• 8.230.265 stemmen

Genre: Misdaad

Geregisseerd door: Jessy Terrero

Met onder meer: 50 Cent, Val Kilmer en AnnaLynne McCord

Over Gun

"One Gun. Many Lives Lost."

Rich (50 cent) en Angel (Val Kilmer) zijn twee vrienden wier vriendschap op de proef gesteld wordt als ze betrokken raken bij de illegale wapenhandel. We volgen de wapens van producent tot verkooppunt om vervolgens, na gekocht te zijn door de consument, in de handen van de verkeerde mensen te vallen.

imageimageimageimage

avatar van jordandejong

jordandejong

Dit lijkt me echt een lekkere harde actie film te worden.

Heb lang gewacht op 50 cent in een aktie film (of zijn die er al??).

I

avatar van wimnoot

wimnoot

avatar van rgs

rgs

Belachelijke poster!!

Maar ik ben wel benieuwd naar deze film.

Alweer Val Kilmer en 50 Cent samen.

avatar van wimnoot

wimnoot

Wat nou belachelijk! Moet je zeggen als hij zo voor je staat!

avatar van rgs

rgs

avatar van Ramakant

Ramakant

waardeloze b film

avatar van dominion

dominion

De poster lijkt een beetje op de poster uit het spel 50 Cent: Bulletproof.

avatar van Mythikal

Mythikal

Rare poster, armen zijn donkerbruin, handen bijna wit...

avatar van TheThirdMark

TheThirdMark

3*!!! Zeker weten?

Ja.

Zeker weten.

50 Cent die zowaar een redelijk tot goede prestatie neerzet, Val Kilmer die van de automatische piloot is en doet wat hij moet doen: een overtuigend karakter neerzetten (hij blijf imo een van de meest ondergewaardeerde acteurs ooit).

Verhaal: brengt over wat het moet doen zonder in herhaling te vallen, populistisch te doen.

Muziek: top.

Acteer prestaties: over de hele linie gezien, top.

avatar van Dimanto

Dimanto

Ja ik vond het kwa acteerprestaties wel ver onder de maat, het concept was wel cool all1 slecht uitgewerkt..

Het wist me niet echt te boeien en 50 cent kan beter maar gaan rappen in plaats van acteren, al moet ik zeggen dat ik wel een paar redelijk tot goeie films waar hij in speelde heb gezien.

Ik vond val Kilmer heel slecht acteren in deze film, hij moest dus een crimineel voorstellen, maar hij kwam meer over als een vage alcoholist met verkeerde vrienden.

De personages kwamen niet echt naar voren, en alleen 50 ct. kreeg de luxe wat over z'n verleden te vertellen, en daar kreeg je wat flashbacks van te zien..

Als je niet echt graag nadenkt bij een film, en kritisch bent wat betreft, verhaal, opzet, special effects, en 50 ct. vind je helemaal tof.

Dan is deze film cker wel een aanrader...!

avatar van quintein

quintein

Heb de trailer bekeken en moet zeggen dat het misschien nog geneens echt beroerd word,maar laat ik voorzichtig blijven tot het definitieve oordeel.

avatar van mitchie90

mitchie90

Zeker geen hoogstaande film. Het verhaal vindt ik niet erg sterk, en ik had veel meer actie verwacht. Dit kwam er helaas niet zo veel.

avatar van Skrean

Skrean

Hahaha wat een pos(t)er.

avatar van dwid

dwid

Die poster zegt genoeg... Acteerwerk was redelijk, met de nadruk op 50ct en VK !

