It's in the Blood (2012)

1,80

Horror / Thriller

geregisseerd door Scooter Downey
met Lance Henriksen, Sean Elliot en Jimmy Gonzales

Een vader (Lance Henriksen) en zijn zoon besluiten elkaar weer te ontmoeten. Ze gaan een paar dagen kamperen in de wildernis, maar worden hier geconfronteerd met hun verleden. Daarnaast worden ze geplaagd door onder andere enge wezens en geestverschijningen.

14 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van jrvdw

Is dit een remake van die van 2006?

avatar van John Milton

je zou toch zeggen dat dit te vinden zou moeten zijn

avatar van tattoobob

De meeste films met Lance Hendriksen zijn echt films om over te slaan!!
Ik denk dat ik deze een kans geef.......recenties zijn niet slecht!!

avatar van Madecineman

Madecineman (moderator)
Download gerelateerde berichten verwijderd.

avatar van Shinobi
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Op basis van de trailer had ik hier best veel van verwacht, maar na de film gezien te hebben blijkt dit slechts een ideële illusie te zijn geweest. Naast het feit dat matige films er tegenwoordig in trailers er wel opvallend goed uitzien.

Qua verhaal is het op zich wel redelijk interessant te noemen, langzaamaan maar zeker wordt er stukje bij beetje meer onthuld over het plot en dit gaat op zich nog best redelijk diep. Dit komt mede door het sterke acteerwerk van Lance Henriksen die zich als vader over zijn zoon ontfermd.

Maar de film gaat ten onder aan het zwakke creature design. ik bedoel als je weinig budget hebt voor een angstaanjagend wezen, laat die dan ook zoveel mogelijk buiten beeld en/of laat gewoon enkele seconden ervan zien. Dit zag er toch wel erg amateuristisch uit. De geesten reken ik daarbij ook mee.
Hierdoor is de spanning dan ook redelijk ver te zoeken, ook mede door het te langzame tempo.
Tevens had de gore ook beter gekund, er zat een heuse amputatiescène bij ondersteund door een prachtig stukje klassieke muziek (Flower Duet). Maar het wordt helaas gewoon niet goed in beeld gebracht, zonde.

Al met al een gevalletje van allemaal net niet, met een vlotter tempo en meer budget had dit wellicht wel beter kunnen uitpakken.

Kleine 2,0 sterren.

avatar van Draconian
Waardeloze film.

avatar van WaynesW

Inderdaad helemaal niks

1,5/5

avatar van John Milton

Was Lance op zijn minst leuk?

Ik zal wel geen 'kenner' zijn, maar ik vond deze film toch zeer sterk.
Enerzijds een dama achtige verhaallijn, anderzijds vreemd sfeertje.

Film ga ik zeker nog eens kijken.

avatar van henkula

kampsie1 schreef:

Film ga ik zeker nog eens kijken.

Ik niet.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet verkeerd.

Geen Henriksen fan maar wel hulde dat hij niet enkel even z'n naam aan de poster leent. Een volwaardige rol, meestal vind je dat type acteur tegenwoordig op een poster en zie je hem in een klein rolletje, ergens halverwege de film. Verkoopt namelijk goed.

Downey doet het niet verkeerd. Niet zo'n slim begin, maar verder is de opbouw van de film redelijk solide. Wel weer zo'n drama als horror film, ditmaal een oud trauma dat zich manifesteert als demonen, maar Downey komt er wel mee weg. Acteerwerk is niet geweldig maar Elliot en Henriksen vallen ook niet echt door de mand. Plotje is wel wat flauw en voorspelbaar, maar dat neem je er makkelijk bij.

CG is een wankel punt, vond dat het er net mee door kon gaan. Iets minder expliciet was allicht een betere keuze geweest, maar Downey houdt het toch redelijk vaag en wat hij dan laat zien is doorgaans effectief genoeg. De gore zelf is ook best degelijk.

Low-budget, zoveel is duidelijk. Verder ook een simpel concept waar een hele film rond gebouwd is, maar dat zorgt er in ieder geval wel voor dat het niet nodeloos lang gerokken wordt. Geen verkeerd horrortje dus, maar wel veel ruimte voor verbetering en waarschijnlijk alleen iets voor geharde genrefans.

avatar van dragonlady1982
Wat een bagger film * 0,5

avatar van Llynwen
Eigenlijk een droevige film. Voor de doorgewinterde horrorliefhebbers is dit niks. Meer een vader/zoon relatie film. Beetje saai ook wel. Heb de film 1,5 ster gegeven voor de moeite en voor de trieste momenten.