ad

Geregisseerd door: Bob Rafelson

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Milla Jovovich en Stellan Skarsgård

Releasedatum: 28 juni 2002

Over No Good Deed

"HE was more than a cop. SHE was more than a thief."

Rechercheur Jack Friar komt bij toeval op het spoor van een vreemde bende criminelen die op het punt staat een bank te beroven, terwijl Jack voor een vriend op zoek is naar een verdwenen tiener in Turk Street. Jack wordt door de bende gegijzeld tot ze hebben besloten wat ze met hem gaan doen. De vriendin van de leider, de mooie Erin, moet een oogje op Jack houden terwijl de rest weg is. Erin is heel goed in het manipuleren van de mannelijke bendeleden, maar ze laat hem een heel andere kant van haar zien, namelijk een melancholische romanticus, die bovendien een klassiek pianiste zou kunnen zijn geworden. Erin vindt de situatie wel opwindend, en Jack weet niet of zij meent wat ze zegt, of dat ze ook hem aan het manipuleren is. Voordat de bende weer terug is zijn de rollen van Jack en Erin zo gewijzigd dat het de vraag is wie er uiteindelijk met het gestolen geld vandoor gaat...

imageimage

Rabbitto

Zeer aangename film met hier en daar wat matig acteerwerk maar met 2 grote sterren toch erg leuk om naar te kijken.

Verder vond ik het einde een beetje knaak maar goed de rest van de film was nog boeiend zat

avatar van Noodless

Noodless

] [/quote]"sinterklaas"]Inderdaad geen hoogvlieger maar wel leuk om eens een keer te kijken. Samuel L Jackson weet er toch weer eens wat leuks van te maken en Skarsgard als Bad Guy is ook goed.[quote]

Sluit me hierbij aan. 6/10

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1915 stemmen

mwaah niet heel goed, maar nou ook weer niet echt slecht te noemen..

vond hem wel een beetje moeilijk op gang komen, gebeurde simpelweg gewoon te weinig..

het einde was wel kloppend met deze titel..

avatar van Creasy_Bear

Vage misdaadonzin.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2056 stemmen

1e uur is prima, zei het wat traagjes, maar daarna zakt ie verder af in slecht. Te simpele oplossingen, te gemakkelijke intriges en te simpele pseudo spanning scenes etc.. en waar komt in hemelsnaam ineens die sexuele spanning vandaan tussen jackson en mila bij die cello, slaat helemaal nergens op

Tarkus

Niet de beste film die ik al heb gezien van Samuel L. Jackson en Milla Jovovich.

Maar vond het toch wel de moeite om te bekijken.

Je zou het ook alleen kunnen doen om de mooie looks van Jovovich.

avatar van The Almighty

The Almighty

Goed verhaal. Goede acteerprestaties van Samuel L Jackson. De rest viel wel mee. En natuurlijk een mooie vrouw, wat altijd helpt

avatar van AjaxRulezzz

AjaxRulezzz

• 2085 berichten

Inderdaadf een mooie film met een goed verhaal. Samuel L. Jackson die het gemiddelde omhoog trekt.

avatar van daslekker

daslekker

op de nude-scene met Milla na niet erg spannende film..

avatar van 606

Vond het erg mee vallen het is toch best vermakelijk.

Acteren was redelijk tot goed.

3,5 ster

avatar van Elineloves

Elineloves

Middelmatige film die niet weet te verrassen, noch amuseren.. Je moet het hebben van Samuel, want verder is het allemaal niet heel bijzonder. Een van de eerste films trouwens waarbij ik me stoorde aan Milla, die ik niet eens zo aantrekkelijk vind. Film sleept zich een beetje voort, en dat is jammer.

avatar van KILLERBEE99

KILLERBEE99

Leuk filmpje, niet super goed maar ook weer niet slecht, gewoon leuk om een keer te kijken. Met een leuk verhaal.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Als los zand.

Deze cinematografische nachtmerrie is dat niet vanwege de goedkope look of het lokkertje van de beroemde cast. Het is met name het slechte plot dat als los zand aan elkaar hangt en slechts blijft voortduren door de ene toevalligheid na de ander.

Het is bijna niet voor te stellen om de cast in dit misbaksel te zien volharden. Echt slecht geacteerd wordt er niet, maar de film zakt verhaaltechnisch zo diep weg dat elke hersencel verplicht moet worden uitgeschakeld om de rit vol te houden. De cast schakelt al vrij snel en zichtbaar op de automatische piloot. Hierna zou de regisseur het terecht voor gezien gaan houden.

Matig.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Slecht plot maar met name het niet kunnen kiezen tussen serieuze misdaad-thriller en komedie.

