Death at a Funeral (2010)

geregisseerd door Neil LaBute
met Chris Rock, Martin Lawrence en James Marsden

Wanneer hun vader overlijdt, komen twee broers (Chris Rock & Martin Lawrence), samen met de rest van de familie bij elkaar. Dit laatste afscheid loopt echter al snel in het honderd, wanneer er een totaal onbekende man in de kist wordt aangetroffen, er veel geheimen boven water komen en het vooral één groot zootje wordt op deze dag.

Matige film waarin een begrafenis niet geheel volgens de planning verloopt. Een in mijn ogen onnodige remake van de slechts 3 jaar eerder gelijknamige verschenen komedie. Ondanks dat de grappen hier minder goed uit de verf komen, is het geheel nog redelijk vermakelijk. Net geen 3.0 sterren.

avatar van PopcornMonster
Een heerlijke epische black expect the unexpected comedy.

Laat me eerst even mijn woordje doen over de magische cast met Chris Rock en Martin Lawrence in de hoofdrollen.. and don't forget about Miss. Saldana

Deze film is naar mijn mening episch, omdat het altijd zo een onverwachte wending heeft. Je weet niet wat mis is en kan gaan. Het heeft een soort onverwachte domino-effect, dat in deze film een goeie spreiding heeft. Wat lijkt het me toch moeilijk om de stoel van de regisseur (die ik vooraf niet kende) te zitten, met zijn wel heel rijke fantasie, dat zich werpt in een chaos van een familie en zich uit tot een niet-normale begrafenis. De cast bestaat uit mannen, die filmacteurs zijn geworden door bijvoorbeeld een hoofdpersonage in een serie te spelen: The masters of comedy Je houdt van ze of je hebt een hekel aan hun manier van cabaret. Top-cast!
Wat heel erg tegenvalt in deze film zijn de grappen. Het is niet echt een film waar je in een deuk van het lachen zit. De uitspraken van de opa vond ik zelf hilarisch. Ik moest ook steeds lachen, toen hij in beeld kwam.

Een film, die een prima spin-off is van een film met dezelfde titel. Ik vond hem zelf beter uitgevoerd. Heerlijke kettingreactie-momentjes en genoeg om een hele avond mee te vullen

heb de originele niet gezien maar vond deze wel grappig en vermakelijk. Ook een goede cast!

Heb vaak hardop moeten lachen of met een glimlach zitten kijken. Zeker een ruime voldoende waard wat mij betreft.

avatar van clubsport
Heb net het origineel gezien en die was best vermakelijk maar na het zien van de trailer van deze remake weet ik al dat dit een flauw en plat aftreksel zal zijn .

avatar van Agent47
Alhoewel ik het een magere comedy vond met name in het begin, was het uiteindelijk redelijk weg te kijken. Er zaten nogal wat 'gaten' in de film waardoor het niet heel humoristisch overkwam allemaal.
Gelukkig was de rol van Marsden goed vertolkt en moest ik daar zeker wel om lachen. Dit maakt het de film naar mijn mening toch nog een 2,5 sterren.

avatar van Kondoro0614
Ja! Dit was echt even lachen, zeker in het eerste deel. Nu ik me toch iets beter begin te voelen en mijn gedachten weer wat normaler beginnen te werken moest ik stiekem toch nog wel eens lachen in deze film, zeker om de leuke en domme momenten van Oscar. Maar toch voelt het allemaal nog te opgezet en dat is jammer waardoor de tweede helft minder interessant begon te worden. Ik heb nog nooit ‘Death at a Funeral’ uit ‘2007’ gezien maar na de informatie die ik heb opgezocht kunnen we bijne wel concluderen dat deze film eigenlijk een ‘rip-off’ is van die film. Naja, ik maak me daar dan niet zo druk om want ik vond hem geinig.

We volgen een afro-Amerikaanse familie waar de vader van Aaron en Ryan is overleden. Echter bij de uitvaart loopt van alles mis. Zo heeft Oscar een pil gekregen van zijn vriendin maar dit leek drugs te zijn. Wat heb ik gelachen om dit soort taferelen, daar kan ik echt van genieten. Lekker dom. Maar ook komt er een man langs die verteld dat hun vader homo is en deze wil foto’s verspreiden van hem en hun vader samen in een bed. Ze drogeren deze man en hopen zo de man kwijt te raken waarna de foto’s later toch nog verspreiden, het maakte allemaal niks uit en de uitvaart ging plechtig en netjes door en zo werd deze ook afgerond.

Geinig, met een leuke cast. Ik heb me zeker vermaakt en kan dat altijd wel om dit soort films. Het zijn geen toppertjes of hij word nergens echt hoogstaand goed maar vermakelijk genoeg om te zien!