Striptease (1996)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Andrew Bergman
met Demi Moore, Burt Reynolds en Ving Rhames

Erin Grant is haar baan kwijt en de voogdij over haar dochter. Om het geld voor de proceskosten bij elkaar te krijgen, gaat Erin dansen in een louche club genaamd de Eager Beaver. Erin's striptease is zo opwindend dat een fan, die ook congreslid is, er alles aan wil doen om haar te bezitten, hij gaat zelfs op de vuist voor haar. Als foto's hiervan opduiken, staat Erin sterker in de strijd om haar dochter terug te krijgen. Maar ze moet ook nog eens rekening houden met de aanhoudende bedreigingen van haar idiote, pillenslikkende ex-man en de politieke handlangers van het congres-lid die vastbesloten zijn hem te beschermen tegen schandalen die catastrofaal zijn voor zijn carrière.

avatar van namingway24
Geinig filmpje wel.

Het wil graag een serieuze dramafilm zijn, maar door het (s)exploitatie-element en Burt Reynold's overdreven personage wil het dat nooit echt worden. Moore's striptease-scènes zijn natuurlijk de grootste aantrekkingskracht van de film, en ze zag er toen best beeldschoon uit. Ze is trouwens niet de enige vrouw die uit de kleren gaat; om de paar scènes is er wel iemand topless te bewonderen, en Pandora Peaks in het bijzonder blijft wel even op je netvlies staan. Verder spelen Ving Rhames en T1000 wel grappig personages, maar duurt de film veel te lang.

Wel grappig dat Verhoeven met deze film en Basic Instinct een paar heuse exploitatie-films heeft gemaakt, maar het drama-plot had hier niet per sé in gehoeven. Jammer dat Paul ze tegenwoordig zo niet meer maakt...

avatar van mjk87
Dat je je publiek moet lokken met zo'n titel zegt genoeg. Saai, echt dodelijk saai. Demi Moore is nog niet eens heel slecht, maar dat kan de film niet redden. 0,5*.

avatar van laurienvoerman
Niet zo slecht als verwacht, en onder de indruk van Demi Moore. Maar het is meer een klucht dan een misdaadfilm - Burt Reynolds is echt een karikatuur.

avatar van moviebrielen
Hele goede rol van de mooie Demi Moore, goede rol van inspecteur Assante.

avatar van bass-9
moviebrielen schreef:
Hele goede rol van de mooie Demi Moore, goede rol van inspecteur Assante.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar 5* voor dit gedrocht en Spring Breakers?! Dat gaat er denk ik bij veel filmliefhebbers heel lastig in.

avatar van moviebrielen
Demi is niet zomaar een actrice en heeft dat heel goed gedaan. Wat Spring Breakers betreft. Het verhaal is mischien wat dunnetjes maar de manier van filmen! Heerlijk!

Mooie rol van Demi moore, Burt hoort hier niet thuis .

Tegenvallende film waarin een vrouw alles doet om de voogdij over haar kind terug te krijgen. Een mager verhaal dat voornamelijk niet werkt vanwege de onevenwichtige mix van genres. Ook is het plot en de personages niet bepaald goed uitgewerkt. De strip-scenes zijn nog wel de moeite waard en Demi Moore is goed in vorm. Het acteerwerk van Burt Reynolds wordt al snel irritant.