2 sterren

avatar van hjcool

hjcool

Ik hoef hem niet nog een keer te zien, vrij matig!

avatar van lagaiske

lagaiske

Draak van een film!Laat deze indien je kunt gerust links liggen ondanks de grote namen.

avatar van Tommy De Vito

Tommy De Vito

Lange tijd gedacht dat dit nog een aardig filmpje zou worden. Nadat ik de film gister had gezien kan ik alleen maar zeggen wat een slechte maar dan ook echt een slechte film. Film slaat echt helemaal nergens op.

avatar van badfans69

badfans69

Slechte verhaallijn, acteer prestaties beneden maat

avatar van blurp194

blurp194

Een verhaal van een beroemde schrijver, en een hele rits beroemde acteurs. Wat kan er dan nog misgaan.

Kennelijk van alles. Het plot is te warrig, te onzinnig, te ongeloofwaardig, en spannend wordt het helemaal al nergens. Leuk ook niet - als het al de bedoeling was om er een komedie van te maken, dan is ook dat mislukt want er valt niets te lachen. De beroemde acteurs zijn volstrekt ongeinteresseerd bezig, en zetten een prestatie neer waar een amateurtoneelvereniging zich voor zou schamen - met als trieste hoofdprijswinnaar Joss Ackland, die eerst nog wel weg lijkt te komen met een grappig bijrolletje, maar in z'n laatste scene genadeloos door de mand valt. En dan wacht nog het einde, waar we al zo moeizaam heen gesleept worden. En dat is zo mogelijk nog tenenkrommender dan de rest.

Tijdverspilling.

avatar van Spetie

Spetie

Redelijke film met een hoop geweld en ietwat teveel toevalligheden.

Milla Jovich is een goede hoofdrolspeelster. Ik ben niet altijd even gecharmeerd van haar in films, maar hier doet ze precies wat ze moet doen een redelijk zelfverzekerde mooi vrouw spelen. Ook Skarsgard is goed als schurk. Ondank dat gegeven had ik op momenten zelfs enige sympathie voor hem. Samuel Jackson doet het ook aardig en lijkt zijn karakter uit Shaft hier soms weer even naar boven te brengen. Qua acteerwerk is er dus weinig op aan te merken.

Het is alleen jammer dat het plot zo ontzettend mager en ongeloofwaardig is. Er zitten een aantal twists in de film, die geforceerd aanvoelen. Daarnaast probeert de film een soort mix te zijn van film-noir en (zwarte) komedie, maar ook dat komt niet helemaal uit de verf. Het einde vond ik ook ronduit teleurstellend.

Tja een beetje gemengde gevoelens dus. Qua acteerwerk gewoon meer dan goed, maar de rest van de film is echter ondermaats.

avatar van Insignificance

Insignificance

Dit was lollig bedoeld, neem ik dan maar aan. Want een klucht is het zeker. Ik had het even niet meer toen Jovovich richting zevende hemel ging via de g-snaar. Verder bakt ze er helemaal niks van, het geblondeerde boefje komt nooit verder dan een burlesk typetje en de kingpin van het stel is net zo'n clowneske verschijning. Ook Jackson ontkomt niet aan een wanprestatie en het domme verhaaltje stelt nergens wat voor. De grijze brombeer heeft nog wel eens wat leuks te melden, maar meer valt er niet te beleven aan dit onding.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een oudgediende regisseur verfilmt een jaren-20-verhaal van een klassiek auteur met diverse traditionele noir-types (het brein van de bende, de psychopaat, de femme fatale) en komt er dankzij de acteurs nog mee weg ook. Jackson speelt koel en degelijk, Skarsgård doet misschien iets te veel z'n best, Hutchison heb ik sinds The green mile nooit meer vertrouwd, en Jovovich is zeer overtuigend als verleidster die het met zo ongeveer iedereen aanlegt – haar scène met Jackson en de cello zou onbedoeld hilarisch kunnen zijn, maar kwam op mij toch bijzonder erotisch over. (Maar Mrs Thornhill speelt dan ook eveneens cello.)

avatar van clubsport

clubsport

behoorlijk matig verhaal met enkele zeer ongeloofwaardige plotwendingen vooral degene waarin Jackson zich weer vrijwillig aan die stoel laat vastbinden , wie doet dat nou als zijn leven in gevaar is .

Verder is het verhaal ook niet echt heel boeiend en het beginplot met dat verdwenen meisje word ook nog eens volledig vergeten en niet afgewerkt .

Tarkus

Tarkus schreef:

Maar vond het toch wel de moeite om te bekijken.

Je zou het ook alleen kunnen doen om de mooie looks van Jovovich.

Toch wel plezier aan beleefd met het herbekijken.