken.

Aardige film waarin het mogelijk is door een timer op je pols te plaatsen te kunnen zien wanneer je je ware liefde ontmoet. Dit originele gegeven zorgt zeker voor een aantal bijzondere situaties, maar uiteindelijk blijft het toch een redelijk standaard romcom. Wel leuk om te kijken, echter is het acteerwerk van een wisselend niveau.

Als tussendoortje is deze Tv-film zeker geslaagd en het vrolijke verhaal (combinatie van Romantiek / Fantasy / Komedie) was leuk gevonden en ook best origineel. Ook de uitvoering was gewoon leuk gedaan en er zaten best een aantal leuke en grappige scenes in. Het einde was misschien wel cliché maar ondanks dat toch wel mooi. De cast is misschien niet hoogstaand maar ze deden het wel leuk en dan met name natuurlijk de schattige Emma Caulfield maar ook de fraaie Michelle Borth.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/fantasy/romantiek/sf film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Wat een flauwe hap is dit. Er kan geen lachje vanaf om dit geval.
Typishce vrouwen komedie. De doelgroep in ieder geval.
Sex and the city goes sci-fi.
Het had zo leuk kunnen zijn als het onderwerp niet zo lief, netjes en serieus was uitgewerkt.