ad

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Nash Edgerton

Met onder meer: David Roberts, Claire van der Boom en Joel Edgerton

Over The Square

"Some things can't be buried."

Omdat hij wil ontsnappen aan de eentonigheid van een liefdeloos huwelijk, wordt Raymond Yale betrokken in een affaire met de mooie, maar ietwat gestoorde Carla. De morele limieten van Ray worden op de proef gesteld wanneer Carla hem de gevolgen laat zien van de laatste misdaad van haar controlerende echtgenoot. En laat dit nu net hun kans zijn. Zij kunnen zijn geld grijpen en wegkomen... Als het allemaal maar zo eenvoudig was.

image

avatar van 606

Nog geen recensies over deze film.

Ook weinig stemmen aangezien de film al 2 jaar uit is.

Verrassende Australische Thriller met een goed en spannend verhaal.

De vrouw is niet zoals hier beschreven staat gestoord, de man die vreemd gaat is de gekke persoon.

Veel mensen hebben met elkaar te maken en ondanks dat loopt de film lekker door.

Acteren was ook goed te noemen.

3,5 ster

avatar van boomkat

boomkat

Deed het volgens mij zeer behoorlijk op de festivals. SXSW onder meer - de Autralische Blood Simple . Kreeg dit jaar een Amerikaanse release en dat brengt weer nieuwe trailers met zich mee. Vooral die clip is heel sterk geschoten .

avatar van louisvf

louisvf

Zeer goed.

Heeft ook iets weg van Blood Simple...

gauke

Niet bijster originele, maar ijselijke, gekke, serieuze en gortdroge (met cynische humor) film noir. De film doet aan producties van de broers Coon denken, maar het verhaal krijgt te weinig vaart (te langzaam wordt er naar een schokkende finale gewerkt) en mist naast (basis)spanning, een dosis spektakel. Het scenario is slim bedacht en komt authentiek over en de regie is strak. In het algemeen zijn de beelden te donker.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een goeie film. 'k wist niet echt wat te verwachten, maar hij is goed meegevallen. Het verhaal wist me wel te boeien en was nog redelijk origineel. Ook de speelduur zat goed, niet te lang en niet te kort.

De cast kon me wel bekoren. Het speelt zich af in Australië, maar gelukkig valt hun accent nog mee en ligt het er gelukkig niet te nadrukkelijk op.

'k vond het wel een puike thriller/misdaad film en de moeite om gezien te hebben.

avatar van Davidus

Davidus

Bizondere film. Geeft een wel heel zwarte kijk op de mensheid. Goed gespeeld, heel sober, geen spektakel, geen overdreven emotionele toestanden, lean&mean.

Verhaal steekt intelligent in elkaar, hoe een ogenschijnlijk kleine fout een totale fucked up situatie veroorzaakt. Hoe een man compleet de controle over een situatie verliest en doordraait. Alleen op laatst lijkt t wel alsof de gekte iets te ver wordt doorgevoerd en t wat onwaarschijnlijk werd.

Een spannende en fascinerende film.