Unstoppable (2004)

Alternatieve titels: Nine Lives | 9 Lives

Actie / Thriller

geregisseerd door David Carson
met Wesley Snipes, Jacqueline Obradors en Mark Sheppard

Dean was toevallig op een plek waar hij beter niet kon zijn. Nu vecht hij voor zijn leven en is het lang verwachte moment gekomen om zich te verzoenen met zijn vrouw Amy. Hij wil haar vertellen welke gruwelen hij heeft meegemaakt als militair, een carrière die eindigde met de dood van zijn beste vriend Scott, de broer van Amy. Toevallig loopt Dean een cafetaria binnen waar hij door een groep criminelen wordt aangezien voor een CIA-agent waar ze naar op zoek zijn. Dean wordt onverhoeds geïnjecteerd met XE, een experimentele hallucinogene stof. Daardoor is hij half van de wereld en extreem gevoelig voor suggestie.

avatar van Alexander1900
Hoge verwachtingen had ik van 9 Lives doordat ik deze vroeger wel tof vond. Vandaag herbekeken en vind het behoorlijk tegenvallen. Op de een of andere manier zat ik niet echt in de film. Toch wel vreemd want er gebeurd genoeg. Ik denk dat het een combinatie is geweest van geen spanning, wisselend acteerwerk en het oogt soms wat 'cheap'.

avatar van FunkStarr
Matig b-achtig filmpje, iets waar Snipes een patent op lijkt te hebben de laatste jaren. De enige echte actie (welke nog niet eens goed is, maar dat terzijde) krijgen we in de laatste 2 minuten van de film, als alle aandacht en interesse al lang en breed vergaan is. Snipes is dan ook geen fijn actieheld acteur, afgezien van een paar enkele rolletjes als Blade en Demoltion Man, maar verder maar een matig acteur vind ik, al had hij in Expendables 3 weer wel een leuk rolletje te pakken. Volgens mij kiest hij ook altijd precies die scripts, die door types als Van Damme en Seagal worden afgeslagen.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Op het moment de actiefilms aan het terugkijken die ik 10 jaar geleden minimaal 4 sterren gaf, om vervolgens te concluderen dat 10 jaar tijd veel met je persoonlijke smaak kan doen.
Toch blijft deze film nog steeds erg vermakelijk om naar te kijken, niet alleen Snipes is prima op zijn plek hier maar ook de badguys komen redelijk goed uit de verf.
Hier en daar wel een tikkeltje overacting maar dat bleef gelukkig op de achtergrond. De special effects zijn soms wel lachwekkend maar ach, heb mij er toch nog steeds prima mee weten te vermaken.

4 sterren van 10 jaar geleden kan ik er niet meer aan kwijt, maar een 3tje verdiend deze film wat mij betreft nog steeds.

"Ik ga jullie allemaal doodmaken"

Bovenstaand tekst roept Dean Cage (Wesley Snipes), als hij ontdekt dat de Amerikaanse geheime dienst hem heeft volgespoten met een stof die hallucinaties opwekt. Voor de rest is het een Standaard Actie / Thriller film, die werkt omdat het acteervermogen van Wesley Snipes perfect past bij een personage dat niet weet wat er gebeurt.

Op het eerste gezicht bevat deze standaard Actie / Thriller film niet veel bijzonders. Dean Cage (Wesley Snipes) gaat op de routine-toer als Bosnië veteraan met een trauma. Onder invloed van een zware drug, die hem extreem gevoelig maakt voor suggestie, neemt hij het op tegen een stel schurken.

Zo zie je in deze film de echte werkelijkheid en die zoals die door Dean Cage wordt ervaren. Opzicht leuk, maar niet genoeg voor een voldoende. Dat de film toch goed te verteren is komt niet zo zeer door Wesley Snipes, maar juist door het trio schurken en de leuke Jacqueline Obradors.

Leuk om eens gezien te hebben deze Actie / Thriller film, maar meer zeker ook niet.

avatar van Kondoro0614
Theunissen schreef:
"Ik ga jullie allemaal doodmaken"

Mij ook ?