Choose (2011)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Marcus Graves
met Katheryn Winnick, Nicholas Tucci en Kevin Pollak

De tiener Sara wordt wakker nadat een vlaag koude wind haar slaapkamerdeur open doet waaien. Aan de andere kant van de hal ligt de slaapkamer van haar ouders, waarvan de deur op een kier staat. Sara roept hen, maar krijgt geen antwoord. Ze ziet dat haar ouders vastgebonden en gekneveld zijn. Voordat ze hierop kan reageren, wordt ze bij haar haren vastgegrepen. Een stem zegt haar te kiezen voor de dood van één van haar ouders. Als ze niet kan kiezen zullen beide ouders sterven.

avatar van Triple G
Leuk geprobeerd. Niet gelukt. Origineel hoefde 't niet te worden. Maar zonder fatsoenlijke spanning (geen opbouw, veel te snel in elkaar gedraaide scenes die het moesten doen) en een script dat ik zelf nog had kunnen schrijven maakt dit verre van bijzonder. Heb 'm wel uit kunnen kijken. Daar is ook wat voor te zeggen..

avatar van jeroentjuhhhhh
Winnick is een close to perfect horror actrice....jammer dat ze zich daar niet meer begeeft. Dit tamme thrillertje komt in de uitwerking nooit boven z'n verhaal uit en slaat een behoorlijke flater richting het einde. Het plot werkt aan het begin best interessant, maar vervalt al snel in het gebruikelijke zoek en speurwerk om vervolgens voort te kabbelen zoals velen in zijn soort. Niet per se slecht, maar simpelweg verwaarloosbaar.

avatar van El ralpho
Niet om aan te zien

Ten opzichte van de personages in deze film kun jij als kijker gelukkig wel een keuze maken die redelijk is, die er simpelweg op neerkomt om deze film wel of niet te gaan zien. Helaas ben ik voor de optie gegaan om deze titel wel een kans te geven maar als jij ervoor kiest om je avond niet te laten bederven suggereer ik dan ook om Choose vooral aan je neus voorbij te laten gaan.

Het gegeven is nog wel aardig gevonden, maar de uitwerking laat werkelijk op alle fronten te wensen over. De killer is lachwekkend en boezemt geen angst in, zogenaamde schok momenten voelen zeer geforceerd en amateuristisch aan, en acteer prestaties zijn van een dusdanig matig niveau dat je je kunt afvragen hoeveel tijd er nu daadwerkelijk aan de casting is besteed. De film wordt verder op geen enkel moment spannend of eng, en het verhaal had nog beter in elkaar kunnen worden gezet door je kleine neefje of nichtje van acht. Kies dus wijs, en sla deze vooral over.

avatar van mikey
Cheapy kloon van al die andere serial killer stuff. Nu met nog slechter acteerwerk, soundtrack, plotgaatjes en saaiheid. Bij in slaapgevallen.

Hilarisch slecht einde trouwens.

avatar van Daan258
mikey schreef:

Hilarisch slecht einde trouwens.

Helemaal mee eens.
Had sowieso geen goede film verwacht maar dit was wel heel matig.

avatar van PEN15
ze hadden deze film beter Katheryn Winnick Takes a Shower kunnen noemen, hoe ze een hele film lang alle aandacht opeist tergend langzaam ergens op af loopt, kijkt, zit, en dan maar weer eens een wasbeurt neemt in haar badkuip..oh ja, je zou af en toe vergeten dat het ook nog eens ging over een killer die keuzevragen stelt die niemand beantwoordde. Anno 2011 nog alles off-sreen en suggestief, maar goed zelfs voor thriller/misdaad mag het wel wat gewaagder.

avatar van Phantasm
Redelijk, had er wel wat meer van verwacht.