Once Fallen (2010)

Misdaad

geregisseerd door Ash Adams
met Brian Presley, Taraji P. Henson en Ed Harris

Het verhaal speelt zich af rondom Chance (Presley), een jongeman die net vrij is uit de gevangenis en een normaal leven zonder criminaliteit wil gaan leiden. Op het moment dat hij vrij komt proberen direct meerdere mensen hem terug in zijn oude levensstijl te krijgen. Zelfs zijn vader Liam (Harris) die zelf een lang strafblad heeft en een lange gevangenisstraf uitzit. Gecompliceerde kwestie in dit alles is August, de 5-jarige zoon van Chance, waarvan hij niets wist tot zijn vrijlating uit de gevangenis.

uhm, wanproduct vind ik het. verhaal sloeg werkelijk waar nergens op.

avatar van Picker
behoorlijke Kilo Utrecht Tango film.
Ik had een spannende misdaad/ gevangenis film verwacht met een stoere Harris.
Ok, Harris is stoer....verder een ontzettende saaie trage film die echt alle kansen mist om nog spannend te worden.

Niet kijken!
1,5 voor Harris

Hoe verder de film hoe depresiever je wordt.

avatar van qwatje
Hij is best te kijken als je er niet teveel verwacht.
Toch blijft het op zijn best, middelmaat.
En dat is zeker jamer, met ed Harris hadden ze een troef in handen.
Verder is het een standaard verhaal dat met een beetje moeite een boeiend schouwspel op kan leveren. het hinken o verschllende gedachtes zorgt voor een warrig script en wordt de film nooit top.
Maar er was behoorlijk goed door te komen. 2,5*

avatar van hannes64
Zeer sterk intro, maar de film valt daarna in duigen.
De beste momenten zijn nog altijd die met Harris.

mug13
De beste momenten zijn nog altijd die met Harris. [/quote]

Mee eens,maar vooralsnog vond ik het geen slechte film.Simpel verhaal die lekker wegkijkt.
En ja Ed Harris vind ik zelf een top acteur met veel heel veel uitstraling.Zal nooit zijn rol vergeten
in de film de ROCK.Eind conclusie:leuke film voor de zondag of elke andere dag als het regent en je niks te doen hebt.

avatar van 606
Jammer, had een goede film kunnen zijn had veel harder gekund.
Acteren was redelijk maar Harris steelt de show daarin.

2,5 ster

avatar van Jessel
Ik vond deze film toch niet slecht!
Geen toppertje ofzo, maar keek wel lekker weg!

avatar van mock turtle
De film probeert te laten zien hoe moeilijk het is om je als crimineel aan het criminele wereldje te onttrekken. Een leuk uitgangspunt maar de film faalt hopeloos.

Er worden allerlei verhaallijnen aangesneden maar niet verder gevolgd. Zo wordt er een tijdsprong gemaakt naar het moment dat Chance uit de gevangenis komt, maar wordt zijn verleden nooit echt spannend uitgewerkt. Ook de leidersrol van zijn vader bij een Arische bende en de moeite die hij moet doen om zijn zoon uit de problemen te helpen komt niet echt lekker uit de verf.

Daarentegen verloopt de breuk van Chance met zijn criminele banden uiteindelijk probleemloos, zonder verdere verdieping. De enige interessante karakters met (wat) diepgang waren de blinde tante en Eddie.

Oppervlakkig, emotieloos filmpje. Onder de maat.

avatar van Euro551
Prima film!
Niet boeiend...maar ook zeker niet slecht!!!

avatar van Al DeNiro
Net als The Town een misdaad-film met inhoud.

