Almost Heroes (1998)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Christopher Guest
met Chris Farley, Matthew Perry en Eugene Levy

Volgens de geschiedenisboeken zijn Lewis en Clark de eersten die Amerika door kruisten. Maar is dat wel zo? Hunt (Chris Farley), een spoorzoeker die eruit ziet alsof hij nog nooit een bad heeft gezien, bindt samen met Edwards (Matthew Perry), een antiheld, de strijd aan tegen Lewis en Clark. Wie zullen als eerste de Pacific bereiken?

avatar van Jordy
flauwe film...

gimli f
In de VARA-gids stond dat Farley "fameus ingrappig is"..
Wat mij betreft is de hele film ingrappig...

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Paar redelijke momenten, maar daar is het eigenlijk wel mee gezegd.

Genoeg gelachen voor twee sterren.

avatar van MarkFish
Zitten inderdaad wel een paar leuke stukken in. Farley is af en toe wel lachen, af en toe beetje irritant, maar dat stuk met die adelaarseieren is wel goed. En later komt die adelaar weer. Verhaal is natuurlijk weinig verheffend, maar dat wist ik vantevoren.

kei leuke en grappige film
ben helemaal fan van matthew perry
en hij is echt knap!!!!
ik raad jullie aan om friends te kijken is ook kei leuk
en hij speelt er ook in en hij is so sweet
die andere 5 spelers uit friends zijn ook kei goed

lol weinig stemmen, deze film komt elk jaar 3 keer op tv

wel een leuke film voor een eerste keer, ik vind Chris Farley altijd wel vermakelijk

avatar van P8rb
droge film, soms vond ik het wel grappig, dikke dikke deed me wel denken die dikke van asterix en oblix

Tja wat moet je over deze film zeggen behalve dan dat hij erg slecht is. Dankzij Chris Farley en Eugene Levy blijft deze film nog net overeind maar het had niet veel gescheeld of dit was een waardeloze film. Matthew Perry vond ik totaal ongeschikt voor deze rol en hij was ook niet grappig. Er zitten een paar leuke scènes in maar het merendeel van deze film is gewoon triest.

avatar van MovieHolic
Leuke film heb bij vlagen flink gelachen. Betwijfel of ik me deze over een half jaar nog herinner

lach me altijd nog kapot om die maffe farley , jammer dat die niet meer films heeft gemaakt.

avatar van Aapje81
Dit was een erg leuke komedie en zeker nu is dit toch een echte cultfilm. Deze wordt hier echt zwaar ondergewaardeerd. Heb af en toe echt heel hard gelachen.

avatar van Wilderness
Heb af en toe nog wel moeten lachen. Bij Matthew Perry vond ik dat je erg goed kon zien dat hij in zijn Friends tijdperk zat. IK zag vaak Chandler in zijn karakter terug. Verder net geen voldoende waard, 2,5 dus.

maffiosomontana
Bij vlagen toch wel enigszins vermakelijk..

avatar van the new guy
Heeft veel potentie zo'n film, gezien de acteurs ook met een redelijk budget.

Maar mijn god wat is die Perry een drol zeg. Geen greintje humor in die man. Ja in Friends ja, maar dan gaan daar de credits naar de casting. Ze waren voor Friends blijkbaar op zoek naar een drol.

Die Farley vind ik toch wel grappig, lekker plat.

avatar van the new guy
YTK999 schreef:

Dit was ook z'n laatste, overleed voor release.

casualjaantje
Sommige scènes zijn opzich nog wel vermakelijk, maar over het algemeen is het een flauwe film met slechte grappen, een matig acterende cast en een verhaal waarover niet voldoende is nagedacht.

Matig.

avatar van movie acteurs
Geen helden.
Deze behoorlijk flauwe komedie is wel door te komen. Maar soms zijn de grappen toch wat te vervelend en flauw. Vermakelijk was het gelukkig nog wel. Maar ik hou het bij een 2,5.

avatar van missl
Gewoon een simpele komedie, ik moet toch wel grinikken om Chris Farley maar verwacht niet onder de tafel te liggen van het lachen.

avatar van Collins
Vervelende komedie.
Perry in een aflevering van Friends gaat nog. Perry in een langspeler gaat niet. De man beheerst slechts een paar mimische truukjes die je in beginsel welwillend aanschouwt, maar die in een film van 90 minuten ongelooflijk gaan irriteren. De man is niet grappig.
Als zijn tegenspeler dat evenmin is, moet het verhaal de kar trekken. Het verhaal is erg flauw en slaat nergens op. Dat hoeft geen bezwaar te zijn, want met wat scherpe tekstjes, komische situaties en een behoorlijke aankleding, kom je al een heel eind. Helaas, bezit de film niets van dat alles.
Paar sprekende voorbeelden. Als een gemiddelde indiaan er uit ziet als Winnetou en een tentenkamp als iets uit een noodlijdend pretpark, is het echt hopeloos. Als iemand zich enkel schreeuwend door de film beweegt zonder daarbij een grappige zin uit te kramen of iets wezenlijks grappigs te doen, is het echt hopeloos. Als het toppunt van hilariteit iemand is die zich het leplazarus zuipt en vervolgens na het uiten van een volzin in katzwijm valt, is het echt hopeloos. Schaamtevol onleuk is het.
Slechts één grap is geslaagd. Een running gag waarin een arend en een ei voorkomen is leuk. Het is het enige dat grappig is. Verder heeft niets in de film met komedie te maken.