The House of the Seven Gables (1940)

Thriller / Drama

geregisseerd door Joe May
met George Sanders, Margaret Lindsay en Vincent Price

Het is 1828. De failliete familie Pyncheon strijdt over de ‘Seven Gables’, het landhuis van hun voorouders. Om het huis te verkrijgen beschuldigt Jaffrey Pyncheon na de dood van zijn patriarchale vader valselijk zijn broer Clifford van moord. Hepzibah, Cliffords trouwe verloofde blijkt volgens het testament de eerste erfgename. Hepzibah zet Jaffrey Pyncheon het huis uit en wacht geduldig twintig jaar op Cliffords vrijlating. Clifford en zijn voormalige celgenoot Matthew Maule hebben ondertussen bepaalde plannen met het huis en de gehate Jaffrey Pyncheon.