Red Hill (2010)

Australië
Western / Thriller

geregisseerd door Patrick Hughes
met Ryan Kwanten, Tommy Lewis en Steve Bisley

Red Hill vertelt het verhaal van Shane Cooper (Ryan Kwanten), een jonge politieagent, die terugkeert naar het kleine stadje Red Hill om samen met zijn zwangere vrouw een gezin te stichten. Het nieuws van een gevangenisontsnapping zorgt voor paniek bij de lokale wetshandhavers. Jimmy Conway, een tot levenslang veroordeelde moordenaar, keert terug naar het geïsoleerde stadje om wraak te nemen. Shane's eerste dienstdag loopt al snel uit op een nachtmerrie.

Het is een aardige film, zeker geen hoogvlieger. Het verhaal is redelijk standaard en de clue voorspelbaar. Eigenlijk is de gehele film voorspelbaar. Ondanks de acties komt de film niet echt op gang.

Wel geeft het een mooi beeld van de Australische omgeving, maar daar blijft het dan wel bij.

avatar van ronnyheersink
Verrassend goeie film!

avatar van Baasje
Ik vind em helemaal niks

avatar van Thorak
RickZ schreef:
Australische PolitieThrillerWestern met een trage start, gevolgd door wat nepperige actie (ze schieten steeds mis) , wel behoorlijk bloederig. Onvoldoende.
Nooit verwacht dat misschieten bloederig kon zijn...

avatar van desuperjh
Aardige film met een verrassend eind, idd een film die niet lang zal blijven hangen maar een leuk tussendoortje.

Inderdaad een verrassend goede film. Mooie omgevingen, goed gekozen sound tracks en goed geacteerd. Verder vond ik het verhaal verrassend. Mooie ontwikkelingen en wendingen in het verhaal, ook.

avatar van erpunited
Aardige film. Het acteerwerk is redelijk. Het verhaal is wel aardig. Ik heb me best aardig vermaakt. Kortom redelijk om een keer te kijken

Om te beginnen een geweldige locatie om zo´n film als deze te produceren.
Australië is precies het land waar dit bij paste.

Maar op het acteren van Ryan Kwanten na, vond ik dit een matige film.
Een standaard verhaal, wel met een verrassend einde, wat het toch weer wat goed maakt.

De rest van de acteurs waren niet zo denderend.
De spanning in de film is ook niet zo hoog, hij is er wel, maar het is geen doordringende spanning.

Matige film, goed voor 2,5 ster.

avatar van fritsy
Tjonge jonge, alleen al die jukebox scene.

avatar van vcrrr
Het verhaal is dun, te sterk en voorspelbaar. De film schommelt een beetje tussen serieus zijn en komisch zijn, er wordt geen duidelijke keuze gemaakt. Positief zijn de acteerprestaties, de mooie plaatjes en de (enkele) spannende momenten. Voldoende maar absoluut geen topper!

avatar van Markoow
Na sommige reacties te lezen was ik erg benieuwd naar deze "Aussie Western" heb hem dan vanavond maar ff gedraaid, het viel me flink mee, alhoewel het stukje dat hij door de weerspiegeling in de ruit (die hij alleen zag door een enkele bliksemflits) omdraaide op een paard, zijn "Shotgun" trok en van 100 meter iemand door zen hoofd schoot!, en 1 min daarna het stukje dat hij gemist wordt door een burger met 5 kogels van 10 meter! Hilarisch!

Echter na deze toch wel grappige 2-3 minuten is deze film gewoon goed inmekaar gezet, leuke schietscenés en goed weg te kijken. Heb me anderhalf uur vermaakt!

4 sterretjes van mij!

Best wel aardige moderne western.
Sfeervol in beeld gebracht.
Leuk tussendoortje.

avatar van Noodless
Degelijke film die ook wel een paar mankementen heeft zoals bv. de 2-3 minuten die Markoow al beschreef. Ook met die panter was een raar gegeven waar uiteindelijk weinig mee gedaan wordt. Fijne locatie, sfeervol gebracht en een einde waarmee de kijker best tevreden mee is. 6,5/10

avatar van Mythikal
Een trieste film. Één om snel te vergeten. Te ongeloofwaardig en slap geacteerd. Ook ik wist niet of het de bedoeling was dat het komisch moest overkomen of serieus... Wel mooie plaatjes van Australië.

avatar van bollebudje
Leek in het begin een standaart filmpje te worden,maar sloeg aan het einde helemaal om.Vond dit een prima film en zeker geen standaart hap slik weg werkje.
Super verassend einde.Heb me prima vermaakt.
4 sterren!!!

avatar van james_cameron
Western vermomd als aktiethriller, degelijk gemaakt en gespeeld maar met een nogal voorspelbaar en ongeïnspireerd script. De sfeer is goed getroffen, mede door de fraaie australische locaties, maar de personages zijn vlak en echt spannend wil het ook niet worden. Hier en daar ook wat onwaarschijnlijk, zodat er echt niet meer in zit dan een krappe voldoende.

