Zookeeper (2011)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Frank Coraci
met Kevin James, en de stemmen van Sylvester Stallone en Adam Sandler

'The Zookeeper' vertelt het verhaal over de goedaardige dierenverzorger Griffin Keyes (Kevin James), die ervan overtuigd is dat hij ontslag zal moeten nemen om zijn droomvrouw te vinden. De beesten uit de dierentuin vinden dit maar niks, raken in paniek en besluiten om Griffin te adviseren, in de hoop dat hij het meisje van zijn dromen (Leslie Bibb) verovert en toch voor de dierentuin kan blijven werken.

avatar van Roger Thornhill
Kevin James is een uiterst weerstaanbare komiek, en de plot van deze film is even dun als voorspelbaar, dus erg veel te genieten viel er voor mij niet, maar de algemene vibe was wel gemoedelijk, de scène met Bernie in TGI Fridays best vermakelijk en het herhaalde huwelijksaanzoek (inclusief toeters en bellen) zelfs grappig, dus ik heb me in ieder geval nergens aan Zookeeper geërgerd, hetgeen al heel wat is voor een film die ik in één zin kan recenseren.

avatar van Onceuponanytime
De inhoud is graatmager en zeer voorspellend. De film moet het dus hebben van de komische aspecten, die hier en daar aardig uit de hoek komen.

avatar van Phantasm
Redelijke romantische komedie die voor een keer is te doen. Aardig tussendoortje.

avatar van Shadowed
Basic.

Typisch een film waarbij Kevin James perfect in hen plaatje past. Een vrij flauw film dus, met af en toe wel een geslaagd momentje. Leslie Bibb is hier echt het toppunt van irritatie, vooral omdat haar hoofdje gewoon niet in haar rol past.

De dieren zijn wel leuk, vooral omdat ik films over dieren wel prima uit kan kijken. James past perfect in zijn rol, maar zijn script is echter nogal flauw. De stemmen van de dieren zijn ook wel lollig gekozen, Stallone en Sandler als stemmenacteurs.

Vrij flauwe komedie, met een aantal irritante personages, maar wel een filmpje waar je snel doorheen kan komen. Je mist echter niks als je hem overslaat.

avatar van IH88
“Stick to your cozy life because take it from me, you would never make it in the wild.”

Matig. Wanneer Zookeeper zich focust op de pratende dieren is de film op zijn best, maar het hele plot rond Kevin James en twee vrouwen die verliefd op hem zijn/worden zorgt ervoor dat het allemaal ontaardt in een flauwe en ongrappige klucht. En Rosario Dawson en Leslie Bibb die verliefd zijn op Kevin James? Keep on dreaming...