Spanish Movie (2009)

Spanje

geregisseerd door Javier Ruiz Caldera
met Alexandra Jiménez, Sílvia April en Carlos Areces

Ramira (Alexandra Jiménez) is huishoudster in het enorme landhuis van Laura (Sílvia April) en verzorgt de twee kinderen Siméon en Ofendia. Ook Laura's broer Pedro San Antón (Carlos Aceres) woont in het huis. Als Siméon wordt vermist, besluit Ramira om het lokale medium te raadplegen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Sinds Scary Movie zijn er maar zelden leuke parodie flick gemaakt, Not another teen movie en Dance flick waren nog wel geslaagd maar de rest..niet zo zeer.

Spanish movie voelt heel beperkt aan, het moet natuurlijk commercieel gericht zijn, laten die films uit spanje nou niet met zulke grote aantallen bekend voorkomen op het publiek. Mij vielen enkel The Others (duh), El orfanato, Pan's labyrinth en [rec] op.. Weinig stof voor een parodie film. Ik zal er vast veel over het hoofd gezien hebben, maar echt toegankelijk zou het dan dus niet zijn.

Spanish Movie kent een aantal leuke stukken maar het is vaak gewoon weeg goedkoop scoren en het meeste heb je al wel eens gezien. Wel een 'geinig' (heel klein) rolletje van Leslie Nielsen. Maar ook die kon maar weinig met z'n tekst.

Spanish movie is een matig tussendoortje voor de liefhebbers die nog altijd zitten te wachten op Scary movie 5. Maar mocht je absoluut geen fan zijn van parodie werkjes moet je het gewoon niet gaan zien. Er zijn toch altijd mensen die het blijven proberen, het is gewoon vergelijkbaar met de rest.

Vooral wanneer je de eerder genoemde films niet gezien hebt kan het nog wel eens een lange zit worden.

2.5*.

avatar van Freckles
U MUST BE KIDDING ME?

avatar van Freckles
jeroentjuhhhhh schreef:
Mij vielen enkel The Others (duh), El orfanato, Pan's labyrinth en [rec] op..

Zorro zit er ook bij denk ik !

avatar van lars-pixar
Jeroentjuhhhh Waarneer komt Scary Movie 5 dan want ik geloof er niks van dat er een vervolg komt.Deel 4 was toch egt de laatste film van Scary Movie
Reeks.

avatar van jeroentjuhhhhh
Mar Adentro (2004) Kwam zojuist langs deze film, die zit ook in deze Spanish Movie .

avatar van lars-pixar
Ik heb deze film op Dvd!

avatar van lars-pixar
‘een komedie spoof nog nooit zo leuk gevonden als deze vrolijke film Spanish Movie’

Ik wist niks van deze film, en zeker koop ik nooit een Dvd van 7,50 of hoger (deze was 10,- euro) want dat vind ik te duur of ik moest de film gezien hebben en hem willen voor mijn collectie, ik kocht deze eigenlijk ook wel omdat Leslie Nielsen er in voor kwam en omdat de cover gewoon zo geweldig er uit ziet.

Maar even terug over de film, simpel bedacht verhaal maar het verhaal is wel duidelijk en leuk overgekomen.De casting is erg goed ook al ken ik de acteurs, iet het acteer werk was zo erg overtuigend en goed.De grappen waren geniaal ik heb me rot gelachen bij sommige ook weer niet hoor.De imitatie kende ik ook niet alleen van die Smurf en dat Playmobiel poppetje, wat ik wel een beetje herkende was R.E.C ik heb zelf niet de film gezien (R.e.c) maar volgens mij gebruikte ze die ook in deze film, ook Zoro viel me op! 4,0*

avatar van Elineloves
God, wat een film. Ik weet nog steeds niet wat ik er nou van moet vinden. Na 'Dance Flick' opnieuw gezien te hebben, vond ik Spanish Movie wel een goede volgende.