Verder niet echt een heel overtuigende film, niet heel slecht en blijft toch aardig boeien. Leuk voor een avondje op de bank, maar niet voor herhaling vatbaar.

avatar van Denny&Melenie

Denny&Melenie

dwid schreef:

Ben ik het wel mee eens niet echt de mooiste maar je blijft toch wel zitten en kijken

stinissen (crew films & series)

Ik zie Val Kilmer best graag maar wat is er gebeurt................ Een dikke walrus niet meer normaal in een teleurstellende film.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Belabberde film. Bied zeer weinig actie en veel gepraat. De actie die vertoont wordt is ook al niet om naar huis over te schrijven. Het meest boeiende vond ik dan nog de laatste shootout . En wat heeft die Val Kilmer opeens een dikke plofkop... net Steven Seagal aan het worden.

Het meest leuke aan de film vond ik zelfs nog de muziek. Verder een film voor mij om snel te vergeten.

avatar van Lefgozer

Lefgozer

Aardig wegkijkertje met matig acteerwerk (maar ja, verwacht ook niks anders van 50 Cent). Af en toe lange muziekstukjes erin ter promotie van 50 Cent zelf of ter tijdvulling van de film.

Danny Trejo zit er overigens ook in.

avatar van TheThirdMark

TheThirdMark

stinissen schreef:

Dan heb jij Val Kilmer al een hele tijd niet zien acteren. Zoals hij nu is, is hij toch al wel een paar jaar.

avatar van JahLex

JahLex

Als je van guns houdt is dit je film. Of als je 50 ct dope vind. In alle andere gevallen ben je blij dat ie maar 82 minuten duurt! Dat is precies lang genoeg om het nog leuk te vinden.

Ik vond Val Kilmer het niet eens zo slecht doen. Zijn gedeelte van het verhaal komt alleen niet zo uit de verf en daardoor hij ook niet.

Wat ik slap vond is hoe makkelijk Val Kilmer in het team van 50ct wordt toegevoegd. Veel te simpel, kwam niet realistisch over.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

TheThirdMark schreef:

3*!!! Zeker weten?

Ja.

Zeker weten.

Nou zo zeker weet je het blijkbaar toch niet want je hebt er toch weer een halve ster afgehaald.

avatar van jordandejong

jordandejong

Redelijk vermaak....

Een film met 50 cent... Dan weet je het meestal wel. 50 speelt de rauwe gangster en doe dat niet beter dan dat je van een rapper mag verwachten. Val Kilmer speelt wel goed vond ik. Jammer dat hij eruit ziet als een opgeblaasde zeehond, waarmee ook gelijk alle coolnes van hem verdwenen is (iets wat hij in bijvoorbeeld Heat wel had).

Verhaaltje is redelijk standaard, maar dat weet je als je aan dit soort filmen begint. Aardig einde, en de actie was goed in beeld gebracht.

Conclusie is dat het doet wat het moet doen, vermaken.. Zoals verwacht natuurlijk niks hoogstaands.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een 50 cent reclame film... met natuurlijk muziek van... juist! 50 cent! Toch is de film niet helemaal verkeerd. Het verhaal is standaard maar verveelt toch niet echt, het gaat wel lekker door. Er hadden wel wat leuke wendingen in gemogen, dat had het iets interessanter kunnen maken. Het acteren van Val is goed en van 50 is niet geweldig maar ook niet slecht. De muziek vind ik niet best en slecht gekozen, maar dat heb je nu eenmaal in een reclame film voor 50 cent.

Al met al niet geheel slecht dus en geef ik een dikke 2,5 ster

avatar van galaxydriver32

galaxydriver32

wimnoot schreef:

Wat nou belachelijk! Moet je zeggen als hij zo voor je staat!

dat doet er niet toe het gaat er toch niet om dat hij echt voor je staat

het is gewoon een belachelijke poster

gauke

Een slap verhaaltje, zonder verrassingen en het script is onsamenhangend. De flashback scènes zijn volstrekt zinloos: ze dragen nergens toe bij. Er wordt veelvuldig gevloekt (van mij mag het), de dialogen zijn lachwekkend en het acteerniveau is armzalig en houterig. 50 Cent heeft duidelijk noch kunde nog enige bedrevenheid in acteervak en Val Kilmer speelt of hij een kalmeringsmiddel toegediend heeft gekregen.

avatar van donnie B.

donnie B.

