El Paso (1949)

Western

geregisseerd door Lewis R. Foster
met John Payne, Gail Russell en Sterling Hayden

Clay Fletcher is een rechtschapen ex-officier van de Zuidelijken. Clay laat de kans niet voorbij gaan om zich te herenigen met zijn voormalige vriendin Susan Jeffers, wanneer hij van zijn vader, rechter Fletcher, het verzoek krijgt naar El Paso, Texas, te gaan om de handtekening op een juridisch document van Susans vader, rechter Henry Jeffers, te krijgen. Eenmaal gearriveerd in El Paso stelt Clay vast, dat de rechter een dronkaard is geworden en geen invloed meer heeft. Hij is met sheriff La Farge het schoothondje geworden van de lokale magnaat Bert Donner. Clay begint met het herinvoeren van ‘law and order’ in El Paso, maar wordt door omstandigheden gedwongen dat niet altijd op de legale manier te doen.