De basisingrediënten voor deze film vond ik goed en het eind was zeker verrassend.
Absoluut geen slechte film, maar ik blijf het jammer vinden dat men de film niet iets meer is wezen uitdiepen, het genre film had alles in zich om er een toppertje van te maken.

avatar van Thorak
Waar de inspiratie van deze film vandaan komt is natuurlijk overduidelijk, de oude spaghetti westerns. Al deze films zijn vrijwel gelijk qua verhaal, maar dat maakt het absoluut niet gelijk slechte films! Doordat er het standaard verhaal voor is gebruikt is het einde inderdaad alles behalve verrassend en zie je het al van mijlen ver aankomen. Juist doordat de setting niet in het wilde westen is, maar op het Australische platteland vond ik dit juist wel een verfrissend gegeven.

@blue dutch; wat had je dan meer uitgediept willen zien? De achtergrond van de overgeplaatsde agent? Dat is het enige dat ik zo kan verzinnen dat iets meer had kunnen worden uitgediept. Maar tegelijkertijd had dat ook weer niet veel aan de film toegevoegd.

Nee deze film is in mijn ogen prima zoals hij is en ik zie het dan ook als een ode aan de oude westerns. De beelden zijn ook mooi en vrij artistiek in beeld gebracht wat ook een mooi pluspunt is.

mug13
Raynay schreef:

Niks aan toe te voegen.

avatar van Insignificance
Ode of clichés, zo'n luide muziekinval terwijl de cowboy, pardon, agent te paard in de horizon opgaat; ik kon er wel om glimlachen. Net zoals het verorberen van het gebakje of die etalage. Of het nu de bedoeling was of niet, die glimlach helpt wel bij het verteren van enkele merkwaardige momenten. De opdracht was per slot van rekening niet voor niks shoot to kill.

Beetje vreemd dus, maar Red Hill heeft, als je het allemaal niet te serieus neemt, best wel wat leuks te bieden. Van tijd tot tijd mooie plaatjes, een markante killer die om wat voor reden dan ook enorm veel angst inboezemt en een rechttoe rechtaan plot met de nodige gunfun en een boomerang. Lichte, maar vermakelijke kost. Met ook nog een panter.

avatar van madmax1
Goed gemaakte film, heeft de sfeer van een western, een angstige stad die wacht op de terug keer van een gevaarlijke bandiet, geen High-Noon want hulp sheriffs genoeg,alleen waar gaat hij toeslaan, redelijk spannend prima soundtrack en mooie omgeving.

avatar van Montorsi
Vermakelijk.

Niet bijster goed, best cliché namelijk en erg voorspelbaar. Maar vooral in het begin zitten er wat mooie shots in en is het best een verzorgde film om te zien. Verveeld niet zolang het duurt, maar sommige acteurs (zoals de hoofdpersoon) zijn gewoonweg niet best, en het loopt allemaal zo belegen af uiteindelijk.

2.5* voor een niet vervelend anderhalf uurtje, maar dat is het dan ook.

avatar van Drs. DAJA
Vond dit toch wel een cinematografisch briljante western; Niets gevonden met 2011 04 Moviesense-tv-imagine-2011-red-hill #comment-14320

avatar van Avatar65
Anders dan andere films. Soms merkwaardig en soms briljant.
Spanning zit er ook genoeg in.
Heb deze film met plezier gekeken.

avatar van james_bond_008
niet echt een boeiende film. Voorspelbare scenes en matte actie.
De verhaalwending aan het einde is wel weer gaaf.

In feite een matige film.
het verhaallijn met die panter is mij totaal ontgaan, verder heb ik geen enkele figurant gezien. Het dorp werd alleen bewoond door politieagenten en twee ouwelui in een oude auto
. De sfeer zeker in het begin werd mooi neergezet en ging er eens lekker voor zitten. Maar nergens haalde de film een bijzonder niveau. Je mist niets als je de film niet kijkt. Als je jezelf verveeld kan het een film zijn om eens te zien. Stel je er niet teveel van voor.

Mythikal schreef:

Wilde precies hetzelfde over deze film zeggen als al is gedaan

avatar van schram101
Redelijk filmpje die mede door zijn goede cinematografie en prachtige beelden van Down Under en ondanks het matige script toch nog een kleine voldoende scoort.

Ook ik had wat problemen met de vraag of ik de film nu serieus moest nemen of niet, want interessante en ongeloofwaardige gebeurtenissen volgens elkaar in rap tempo op. Ook de acteurs helpen niet echt mee om het een geloofwaardige film te maken. De film voelt dan ook eigenlijk behoorlijk low-budget aan. Maar wanneer we dan luttele minuten later een schitterend beeld van een lang uitgerekt Australie te zijn krijgen uiteraard bijgestaan door een lekker gitaarstuk en Shane die te paard de heuvel beklimt doet dan weer het een en ander vergeten.

De film is nergens vervelend, maar over enkele dagen ben je hem waarschijnlijk ook weer zo vergeten.

avatar van Cleanshot
Op zich wel redelijke aussi film, maar zoals eerder vermeld in andere berichten te ongeloofwaardig en voorspelbaar.

avatar van DiDa
De regisseur van deze film wordt dus de regisseur van The Expendables 3.