Slechts 74 minuten ipv bovenstaande 82..

avatar van Decec

Decec

Een goede misdaad/actie/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteurs James Remar en

Val Kilmer...

Redelijk mooi HD kwaliteit, soms geruis/streep...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1967 stemmen

Gun

Valt tegen!

De film liep na mijn mening niet al te vlot door, en was in sommige delen erg saai aan het worden. 50 Cent speelde zijn rolletje goed, zelfde geld voor Val Kilmer.

Het is in ieder geval niet een film waar wapens te kort komt! Zo, daar zaten me toch een paar mooie jongens tussen! Wat je veel zag, bij het "Wapen Dealen" . De actie scenes waren goed, en vooral het einde was onverwachts... Ik had gedacht dat 50 Cent dood werd geschoten en andere bleef leven, maar het was andersom, dat Val Kilmer dood ging... Ik had dus het einde wel anders gemaakt... Dat Val en 50 Cent allebei dood zouden gaan!

Ik vind de cijfer 2.0* goed voor deze film, aangezien hij toch niet dat gene is, wat ik had verwacht bij de film! Hiermee bedoel ik dat je dan naar de plotomschrijving kijkt, en dan verwacht je wat anders. Ik dacht dat er veel, veel, veel meer actie in zou komen.. Wat dus helaas niet zo is.. naar mijn mening...

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

50 cent Jackson schreef zelf het script voor deze film waarmee hij zichzelf in de schijnwerpers probeerde te zetten, maar integendeel worden zijn beperkingen als acteur heel duidelijk. In dit actiedrama over de wereld van de wapenhandelaars wordt hij, na 'Streets of Blood', opnieuw geflankeerd door Val Kilmer. Deze laatste schijnt niet meer weg te geraken uit het moeras der B-films, zoals deze heel origineel klinkende 'Gun' er overduidelijk eentje is. En dan mag er op gerekend worden dat ook Danny Trejo ergens nog eens opduikt. Voorspelbaar op alle vlakken dus.

avatar van coumi

coumi

Een te verwaarlozen actiefilm. Zoiets werd vroeger gewoon een B film genoemd of achteloos bij een videoboer gedumpt. 50 cent heeft weliswaar enige presence voor het witte doek, maar geeft een veel te vriendelijke vertolking voor wat moet doorgaan als een tamelijk gewetenloze bad guy. Altijd nog beter dan de nonchalante, mislukte rol van de vadsige Kilmer, die bij elke film ongeïnspireerder lijkt te acteren. Wat het nog enigszins leuk maakt zijn de bijrollen van enkele bekende acteurs van ongeveeer 2 decennia geleden zoals James Remar en John Larroquette. En Danny Trejo is ook weer van de partij, in misschien wel de kortste rol uit zijn loopbaan.

Theunissen

De rapper Curtis Jackson (oftewel "50 Cent") was al een tijdje bezig als acteur toen hij besloot dat een scenario schrijven niet zo moeilijk is. Blijkbaar wel, want zijn schrijfwerk bestaat vooral uit het opwarmen van bekende elementen.

Angel (Val Kilmer) komt uit de cel en wil weer aan de slag met zijn oude partner Rich (Curtis Jackson), die daar al heel snel spijt van zal krijgen.

Val Kilmer en Curtis Jackson samenwerking is een goedkoop gemaakt onnozel stukje amusement, met een standaard verhaaltje en weinig verassingen. AnnaLynne McCord is een mooie verschijning om naar te kijken en verder is het leuk dat Danny Trejo ook eventjes te zien is in deze verder matige Misdaad film.

avatar van Elchapo

Elchapo

Na 45 min. tandenknarsend te hebben gekeken was ik er klaar mee,wat een boutfilm.K#tmuziek van 75 cent eronder,een verhaaltje van nix, om over het 'acteren' van mijnheer Jackson nog maar te zwijgen......0.5 star.