The Jungle Book 2 (2003)

Verenigde Staten / Australië
Animatie / Familie

geregisseerd door Steve Trenbirth
met de stemmen van John Goodman, Haley Joel Osment en John Rhys-Davies

In dit vervolg op de film The Jungle Book, waarin we het jongetje Mowgli zagen die opgevoed werd door dieren in de jungle, is Mowgli inmiddels een jonge man die er naar verlangt om terug te keren naar de jungle, om daar Baloo terug te vinden.

avatar van Donkerwoud
Mist natuurlijk de magie van het origineel en doet meer van hetzelfde in een iets nieuw jasje. Ach, ik heb slechtere pogingen gedaan om de tere kinderziel te vervuilen met nodeloze commercie.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Oninteressant en totaal overbodig vervolg, dat eigenlijk het eerste deel nog een keertje overdoet. Had het veel interessanter gevonden als hier vele jaren voorbij waren gegaan in het verhaal (als Spielberg's Hook), maar Mowgli heeft hier praktisch nog dezelfde leeftijd. Wat dat betreft is de meerwaarde van deze sequel vrijwel zoek. Paar aardige momenten, maar daar is het wat betreft Jungle Book 2 ook wel mee gezegd.

2 sterren.

avatar van Movie9471
Samen met De Leeuwekoning en Lady en de Vagebond vind ik dit 1 van de goede vervolgen op de Disney classics.

Wel viel het me wat tegen dat het bijna een kopie is van het eerste deel, maar dan met een ander verhaal en wat toevoegingen.

Buiten dat vond ik het een geslaagd vervolg. De humor is erg komisch, vooral met Waggel (het nieuwe lid van de gierenclub) met z'n belachelijke opmerkingen. Ook zit er wat meer spanning in de film.

Wat dit deel miste is het "klassieke" wat het eerste deel wel heeft. Het is allemaal erg 21e eeuws.

Toch is het een leuke film voor de kleintjes.

avatar van ibendb
Overbodig vervolg.
Het is gewoon uitgemolken. Er zit geen feelgood sfeer in de film. De film blijft ook niet boeiend en de liedjes vind ik niet zo catchy, wat bij Jungle Book 1 wel was. Ook denk ik dat de stemmen niet hetzelfde is als in de vorige. Niet zo goed. 2*

avatar van soom
Was het nodig, dit?

Nee.

Was het dan wel leuk?

Jawel.

Erg leuk vervolgdeel, hoewel ik er echt geen vertrouwen in had, dacht dat het echt een stomme film zou worden. Erg meegevallen dus, nog mooi tekenwerk ook, met een paar leuke nummertjes (oa het geweldige Wat je van beren leren kan uitgevoerd in een wat modernere versie natuurlijk). Mooie 3,5*. Gauw nog maar eens Jungle Book bekijken voor de ietwat nostalgie van het moment en King Louie.

avatar van pirlo444
Hij is nog steeds een kind hier toch!

avatar van Phantasm
Leuk vervolg dat lekker wegkijkt en niet verveelt.

avatar van John Barry
Hoewel het origineel een stuk beter is vind ik The Jungle Book 2 wel een leuk vervolg.

Het is allemaal wel veel van het zelfde, maar dan wel in een nieuw jasje gestopt. Baloo de beer blijft leuk en Shere Khan is weer een goede schurk. De gieren en de slang zijn ook weer leuk, evenals de olifanten. Maar toch….. zo leuk als in het origineel word het nergens. Bijvoorbeeld de scenes met de slang met een steen in zijn maag zijn leuk verzonnen. Maar de originele scenes met de slang met onder andere een knoop in zijn staart zijn leuker. In feiten is de film gewoon een beetje een slap aftreksel van het origineel, maar desalniettemin is de film best vermakelijk.

Wat ik trouwens wel jammer vind is dat de rol van Bagheera niet echt heel groot is. Dat is toch wel zonde want die was in het origineel toch wel één van de belangrijkere personages. Maar in dit vervolg word zijn rol een beetje verwaarloost.

De nieuwe liedjes zijn een stuk minder dan de originele. Geen enkel nieuw liedje blijft je echt bij. De instrumentale muziek is ook wat minder, maar het kan er wel mee door.

Tja. Eigenlijk is dit best wel een nutteloos vervolg wat weinig nieuws brengt. Desalniettemin weet dit slape aftreksel van het origineel wel aardig te vermaken.

3 sterren voor deze film.

avatar van tattoobob
Toch iets minder leuk dan dat ik in mijn herinneringen voor ogen had....tuurlijk ik ben nu flink wat ouder geworden,maar vergeleken met andere films uit dit genre uit diezelfde periode (of zelfs vroeger)valt deze toch tegen.
Visueel zelfs op BR vind ik hem niet zo overtuigend...en het verhaal is ook niet echt leuk of spannend.
Wel leuke liedjes die herkenbaar zijn en ook wel leuk zijn voor de nieuwere generaties.

avatar van mjk87
Wat een matige en volstrekt overbodige film. Een herhaling van de eerste film, zonder er ook maar iets aan toe te voegen. Had iets gedaan met Mowgli die moeite heeft met het aanpassen in zijn wereld (zien we eventjes aan het begin) of iets met een veel oudere Mowgli. In plaats daarvan is dit gewoon weer een koddig avontuur waarin hij alle oude bekenden weer ontmoet. Maar ditmaal met flauw kinderachtige humor, nietszeggend nieuwe liedjes en een lelijke tekenstijl die elke vorm van eigenheid mist. En dat blije eind is helemaal verschrikkelijk. (Vergelijk dat met het einde van de eerste film die je met gemengde gevoelens achter liet). Het enige dat deze film toont is hoe goed het origineel wel niet was. 1,0*.

avatar van Mr-Mcmovie
Dit veel later vervolg op The Jungle Book uit 1967 kun je gewoon niet vergelijken met elkar. Hier is de animatie een groot verschil, en helemaal anders.

Ook de figuren en zelfs Mowgli doen anders. Natuurlijk is John Goodman zijn stem wel perfect gecast voor die van Baloe de beer.

Wel wat minder dan de orginele. Kon hier moeilijk men aandacht bij de film houden, maar echt slecht is hij ook niet.

Leuk 3,0