Echt gelachen heb ik niet (al was die Faun best oke), en eigenlijk is het écht heel erg lame, maar toch bleef ik kijken en was ik nieuwsgierig naar hoe het verder zou gaan. Ramira is mooi, het meiske is creepy en de moeder is weird. Behoorlijk wat 'Mar Adentro', die ik nog steeds in de kast heb staan, moet maar eens vaart maken met die opzetten. Al begon het hele zelfmoordgebeuren me in deze film wel lichtelijk te irriteren.

Het is een onsamenhangend geheel. Dat is wat me het meest stoorde. Weinig vaart, minimale grappen die de moeite waard waren en vaak net iets too much.

Niet een van de leukste parodieën die ik gezien heb, maar hij was goed uit te kijken.

avatar van soom
Jéétje! Wat was dit flauw!! Maar toch wel een paar leuke momentjes die het geheel toch net niet laten instorten. Niet bijzonder grappig, maar het heeft z'n charme. Pan's Labyrinth en Mar Adentro zijn en blijven prachtig geschoten films, en ik ben nu extra benieuwd naar El Orfanato.

Vermakelijke onzin, met een paar leuke scenes dus, het heeft wel zo zijn aantrekkelijkheid.. Maar verder is het wel de zoveelste parodiefilm. In de eindeloze stroom van parodiefilms is dit dan ook beslist niet de beste. Maar toch leuk geprobeerd. 3*. En nu ga ik op zoek naar de perfecte date in Date Movie .

avatar van rep_robert
Een wisselvallige parodie, waar veel grappen aan het begin en aan het einde van de film amper aankomen. Het is ook lastig om hier dan de aandacht erbij te houden. Toch heb ik een aantal keren flink moeten lachen en zitten er heerlijke droge momenten in die qua humor toch denken aan de betere films in het genre. Denk hierbij aan een opzwellende muziekje, waarbij er een meisje met een viool in de kast zit. Of bij de vraag wanneer twee vrouwen voor een deur staan en een eng geluid horen: "wat is dat? Dat is een deurkruk, kan je deuren mee openen".

Dat zijn grappen waarmee je mij van de vloer kan opvegen. Helaas werken niet alle parodieën en wordt het vooral richting het einde te traag en verliest het de humor ook.

Er is ergere crap op de markt, maar echt goed kan ik het niet noemen.

rep_robert schreef:

Er is ergere crap op de markt, maar echt goed kan ik het niet noemen.

Heb jij toevalig de dvd gekocht bij Freerecordshop voor 2.50??

avatar van rep_robert
Klopt. Voor dat geld kan ik zelfs wel een pauperfilm tussendoor kopen

rep_robert schreef:
Klopt. Voor dat geld kan ik zelfs wel een pauperfilm tussendoor kopen

Heel toevallig wou ik deze ook kopen maar bij was die al weg, en ik dacht nog even toen ik jouw bericht las van misschien heb jij die wel gekocht maar jij woont net iets verder dan ik

avatar van TheLionKingFan
Ik zag hem vandaag liggen voor 2,50 maar heb hem toch niet gekocht

avatar van TheLionKingFan
Heb hem toch nog gekocht Ik vind het geen goede film. Ik hoopte op zoiets als Scary Movie.

neo (crew)
Meestal zijn dit soort films nogal erg flauw. Aangezien deze film zich erg richt op de Spaanse cinema vraag ik mij af of er stemmers zijn die alle oorspronkelijke films kennen?http://www.imdb.com/title/tt1467391/trivia?tab=mc (voor zover dat compleet is)

avatar van arno74
neo schreef:

De meeste ken ik wel, en het lijstje uit IMDB is ook inderdaad niet compleet. Zo ontbreekt bijvoorbeeld Los Lunes al Sol, in Spanish Movie omgezet in "Los Lunes Alcohol".

De setting (vooral aan het begin) komt uit The Others, zo ook het meisje in de kast, verder veel stijl uit Volver, een hoop Mar Adentro, het jongetje met de zak over zijn hoofd komt uit El Orfanato, Ofelia en de Faun uit El Laberinto del Fauno, etc.

Jammer genoeg vond ik het verhaalverloop en de humor nogal flauwtjes. Iets te simpel aangepakt wat mij betreft, viel me best tegen.