Dangerous Ground (1997)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Actie / Drama

geregisseerd door Darrell Roodt
met Ice Cube, Elizabeth Hurley en Ving Rhames

Vusi Madlazi keert terug naar Zuid-Afrika naar een dorpje, waar hij ooit in een levensgevaarlijke straat leefde, om zijn vader te begraven. Hij wordt weer herenigd met zijn broer Ernest, die hem vertelt dat hij niet in contact kon komen met zijn andere broer Stephen. Vusi vertrekt naar Johannesburg om hem te vinden, maar daar treft hij alleen zijn vriendin Karin. Vusi gaat samen met haar op zoek naar Stephen maar ontdekt bij zijn zoektocht dat het sinds een revolutie niet beter is geworden voor de zwarte man in Afrika.

avatar van sinterklaas
Goed verhaal. Met een beetje geschiedenis.
Ik had hem op pauze gezet bij...jaja.... de ass van elizabeth hurley

avatar van Ajax&Filmfreak
Wel tof da ving rhames de hele tijd met een kippenpoot in zijn mond zit!

nachtbraker
Weinig bijzondere film,waarin erg weinig gebeurt.
Echt spannend of goede aktie zit er niet in,Ice Cube doet hier en daar wat stoer.
Vervelend of echt slecht is het nergens,ok om 1x te zien maar je mist niks als je het niet doet.

avatar van DjFrankie
Weinig spanning, gebeurt idd te weinig.