Ook prachtige rollen van Ed Harris & Peter Weller.

avatar van nightbreed
Het script is grotendeels wel goed, maar de matige regie (die meer geschikt zou zijn voor een RTL4 TV-drama) en het belabberde acteerwerk van de hoofdrolspeler en zijn vriend nekken de film. De romance was ook niet al te overtuigend.

avatar van Decec
Een redelijke misdaadfilm...
Geen spannend...
Echt een saai, alleen maar vechten..
Redelijk acteerwerk...
Dezelfde regisseur en acteur Ash...speelt niet goed...
Geen aanrader...

avatar van pooper
ik weet nu niet of ik hem een 3 of 3,5 moet geven. ik vind de boodschap nou eenmaal zo mooi, en aan het einde ook.

voorlopig een 3,0, mischien na wederzien hoger.

avatar van david bohm
Povere vertoning. Door het matige script en dito acteerwerk heb ik me nauwelijks in één van de rollen kunnen verplaatsen. De heer Presley is een acteur met weinig talent en dat durf ik ook wel te stellen van het joch dat August speelt.

avatar van Fran
Toen ik de film keek dacht ik "mwoa gaat wel, maar voor een film van 10 jaar oud valt het wel mee". Uiteindelijk zie ik hier op Moviemeter dat hij van vorig jaar is ! Wat ziet het er allemaal saai en oubollig uit zeg.

Het acteerwerk vond ik ook maar matig. Zelfs Ed Harris kon het niet redden. Het was allemaal gewoon niet echt boeiend overgebracht. De vriendschap tussen de twee jongens en het liefdesverhaal .... het kon me allemaal niet zo boeien. Zelfs de relatie tussen Chance en zijn zoontje kwam totaal niet uit de verf. Daar werd gewoon weinig tot niets mee gedaan. Het enige wat ik nog een beetje overtuigend over kon komen was de verstoorde relatie tussen vader en zoon. En de stukjes bij zijn tante waren wel leuk. Maar verder vind ik het maar een matig geheel.

avatar van SnakeDoc
Wat een armoedige film waarin alleen Ed Harris nog een beetje weet uit te blinken. Heb me verder aan vrijwel alle acteurs ontzettend geërgerd, met name aan de vriendin van Chance en zijn tante. Erg vervelende typetjes.

Verhaal was ook totaal niet boeiend. Snel vergeten!

Matige film je moet er zeker niet veel van verwachte de cover sprak me aan en het verhaal ook maar de film zeker niet. Hoe langer je er naar kijkt hoe meer zin je krijgt om hem uit te drukke.

avatar van oemoemenoe
geen bijster goed verhaal , goedkope actie.

avatar van John Lee Hooker
Het is een flauwe bedoeling geworden met een verhaal dat we al honderd keer gezien hebben. Dat is jammer want volgens mij zat er meer in. We switchten als een kip zonder kop tussen allerlei personages en er werd nergens echt de aandacht gelegd. Ook is alles nogal krap gefilmd en kwam het als geheel een beetje goedkoop op me over. Maar vreselijk was het niet.

Het verhaal leent zich voor een goede film, waarschijnlijk moet Ed Harris hetzelfde hebben gedacht toen hij het scenario las, want ik kan me anders niet inbeelden waarom hij in deze film zou meedoen.
Goed verhaal dus, maar er is heel wat mis met deze prent, vooral de montage is erbarmelijk, wellicht heeft regisseur Ash Adams teveel hooi op zijn vork genomen voor zijn eerste prent, want naast de regie, is hij ook scenarioschrijven (en daar is hij dan wel goed in), producent en bovendien heeft hij ook nog eens een niet onbelangrijke rol.
Het teveel aan taken zie je in het eindresultaat, slecht gemaakt dus en daarenboven ook nog eens slechte vertolkingen, gelukkig maakt Ed Harris nog een beetje goed, al is zijn rol niet echt heel groot.

avatar van Brabants
Wat op papier een kanshebber lijkt te zijn, is in de praktijk niet meer dan een matige prestatie. De uitwerking van het script rammelt op sommige punten en de film gaat gebukt onder slechte acteerprestaties. Het creëert gaandeweg het verhaal stereotypen en overdreven karikaturen, waarbij het tempo tevens tergend traag is en de diepgang maar mondjesmaat tot uiting komt. Als enige positieve uitzondering hierop is Ed Harris, maar hij kan in zijn eentje deze productie onmogelijk redden.

B-film die lijkt te zijn weggelopen uit de jaren '80. Maar in plaats van een of andere Chuck Norris is het Ed Harris die hierin opduikt. Vreemd dat een karakteracteur tussen 'Gone Baby Gone' en 'The Way Back' voor een project als dit kiest. Want het verhaal is een kluwen van goede bedoelingen, maar slechte uitwerkingen.