Red Hill (2010)

Australië
Western / Thriller

geregisseerd door Patrick Hughes
met Ryan Kwanten, Tommy Lewis en Steve Bisley

Red Hill vertelt het verhaal van Shane Cooper (Ryan Kwanten), een jonge politieagent, die terugkeert naar het kleine stadje Red Hill om samen met zijn zwangere vrouw een gezin te stichten. Het nieuws van een gevangenisontsnapping zorgt voor paniek bij de lokale wetshandhavers. Jimmy Conway, een tot levenslang veroordeelde moordenaar, keert terug naar het geïsoleerde stadje om wraak te nemen. Shane's eerste dienstdag loopt al snel uit op een nachtmerrie.

avatar van eka81
DiDa schreef:
De regisseur van deze film wordt dus de regisseur van The Expendables 3.

Waarom deze meneer???

avatar van DiDa
eka81 schreef:

Waarom deze meneer???

Waarschijnlijk is het zo gegaan:

Stallone wilde een jonge regisseur de kans geven die hijzelf ook heeft gehad met Rocky. Dat heeft hem beroemd gemaakt. Stallone vond het tijd voor new blood. In eerste instantie had Sly Mel Gibson gevraagd om te regisseren, maar die haakte af. Patrick Hughes (ook een Australier) kwam toen in beeld (waarschijnlijk aangeraden door Mel Gibson). Sly heeft zijn werk bekeken (Red Hill) en vond het goed! Hij heeft er dus voor gekozen om een totaal nieuwe en onbekende regisseur EX3 te laten regisseren. En waarom niet eigenlijk?

avatar van eka81
DiDa schreef:

Waarschijnlijk is het zo gegaan:

Weet ik eigelijk ook niet, ik dacht dat je me zou vertellen dat er meer achter zat, omdat deze regiseur maar 1 film op zijn naam heeft staan.
Dan ga ik deze film toch een kans geven om alvast in de stemming te komen.
In EX2 koos hij voor Simon West en niet gek gezien zijn laatste werk met Cage & Statham.

avatar van blurp194
Aussie western.

Het oude recept van de western - een heldere scheiding tussen goed en kwaad, witte hoed en zwarte hoed - wordt braaf aangehouden. Net als de sfeer die zorgvuldig opgebouwd wordt, waarna de actie begint en zich ontvouwt tot een climax. Behalve voor de hoofdpersonen geen aandacht voor iets wat ook maar in de verte op karakterontwikkeling lijkt. Geen briljant acteerwerk, geen hoogdravende cinematografie, geen spannende dialogen.

En toch is het best een aardige film. Maar geen hoogvlieger.

avatar van Onceuponanytime
Doorsneefilm; Shooters : verstand op nul en genieten maar...