Career Opportunities (1991)

Alternatieve titel: One Wild Night

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bryan Gordon
met Frank Whaley, Jennifer Connelly en Dermot Mulroney

Jim Dodge is een werkeloze dagdromer die na een hoop slecht betaalde baantjes nu nachtwaker is geworden in een warenhuis. Op zijn eerste nacht ontmoet hij Josie, een meisje dat zich verstopt heeft in het pand en zij blijkt de dochter te zijn van de rijkste man van de stad! Echter tijdens de bewuste nacht bewijst hij dat hij zijn fantasietjes ook in de praktijk met succes kan omzetten, wanneer twee inbrekers het gemunt hebben op het warenhuis.

Die kerel op de poster is zeker die Frank Whaley, ik mag m nu al niet....grrr

(verder ben ik niet zo jaloers hoor

neo (crew)

Ed
Ik zou graag willen opmerken dat de rolschaatsscènes in deze film geniaal zijn...

Ed
Kent dan niemand de rolschaatsscène??

Toch wel, Ed.
Ik geef het toe; ik heb het wel voor Jennifer Connelly en de rolschaatsscene en de scene op het hobbelpaard zijn spek voor mijn bek. Yummie!

avatar van Ries029
Jennifer op de pony staat me nog heel goed bij

avatar van Poeha
Ed schreef:
Kent dan niemand de rolschaatsscène??

Nou ik ken deze scenes ook uit mijn hoofd, Ed!

Wat ziet Jen er hier lekker uit, zeg!

Alleen daarvoor heb ik de film al vaker gezien.

Voor de rest stelt de film niet veel voor.

Whaley vind ik ook altijd leuk in zijn films.
Heeft ook gespeeld in de oorlogsfilm When Trumpets Fade.

avatar van FlorisV
Iedereen (ook op de imdb) kwijlt zwaar over de scenes waarin Jennifer Connelly de show steelt en deze zijn idd zeker de moeite waard.

Neemt niet weg dat Frank Whaley ook best leuk speelt en goed gecast is als puberale fantast. Ik vond het een geinige film waarin alleen het einde met de overvallers wat zwakker uit de verf komt.

Melvin Udall
Redelijke comedy met een aantal geslaagde grappen en een prima cast. Door de korte speelduur blijft het geheel onderhoudend genoeg. Er zit leuke muziek in en Jennifer rolschaatst en hobbelt inderdaad als de beste!!

avatar van ILDIB
JENNY JENNY!!!

avatar van leidsehoodie
Haha, mooie commentaren hier. Ik moet bij die scene op dat hobbelding altijd denken aan dit nummer: http://www.youtube.com/watc...."Ik zing een liedje en ik doe het een beetje traaaaaag", en dan Jennifer in slowmo. Verder geen goede film natuurlijk. 3*

avatar van badfans69
Afgelopen weekend de film weer eens gezien.
De film is middelmatig, maar voor Jennifer een plus punt.

Hier is een compilatie van Jennifer Connelly in Career Opportunities JC link
Met de rolschaatsen en hobbel scene

Sympathiek fimpje met een buitenaards mooie Connelly.

avatar van rep_robert
Het verhaal heeft bijzonder weinig om het lijf, de hoofdrolspeler doet me niet zo veel en het gedoe met de inbrekers voegt weinig toe en haalt je juist uit het verhaal.

Maar alles is zo makkelijk vergeven wanneer je de destijds jonge Jennifer Connolly ziet hobbelen op de elektronisch paardje. Dit is dan ook duidelijk een film die het van haar presence moet hebben en daar slaagt Career Opportunities dan wel weer met glans in.

avatar van blurp194
Toch wel wat ondergewaardeerd vind ik, deze buitenschoolse variant op The Breakfast Club. Want het is misschien niet heel hoogstaand allemaal, maar wel best vermakelijk - en niet alleen om de rolschaats- en hobbelpaardscenes. En hoewel het verhaal nog steeds best dun is zit er ook net wel weer genoeg in, de inbrekers komen net op tijd om er wat meer sjeu aan te geven en de problemen een tikkie op te schroeven en ook weer op te lossen voor de antiheld Whaley. Al is dat dan ongewild misschien.

Matige film over een jongeman die voor de zoveelste keer is ontslagen en nu komt te werken in een grote winkel. Deze romcom is zeker op het begin nogal rommelig. De relatie die ontstaat in de winkel is mager uitgewerkt en weet niet echt te boeien. Hier had wel wat meer in gezeten. Nog net 2.5 sterren, voornamelijk vanwege de prachtige aanwezigheid van Jennifer Connelly.