Death at a Funeral (2010)

geregisseerd door Neil LaBute
met Chris Rock, Martin Lawrence en James Marsden

Wanneer hun vader overlijdt, komen twee broers (Chris Rock & Martin Lawrence), samen met de rest van de familie bij elkaar. Dit laatste afscheid loopt echter al snel in het honderd, wanneer er een totaal onbekende man in de kist wordt aangetroffen, er veel geheimen boven water komen en het vooral één groot zootje wordt op deze dag.

Matige film waarin een begrafenis niet geheel volgens de planning verloopt. Een in mijn ogen onnodige remake van de slechts 3 jaar eerder gelijknamige verschenen komedie. Ondanks dat de grappen hier minder goed uit de verf komen, is het geheel nog redelijk vermakelijk. Net geen 3.0 sterren.

avatar van PopcornMonster
Een heerlijke epische black expect the unexpected comedy.

Laat me eerst even mijn woordje doen over de magische cast met Chris Rock en Martin Lawrence in de hoofdrollen.. and don't forget about Miss. Saldana

Deze film is naar mijn mening episch, omdat het altijd zo een onverwachte wending heeft. Je weet niet wat mis is en kan gaan. Het heeft een soort onverwachte domino-effect, dat in deze film een goeie spreiding heeft. Wat lijkt het me toch moeilijk om de stoel van de regisseur (die ik vooraf niet kende) te zitten, met zijn wel heel rijke fantasie, dat zich werpt in een chaos van een familie en zich uit tot een niet-normale begrafenis. De cast bestaat uit mannen, die filmacteurs zijn geworden door bijvoorbeeld een hoofdpersonage in een serie te spelen: The masters of comedy Je houdt van ze of je hebt een hekel aan hun manier van cabaret. Top-cast!
Wat heel erg tegenvalt in deze film zijn de grappen. Het is niet echt een film waar je in een deuk van het lachen zit. De uitspraken van de opa vond ik zelf hilarisch. Ik moest ook steeds lachen, toen hij in beeld kwam.

Een film, die een prima spin-off is van een film met dezelfde titel. Ik vond hem zelf beter uitgevoerd. Heerlijke kettingreactie-momentjes en genoeg om een hele avond mee te vullen

heb de originele niet gezien maar vond deze wel grappig en vermakelijk. Ook een goede cast!

Heb vaak hardop moeten lachen of met een glimlach zitten kijken. Zeker een ruime voldoende waard wat mij betreft.

avatar van clubsport
Heb net het origineel gezien en die was best vermakelijk maar na het zien van de trailer van deze remake weet ik al dat dit een flauw en plat aftreksel zal zijn .

avatar van Agent47
Alhoewel ik het een magere comedy vond met name in het begin, was het uiteindelijk redelijk weg te kijken. Er zaten nogal wat 'gaten' in de film waardoor het niet heel humoristisch overkwam allemaal.
Gelukkig was de rol van Marsden goed vertolkt en moest ik daar zeker wel om lachen. Dit maakt het de film naar mijn mening toch nog een 2,5 sterren.